Tytöltä lähtee hammas :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heavyfreak

Aktiivinen jäsen
17.07.2005
15 106
2
36
Aikasten se alottaa, on nyt siis tarkalleen 4 v 8 kk ja 3 pvä vanha :D Katoin tossa jo eilen illalla että toinen alaetuhammas on vinossa.. ja mä mietin et ei kai ne ny aiemmin oo ollu... :snotty: Enkä sit sillee kiinnittäny asiaan sen kummempaa huomioo, jotenki tuntunu et onhan se viel niin pikkunen tuo tyttö..

Aamulla sit hampaanpesulla katoin et ihan reippaasti se hammas heiluu :D Tyttö katteli kans ihan ihmeissään ku häneltä hammas liikkuu :D Olipa siinä sitten vähän ihmettelemistä.

Kyllähän mä sillee tavallaan osasin tätä oottaakki ku tyttö teki hampaansa niin järjettömän aikasin, vajaa 1,5 veenä oli jo koko kalusto suussa :D

Likalta on yksi hammas lähtenyt ja uusi on tullut jo näkyviin. Ikää nyt 5v 7kk. Likka oli hyvä kun huomasi, että hammas heiluu. Tuli mun työ melkein tippa linssissä, että mulla heiluu hammas! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Likalta on yksi hammas lähtenyt ja uusi on tullut jo näkyviin. Ikää nyt 5v 7kk. Likka oli hyvä kun huomasi, että hammas heiluu. Tuli mun työ melkein tippa linssissä, että mulla heiluu hammas! :D

Reppana varmaan kauheesti säikähtäny et mikä ny on ku leegot tippuu suusta!:D

Onneks mä ehin ton tytölle selittää, se on sellanen dramaqueen että ois varmaan kauheen kohtauksen saanu jos se ois vaan jossai vaiheessa lähteny irti.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:

Reppana varmaan kauheesti säikähtäny et mikä ny on ku leegot tippuu suusta!:D

Onneks mä ehin ton tytölle selittää, se on sellanen dramaqueen että ois varmaan kauheen kohtauksen saanu jos se ois vaan jossai vaiheessa lähteny irti.. :D

Niin taisi peljästyä, että mitä nyt! Kun on sanottu, että ne tulevat hampaat on rautahampaat niin likka on kysynyt, että voiko niillä purra rautaa? Tai voiko niillä purra autoja? :laugh: :D

Meidän nyt 5v4kk lähti kans eka hammas jokunen kk ennen kun täytti sen viis. Nyt on lähtenyt jo kaikkiaan 4, kaksi rautahammasta jo kasvanut, mutta kaksi koloa ammottaa tyhjyyttään.

Meillä nti oli tosi innoissaan kun "oli iso tyttö" ja loppuvaiheessa aina nitkutti niitä heiluvia hampaita oikein urakalla...

Nostan tätä vanhaa ketjua ja kysyn samalla, että miten teillä on hoidettu nuo hampaanlähdöt? Onko joku nykäissy heiluvan hampaan pois vai ootteko oottanu, että hammas lähtee itsestään? Meillä eskarilainen on tämän päivän pyhittäny hampaan irroittamiseen mutta vielä se ei ole irti. Ei anna meidän vetää muttei uskalla itsekään sitä ottaa :D :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Meillä taas eletään joka päivä suurta draamaa, kun 5½-vuotiaalla ei oo vielä lähtenyt hampaita, vaikka kavereilla on :D

Meillä ei vielä edes heilu ensimmäinenkään hammas ja ikää on 6,5 vuotta!
:o

Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Nostan tätä vanhaa ketjua ja kysyn samalla, että miten teillä on hoidettu nuo hampaanlähdöt? Onko joku nykäissy heiluvan hampaan pois vai ootteko oottanu, että hammas lähtee itsestään? Meillä eskarilainen on tämän päivän pyhittäny hampaan irroittamiseen mutta vielä se ei ole irti. Ei anna meidän vetää muttei uskalla itsekään sitä ottaa :D :heart:

Meidän esikoiselta lähti alle 5- vuotiaana ekat maitohampaat pois. Rytinällä, vois sanoa. Mä kauhukseni sain eräänä iltana huomata, että hiivatti, pojan suussahan kasvaa jo rautahammas!! Seuraava päivä meni sitten hammasta heilutellessa; poika itse ei hirvinnyt, joten valtuutti äidin siihen hommaan. Ja kun kiirus tuli, niin sain pojalle asian selitettyä niin, että todellakin oli siinä heiluttamistyössä niin hyvin mukana, että saimme hampaan pois suusta ennen iltaunille menoa. Saman päivän aikana siis. Pian sitten rupes naapurihammaskin heilumaan, joten... Nyt tilanne meillä on se, että kaksi yläetuhammasta heiluu, toinen enempi - toinen vähempi. Ja - kynnys hampaanpoisottamiseen on suurempi. Varmasti on aikaisemmalla hoppu- irrottamisella vaikutuksensa, mutta... Poika ei itse edes uskalla heiluttaa, mun pitäs se taaskin tehdä mutta annas olla...vetämättä se pitäs sitten kuulemma poistaa...Eli nyt on paaaljon hankalampaa. Toivottavasti kuitenkin saatais pois ilman hoppupaniikkia...

No nyt se hammas sit lähti ja helposti lähtikin :D :laugh: Poika pyhitti eilisen päivän hampaan heiluttamiseen, koko päivän sitä nitkutteli sen mitä uskalsi/kesti. Illalla nukkumaan mennessä hammas oli niiiiiiin löysä, et sen ois helposti vetämällä saanu mutta poika ei uskaltanu antaa vetasta. Mutta eipä mitään, aamulla ku hän heräs niin hammas lähti pelkästään siitä, että poika työnsi sitä vähän kielellä :o :D

Meidän 6-v:lla on lähtenyt jo vaikka kuinka monta hammasta, mutta vieläkin se on suuri kriisin paikka ja hirveä show. Vaikka hyvissä ajoin olen kertonut, että hampaat vaihtuvat uusiin.

Yhteistyössä