Tytöt synty!!

Hei,

Lupasin tulla kertomaan.. Tytöt syntyivät alateitse 38 rv:lla.. Synnytys käynnistettiin silloin. Kysessä monokoriaalinen diamniaalinen kaksosraskaus. Synnytys meni nopeasti, reilut 4 tuntia käynnistyksen aloituksesta. Ekaksi laitettiin tippa, ja kalvojen puhkaisun jälkeen kaikki lähti nopaseti etenemään. Epiduraalia ei saatu useasta yrityksestä huolimatta, mutta spinaali puudutus sitten onnistui, ja onneksi tytöt syntyivät siitä sitten parin tunnin sisällä , niin kivunkielivitystä vielä oli..
B tytön kääntäminen onnistui hyvin.. Oli poikittaisessa asennossa, hieman pää alaspäin.. Eroa tytöillä vajaat 10 minuuttia. Se minua yllätti, että se toinen vauva piti ihan normaalisti ponnistaa ulos, eli ei tullut tuosta vaan, niin kuin olin vähän näiltä sivuilta saanut kuvan, että toinen tulee tuosta vaan.. Ponnistus vaihe kummallakin kyllä kesti vain muutaman minuutin. Painoa tytöillä 2610g ja 2920g.

Nyt sitten totutellaan kotona elämisen arkeen.. Työn täyteiset päivät ollut.. mutta aivan ihanaa!!

Tsemppiä teille kaikille odotukseen.. Raskasta on ne loppu viikot, mutta kaikki palkitaan kun saatte nyytit kainaloon..

t. äityli ja tytöt 10 pv..
 
Onnea onnea! Kyllä meillä a vauva raivasi "tietä" sen verran auki että tuntui ainakin että se b tuli paljon helpommalla :) Mulla tosin ei tullut missään vaiheessa ponnistamisen tarvetta että sisulla sain vauvelit maailmaan =)
 

Yhteistyössä