Tytöltä lähti tänään tuti

mia
Päätin sit tänään leikata tytön tutista palan pois. Niin tein myös pojan tutille aikanaan. Eikä huoli sitä enää suuhunsa. Sanoin et harakka kävi hakemassa omille poikasilleen tutin siitä.
Päikkäreille meno kesti 45min kamalan huudon kaa, lopulta antoi periksi ja nukahti hupuriepu suussa. Saapi nähdä miten ilta nukahtaminen sujuu, en aio antaa periksi tuumaakaa vaikka vara tuti on kaapissa.
Kuinka pian muitten lapset on unohtaneet tutin???

Laitoin oman ketjun tutista vieroittamisesta tuonne, kun ajankohtaista olisi kohta meilläkin. Tyttö nyt 11kk. On nimittäin talvella tulossa uusi vauva.

Mietin myös, että löytääkö tyttö sitten jonkun korvikkeen jota imeä esim. unirievun kulma, mutta senhän näkee kun kokeilee. Kuinkahan kestän sitä tutin perään itkemistä? Olen aika heikko kuuntelemaan tytön itkua muutenkin ja annan usein iltanukutuksessakin periksi ja otan syliin, vaikka kuinka olisin päättänyt, että nyt nukahdat omaan sänkyyn. Olen ihan toivoton tapaus...

Olisi mukava kuulla muidenkin kokemuksia!

Persilja
Moikka!!
Meillä oli se eka päivä kamalin... Otin tutin ennen päivä-unia pois. Nukkumaan meno kesti 45min melkein kokoajan oli kamalaa huutoa. Kieltämättä koetteli.. en kuitenkaan antanut periksi. Iltanukahtamisella ei sitten enää itkettykkään, mutta kyseli kovasti ja nukahtaminen kesti ja kesti. Näytin rikkinäisen tutin ja on kokeillut sitä imeä mutta ei huoli kuiteskaan kun ei oikein pysy suussa. Selitän aina että harakat tarvitsi sen poikasilleen.
Aika helpolla loppujen lopuksi se sujuu sitä vaan pelkää vähän liikaa ennakkoon et mitenkähän se onnistuu..
Kannattaa aamusta ottaa tuti pois et kerkee jo päivällä purkaa kiukkuaan ettei illat ole sit niin kamalia.
Tsemppiä kaikille ja pitkää pinnaa :wave:

Meiltäkin
Meidänkin tytöltä lähti tänään tutti (1v 4kk). Tai itse asiassa eilen illalla. Viime viikon pe tein tuttiin viillon ja tyttö oli ihan ihmeissään, kun ei se toiminutkaan niin kuin ennen. Hieman oli kärttyinen mutta käytti kuitenkin tuttia. Su leikkasin isomman palan toiseen tuttiin ja toisessa oli edelleen viilto. Ma leikkasin toiseenkin tuttiin isomman reiän ja illalla kun olin laittamassa tyttöä yöunille, heitti kiukuissaan tutin lattialle ja sanoin että ei sitten ja vein nukkumaan ilman. Hieman kiukutteli, nousi ylös ja itkeskeli, mutta rauhoittui yllättävän nopeasti. Samoin yöllä heräsi muutaman kerran mutta nukahti hyssyttelyyn. Päätimme miehen kanssa, että nyt se on sit näin, että tuttia ei enää anneta. Ainoaksi katsottavaksi jää kiukuttelun määrä, mutta jos se pysyy eilisen ja yöllisen tasolla niin ei mitään ongelmaa!

mitä mieltä olette kun meidän poika 1,2v. menee syksyllä tarhaan (sillon ikää 1,4v.) ja olen tota tutin vierottamista suunitellut niin kannattaako tutti jättää pois jo ennen tarhaan menoa vai??? Onko kellään kokemusta tai edes mielipiteitä asiasta???

meillä taapero 1v3kk ja on tutti ja olen meinannut ottaa sen lähiaikoina pois mutta, pelkään että rupeaa syömään sormia oikein urakalla, kun tekee sitä nyt jo muutenkin. (hampaitako tulossa)... :( :kieh: \|O miten saa loppumaan sitten sormien mussutuksen????

