tytölle sit tuli vesirokko =( =(

Hoopo kuupiainen
Eikö kukaan teistä rokota vesirokkoa vastaan?? Meillä on lapset rokotettu. Meille lääkäri perusteli rokotetta seuraavasti:
- Rokotteen teho on erittäin hyvä, plussat pieksävät miinukset
- Vesirokosta voi tulla muitakin seuraamuksia ja siitä voi jäädä elinikäisiä arpia
- On turvallisempaa tulla rokotetuksi kuin sairastaa tauti myöhemmällä iällä, eritoten jos tuolloin sattuu vielä odottaan vauvaa, tai on muutoin heikkokuntoinen.
- Ja niin, eipä näkyy tarvi pelätä että joulu menee piloille sairastaessa.

Ja siis tän nyt ei oo tarkoitus aloittaa iänikuista kiistelyä rokotteiden tarkoituksenmukaisuudesta ja tarpeellisuudesta. Mulla vaan on itellä käsitys, että vesirokkorokote on jo kovin tavanomainen rokote ja sillä tässä mietin kun teillä kellään ei oo sitä otettu/annettu.
 
vieras
Ei ruusua voi saada vesirokkopotilaalta. Vesirokon voi kyllä harvoin saada vyöruusupotilaalta. Voit ihan huoleti viedä lapsesi mummolaan, kun kerran vesirokko on sairastettu. Jos vanhempasi ovat vanhoja, he eivät ole voineet tartunnalta välttyä. Joskus harvoin vesirokko voi tulla uudelleen aivan kuin rokotuksenkin jälkeen. Se on tosi harvinaista.
 
hei
Miten nopeesti tuli?

Mulla tuli itsellä vähän aikaa sit semmoisia punaisia kutiavia pisteitä, mut meni päivässä oli. Siis vähän kuin näppyjä, mutta joka paikkaan. ...huomasin kutinasta.

Mut mulla auttoi, kun otin antihistamiiniin. Eli todennäköisesti oli allerginen reaktio jollekin (olin kyllä just laittanut uutta kokovartalovoidetta ..jota en ole sen koommin uskaltanutkaan koittaa...)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hoopo kuupiainen:
Eikö kukaan teistä rokota vesirokkoa vastaan?? Meillä on lapset rokotettu. Meille lääkäri perusteli rokotetta seuraavasti:
- Rokotteen teho on erittäin hyvä, plussat pieksävät miinukset
- Vesirokosta voi tulla muitakin seuraamuksia ja siitä voi jäädä elinikäisiä arpia
- On turvallisempaa tulla rokotetuksi kuin sairastaa tauti myöhemmällä iällä, eritoten jos tuolloin sattuu vielä odottaan vauvaa, tai on muutoin heikkokuntoinen.
- Ja niin, eipä näkyy tarvi pelätä että joulu menee piloille sairastaessa.

Ja siis tän nyt ei oo tarkoitus aloittaa iänikuista kiistelyä rokotteiden tarkoituksenmukaisuudesta ja tarpeellisuudesta. Mulla vaan on itellä käsitys, että vesirokkorokote on jo kovin tavanomainen rokote ja sillä tässä mietin kun teillä kellään ei oo sitä otettu/annettu.
Rokotus ei estä vesirokkoon sairastumista vaan lieventää sitä
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pömppis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eikö ne mummolassa ole sairastaneet vesirokkoa?
on ollut kaikilla sukulaisilla. mut jos tulee uusintakierros?? tai joku ruusu mistä joku puhu. lapsiperheisiin nyt ainakin pääsy kielletty nyt =)
tytöllä tota energiaa riittäs ei taida kyllä edes näppyjään muistaa.

Voitte huoletta mennä paikkaan missä on vesirokon jo sairastaneita. Vyöruusu ei "tartu" vesirokkoa sairastavasta vaan ihmisen keho itse aktivoi sairastamansa vesirokon uudelleen.

 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Hoopo kuupiainen:
Eikö kukaan teistä rokota vesirokkoa vastaan?? Meillä on lapset rokotettu. Meille lääkäri perusteli rokotetta seuraavasti:
- Rokotteen teho on erittäin hyvä, plussat pieksävät miinukset
- Vesirokosta voi tulla muitakin seuraamuksia ja siitä voi jäädä elinikäisiä arpia
- On turvallisempaa tulla rokotetuksi kuin sairastaa tauti myöhemmällä iällä, eritoten jos tuolloin sattuu vielä odottaan vauvaa, tai on muutoin heikkokuntoinen.
- Ja niin, eipä näkyy tarvi pelätä että joulu menee piloille sairastaessa.

Ja siis tän nyt ei oo tarkoitus aloittaa iänikuista kiistelyä rokotteiden tarkoituksenmukaisuudesta ja tarpeellisuudesta. Mulla vaan on itellä käsitys, että vesirokkorokote on jo kovin tavanomainen rokote ja sillä tässä mietin kun teillä kellään ei oo sitä otettu/annettu.
Rokotus ei estä vesirokkoon sairastumista vaan lieventää sitä
Juu. Rokotus ei estä. Arpia voi tulla vaikka sairastaakin lievänä. Ja onhan niitä tauteja tuhansia millä voi joulu mennä pilalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tahtoo:
PÖMPPIS! Mistäpäin maata taudin saa tulla hakemaan :D
miten joku voi tahtoa =) mikä siinä nyt on niin hienoo =)
toi meidän tytsy ei oo elämänsä aikana montaa kertaa kipeenä olla muutamaa oksennustautia,vauvarokkoo, 4-6 kuumetta lukuunottamatta lniin sitten just jouluks pitäs kaupoissa käydä ja kyläilemässä.

