Tytölle nimi

  • Viestiketjun aloittaja gytt
  • Ensimmäinen viesti
gytt
Minulla on 4 nimeä,kaikki ihania ja niillä on merkitys mutta,jätänkö yhden pois vain yhdistänkö,eli:
Lumi Aili Saara
Lumi-Inari Aili Saara.
Kahta viimeistä en suostu poistamaan vaan ne tulevat nimessä jokatapauksessa olemaan!
 
Rekisteröijä
Inarissa oli silloin ihanasti lunta, se on ihan kiva että kaikki tietää milloin ja missä Lumi-Inari on alkunsa saanut, aili on sukurasite ja myös sun nimi, Saara onkin sitten oikeasti kiva nimi.
 
Maisuli jatkaa
Neljän nimen yhdistelmähärpäke on kyllä liian pitkä mun makuun. Vaikka ne kaksi nimeä yhdistää, niin ei se niiden nimien määrää periaatteessa vähennä.

Eikös Lumi tai Inari pelkästään jo riittävästi muistuta lapsen alullelaittamispaikasta? Saattoihin silloin olla myös Aamu, Ilta, Lempi, Impi, Unelma jne. joita ei kaikkia tarvitse nimessä mainita. :)
 
gytt
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröijä:
Inarissa oli silloin ihanasti lunta, se on ihan kiva että kaikki tietää milloin ja missä Lumi-Inari on alkunsa saanut, aili on sukurasite ja myös sun nimi, Saara onkin sitten oikeasti kiva nimi.
Niin,onneksi sinä sen tiedät! Neiti saanut alkunsa jossain ihan muualla,mikään nimistä myöskään ole "sukurasite".
Kysyin vain mielipidettä että Lumi vai Lumi-Inari..
 
o74
Alkuperäinen kirjoittaja gytt:
Minulla on 4 nimeä,kaikki ihania ja niillä on merkitys mutta,jätänkö yhden pois vain yhdistänkö,eli:
Lumi Aili Saara
Lumi-Inari Aili Saara.
Kahta viimeistä en suostu poistamaan vaan ne tulevat nimessä jokatapauksessa olemaan!
Lapsella ei saa olla kuin max 3 etunimeä... Lumi-Inari Aili Saara-nimessä on neljä nimee eli ei taida tulla onnistumaan. Eli siis tuo Lumi Aili Saara olis tässä tapauksessa se ainoa laillinen vaihtoehto koska tuo väliviivalla kirjoitettu etunimi Lumi-Inari lasketaan erillisiksi nimiksi.

http://www.etunimet.net/mita-laki-sanoo-nimista/

 
hmph
Alkuperäinen kirjoittaja o74:
Alkuperäinen kirjoittaja gytt:
Minulla on 4 nimeä,kaikki ihania ja niillä on merkitys mutta,jätänkö yhden pois vain yhdistänkö,eli:
Lumi Aili Saara
Lumi-Inari Aili Saara.
Kahta viimeistä en suostu poistamaan vaan ne tulevat nimessä jokatapauksessa olemaan!
Lapsella ei saa olla kuin max 3 etunimeä... Lumi-Inari Aili Saara-nimessä on neljä nimee eli ei taida tulla onnistumaan. Eli siis tuo Lumi Aili Saara olis tässä tapauksessa se ainoa laillinen vaihtoehto koska tuo väliviivalla kirjoitettu etunimi Lumi-Inari lasketaan erillisiksi nimiksi.

http://www.etunimet.net/mita-laki-sanoo-nimista/
Lumi-Inari on kyllä yksi ainoa nimi. Tuota nimeä kun ei voi ilman väliviivaa kirjoittaa ihan kieliopillisista syistä, samat vokaalit yhdyssanassa erotetaan viivalla.. Lumiinari ei ole sama nimi :p

 
Gytt
Ja nyt en ihan ymmärrä väitteitänne että ei voisi olla Lumi-Inari Aili Saara..Sillä Lumi-Inari on yksi nimi,Aili toinen ja Saara kolmas.Kolme etunimeä,ihan lain mukaan! :p
 

Yhteistyössä