Persilja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.07.2005 klo 12:31 Tuulenviemää kirjoitti:
mitä mieltä olette kun meidän poika 1,2v. menee syksyllä tarhaan (sillon ikää 1,4v.) ja olen tota tutin vierottamista suunitellut niin kannattaako tutti jättää pois jo ennen tarhaan menoa vai??? Onko kellään kokemusta tai edes mielipiteitä asiasta???
Kyllä mä jättäsin ennen tarhaan menoa, voi muuten venyä sit tuonnemmaksi liikaakin. Pojalla meillä oli hoitoon mennessä ja imi tutia yli 2,5 vuotiaaksi. Mielestäni liian kauan , en tiedä johtuuko ristipurenta juuri tuosta?
Meillä on kummallakin sellaset hupurievut, sideharsot, joita saavat pitää vaikka murrosikään asti. B)

Meiltä lähti eilen tutti, illalla tosin...
Tyttö 1v 9kk, veimme yhdessä tutit muovipussissa roskiin ,josta roskissetä hakee vauvojen tutit pois, palkkioksi roskissetä oli "jättänyt" Muumi-pehmon.
Yöllä heräsi 3kertaa, mutta sammui hyssyttelyjen jälkeen n.10minuutissa, iltaunille kävi vähän tavallista rauhattomammin, mutta ei itkeskellyt pahemmin. Tänään päiväunilla itkeskeli myös jonkun verran ja kyseli tutin perään. Sanoin vain että roskissetä on tutit vieny ja tarjosin muumia, siihen tyytyi.
Tätä on ehkä helpottanut se, että muumit on nouseet hänelle kovaksi hitiksi, eikä ole entuudestaan omistanut omaa muumia.

Se että joku kyseli, kannattaako tutti jättää pois ennen tarhan aloitusta. Niin itse olen tarhassa töissä ja mielestäni ihan sama onko tuttia vai ei? Riippuu kovin lapsesta, jos aikaa on reilusti niin vierota toki tutti pois jos siltä tuntuu, mutta jos parin viikon päästä lähdette tarhaan ja nyt vierotat niin on aika kovia muutoksia edessä.
Tarhassa tutti jätetään pois tasan silloin kun vanhemmat niin sanovat. Joten sen puolesta ei kannata murehtia.

Oma lapsenikin menee ensi viikolla takaisin päikkäriin kesäloman jlkn ja ilman tuttia. Tarhatäteille vain ilmoitin, että todennäkoisesti tulemme kesälomalla jättämään tutin pois. Tädit vain sanoivat, että hienoa, ja kerro sitten heillekin niin eivät tarhassa enää anna. ;)

hennukka78
Meillä pojulta jätettiin tutti noin 1,5vuotiaana. Se kävi todella helposti.
Yhtenä iltanan vaan poika ei ottanutkaan tuttia kun mentiin nukkumaan, en sitten puhunut mitään tutista ja niin poju nukahti ilman. Pari päivää säilytin tutteja muttei kertaakaan poika niistä puhunut joten se tutittelu loppu siihen

janiina
meillä otettiin pojalta tutti pois kun oli 1v 6kk
ajattelin että huuto käy, mutta ei huutanutkaan. viiko verran pyys tuttia mutta en antanut. meillä nukuttu yöt paremmin kun ei tartte tuttia etsiä yöllä. pienemmällä on tutti mutta ei menny ottamaan sitä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.07.2005 klo 19:55 Pihlaja kirjoitti:
Se että joku kyseli, kannattaako tutti jättää pois ennen tarhan aloitusta. Niin itse olen tarhassa töissä ja mielestäni ihan sama onko tuttia vai ei? Riippuu kovin lapsesta, jos aikaa on reilusti niin vierota toki tutti pois jos siltä tuntuu, mutta jos parin viikon päästä lähdette tarhaan ja nyt vierotat niin on aika kovia muutoksia edessä.
Tarhassa tutti jätetään pois tasan silloin kun vanhemmat niin sanovat. Joten sen puolesta ei kannata murehtia.

Oma lapsenikin menee ensi viikolla takaisin päikkäriin kesäloman jlkn ja ilman tuttia. Tarhatäteille vain ilmoitin, että todennäkoisesti tulemme kesälomalla jättämään tutin pois. Tädit vain sanoivat, että hienoa, ja kerro sitten heillekin niin eivät tarhassa enää anna. ;)
aikaa on noin kuukausi,poika siis aloittaa tarhan 1.9!!! Mitä mieltä olet,onko aikaa liian vähän???

Yhteistyössä