tänään mennään tytön kummeille sanottiin että tytössä on rokko ja se oli niille ok tytölläkin tota energiaa riitää koko illan jaksanu tapella ja kinastella veljien kans. eikä oo aamun jälkeen valittanu et kutiais.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pömppis:
Alkuperäinen kirjoittaja Tahtoo:
PÖMPPIS! Mistäpäin maata taudin saa tulla hakemaan :D
miten joku voi tahtoa =) mikä siinä nyt on niin hienoo =)
toi meidän tytsy ei oo elämänsä aikana montaa kertaa kipeenä olla muutamaa oksennustautia,vauvarokkoo, 4-6 kuumetta lukuunottamatta lniin sitten just jouluks pitäs kaupoissa käydä ja kyläilemässä.

tänään mennään tytön kummeille sanottiin että tytössä on rokko ja se oli niille ok tytölläkin tota energiaa riitää koko illan jaksanu tapella ja kinastella veljien kans. eikä oo aamun jälkeen valittanu et kutiais.
ei siinä mitään hienoa ole, mutta se on van parempi sairastaa pienenä :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hoopo kuupiainen:
Eikö kukaan teistä rokota vesirokkoa vastaan?? Meillä on lapset rokotettu. Meille lääkäri perusteli rokotetta seuraavasti:
- Rokotteen teho on erittäin hyvä, plussat pieksävät miinukset
- Vesirokosta voi tulla muitakin seuraamuksia ja siitä voi jäädä elinikäisiä arpia
- On turvallisempaa tulla rokotetuksi kuin sairastaa tauti myöhemmällä iällä, eritoten jos tuolloin sattuu vielä odottaan vauvaa, tai on muutoin heikkokuntoinen.
- Ja niin, eipä näkyy tarvi pelätä että joulu menee piloille sairastaessa.

Ja siis tän nyt ei oo tarkoitus aloittaa iänikuista kiistelyä rokotteiden tarkoituksenmukaisuudesta ja tarpeellisuudesta. Mulla vaan on itellä käsitys, että vesirokkorokote on jo kovin tavanomainen rokote ja sillä tässä mietin kun teillä kellään ei oo sitä otettu/annettu.

kyllä meilläkin ne kaikki rokotukset on annettu jota neuvolasta saatu.mut onx tälle joku oma rokotuksensa??
 


ei siinä mitään hienoa ole, mutta se on van parempi sairastaa pienenä :| [/quote]

ahaa.. =) kylhän mäkin voisin olla ilosempi olis tullut vaikka 25.12.. tai pyhien jälkeen mutta just nyt =)ja seuraavaks sit kauhulla oottamaan koska poikiin tulee. toivottavasti ei tulis ja varsinkin tuo kaikkein nuorin 1v8kk joka muutenkin pitkin syksyä ollut kuumeessa niin kauhistuttaa jos tulee. ei osaa olla raapimatta niinkun tyttö.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Hoopo kuupiainen:
Eikö kukaan teistä rokota vesirokkoa vastaan?? Meillä on lapset rokotettu. Meille lääkäri perusteli rokotetta seuraavasti:
- Rokotteen teho on erittäin hyvä, plussat pieksävät miinukset
- Vesirokosta voi tulla muitakin seuraamuksia ja siitä voi jäädä elinikäisiä arpia
- On turvallisempaa tulla rokotetuksi kuin sairastaa tauti myöhemmällä iällä, eritoten jos tuolloin sattuu vielä odottaan vauvaa, tai on muutoin heikkokuntoinen.
- Ja niin, eipä näkyy tarvi pelätä että joulu menee piloille sairastaessa.

Ja siis tän nyt ei oo tarkoitus aloittaa iänikuista kiistelyä rokotteiden tarkoituksenmukaisuudesta ja tarpeellisuudesta. Mulla vaan on itellä käsitys, että vesirokkorokote on jo kovin tavanomainen rokote ja sillä tässä mietin kun teillä kellään ei oo sitä otettu/annettu.
Rokotus ei estä vesirokkoon sairastumista vaan lieventää sitä

näin mullekin neukas sanottiin kun kysin siitä....ja en rokota lapsiani rokotteella toinen (ehkä sairasti sen viime talvena) muuta ei tarttunnu toiseen..huolisin meillekin sen uuden vuoden jälkeen ...ja vauvaa odotan kyllä joten sen asian tarkastan neukasta miten toimin jos sattuu rokko tulemaan..ite olen sen sairastannu kyllä ettei siinä ole mitään huolta
 
meikkis
Mun lapset on rokotettu vesirokkoa vastaan, ja vaikka rokote ei ole 100% varma niin eipä ole vesirokon sairastaminenkaan tae siitä, ettei sitä voisi sairastaa uudelleen. Vaikka usein kuvitellaan päinvastaista. Sitäpaitsi, suurin osa rokotetuista EI sairastu vesirokkoon vaikka muuttaisi asumaan vesirokkoisten keskelle. Eli se ehkäisee tartuntaa mutta ei kaikkien yksilöiden kohdalla, ja näidenkin kohdalla se suojaa sen verran että jos rokko tulee niin se tulee lievempänä.
 
Vesirokkorokotteen saaneista reilu 80% saa immuniteetin vesirokkoa vastaan, loput noin 20 prossaa saattaa sairastua rokotteesta huolimatta, mutta heillä vesirokko tulee yleensä (tosi) lievänä.
Minä oon sairastanut vesirokon kaksi kertaa :wave: ja siksi omat lapseni on sitä vastaan rokotettu, ilmeisen hyvällä menestyksellä koska päiväkodin lukuisat vesirokko-aallot eivät ole meidän lapsiin tarttuneet :).
 

Yhteistyössä