Tytölle nimeksi Sikuriina ?

  • Viestiketjun aloittaja kyssäri
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
On kyllä huvittavaa lukaista näitä näin aikuisena, jonka etunimi on Sikuriina. Tänhetkisten tilastojen mukaan Suomessa on ilmeisesti vaan neljä ihmistä, joilla Sikuriina on etunimenä :'D

Joo, en väitä etteikö lapsena oltu kiusattu vääntämällä nimeä "sikariksi" tai "siaksi" kun pääasiassa käytti lempinimeä Siku (josta yllättävän moni ei osaa sanoa sukupuolta, niin on olleet yllättyneitä kun ovat minut tavanneet), mutta lukioon mennessä ja siitä eteenpäin nimestä on ollut pääasiassa vain positiivistä. Ihmiset muistaa nimen helpommin sen erikoisuuden takia ja minulle on usein tultu juttelemaan ensimmäisenä sen takia, joka on helpottanut tutustumisia uusiin ihmisiin. Sanoisin että lempinimivaihtoehto Siku on myös vaan plussaa, itselle on kiva että minulla on mahdollisuus niin helppoon sukupuolineutraaliin nimeen muuttamatta virallisesti nimeä.

Jos tämän keskustelupalstan löytää joku nyt vuonna 2024 tai myöhemmin ja miettii Sikuriinaa nimeksi lapselle, sen voi huoletta antaa etunimeksi. Yhtä paljon tulee kiusaamista muistakin erikoisemmista nimistä, ja lopulta Sikuriina on aika nätti nimi itessään, vaikka itse niin sanonkin.
 

Yhteistyössä