Tytöllä hoitopaikan vaihto edessä...PRKL!!pph..

huh
selvitä asia vaan kunnolla mutta ehdottomasti paikan vaihto heti vireille. Äläkä itseäsi syytä nythän on likka hyvässä hoidossa kun saa olla äitisi kanssa. Tsemppiä teille!!!

Älä syytä itseäsi! :hug:

Eihän näitä tälläisiä voi kukaan hoksata heti, siis että jos hoitopaikassa on jotain mätää! Pikkuhiljaahan tälläiset selviää!

Ihana äiti sinulla, kun tulee lastanne hoitamaan, kunnes saatte uuden paikan.

Jaksamista! :hug:

Samaa mieltä minäkin, heti huomenna yhteys perhepäivähoidon ohjaajalle ja alat selvittämään, mitä sielä tapahtuu. Tuskin on työsopimusta edes sinne heinäkuulle..

Harmi, kun täällä ainakaan et pysty vaikuttamaan lapsesi hoitopaikkaan. Päiväkodit täys ja pph:t täys.. tilaa vain juuri noilla vähemmän kehuttavilta. Jos kieltäydyt, niin pääset jonon hännille.. Siksi yritän olla kotona pidempään.
Kun saiskin valita paikan johon vie..

AP:lle. ÄLÄ missään nimessä syytä itseäsi!! Nyt pistät hihat heilumaan, niin ei muidenkaan lasten tarvi moista kokee. Jaksuja :hug:

se perhe asui samassa rivarissa kuin me ja mulla oli siellä aikas vaikeaa..Oltiin yhden Nellin kanssa pienimmät ja perheen omat lapset otti aina välillä yhteen..ja teki pahojaan ja kun kysyttiin,että kuka teki, niin ne phh:n lapset sanoi,että minä..enkä mä uskaltanut sanoa yhtikäs mitään..mulla oli sit vaan tosi paha mieli koko ajan..ja ootin aina,että äiti ja iskä tulis kotiin..kunnes..

mulla kävi kakkavahinko kerran ulkona..en vaan halunnut mennä enää sisälle vessaan, kun ododtin ulkona vanhempia..ja mähän sit uin siinä sonnassa..oli villavaatteet..oli puvut..oli kurikset, joten ne muhi sit oikeen kunnolla:(..sinä iltana mä aloin puhumaan kotona asioista ja kieltäydyin menemästä hoitoon..SE HOITOTÄTI VARMAAN TOIVOI, ETTÄ EI OLIS KOKENUT SITÄ PÄIVÄÄ IKINÄ, KUN MEIDÄN ISKÄ JA ÄITI MENI AAMULLA VÄHÄN PÄIVITTÄMÄÄN ASIOITA..ja sit alkoi perheen lapsetkin kertomaan totuuksia..meillä porukat ei menneet töihin ollenkaan sinä päivänä vaan oltiin vaan kaikki yhdessä..ja mulle saatiin uusi hoitopaikka seuraavaksi päiväksi..

Onneksi meidän poika pääsi mummille pph: toon ja varahoitaja on myös tuttu :) Eipä tarvii miettii tuollasii asioita. Olen itekkii ollu pph:ssa ja ihan hirveessä paikassa, siellä ryypättiin yms. mut äiti otti puheet tosissaan ja ilmoitti asiasta eteenpäin, ni hoitajalta lähti virka, voi voi....Kaikki ketkä hoitajat tunnen, ni ovat kyllä ihan järjissään...Ei mitään epäilyttävää.

Voi ei
Tuo salaisuus kuulostaa pahalta...koiran lyöminen on tekosyy, jotain pahempaa on varmasti sattunut. Itse kääntäisin kivet ja kannot että saisin ämmän vastuuseen! Toivottavasti kaikki selviää.

nii
mä ihmettelen suuresti, et jos on aiemmin ollut hoitajan kanssa ongelmia niin silti olet vienyt lapsesi sinne?

Tämä koskee sinua, mutta myös muita nykyajan äitejä:
Ettekö te todellakaan vaivaudu selvittämään lapseltanne mitä hoitopäivän aikana tapahtuu?!? Leikkien, piirtämisen ,tekemisen ja puhumisen avulla selviää paljon! JO PIENELTÄkin lapselta!

Tuntuu, että kovin moni ei ole pätkääkään perillä mitä lapsen hoitopäivän aikana tapahtuu!!

Muistan edellisen kirjoituksesi, tämä kertomasi vahvistaa lisää tunnetta, että hoitajalla ei taida olla asiat ihan kunnossa. Minä en ainkaan veisi lastani turvallisin mielin tuollaisen hoitajan luo.
Onko hoitaja kunnallinen vai yksityinen?

vieras
Itsellänikin on huoli aina suuri jos lapsen hoitopaikka vaihtuu että millaiseen seuraavaksi joutuu, mutta on kyllä suuri onni ollut se, että lapsestani pidetään joka paikassa ( ilmeisesti soputuvainen ) , siis hän on ollut ihan lempihoitolapsi yhdessäkin paikassa, ja sen kyllä huomasi, ei ollut näytelty. Itse en niinkään pitänyt eräästä pph:sta ja hänen asenteestaan vanhempia kohtaan, sekä haukkui muita lapsia heidän kuullensa, sekä lasten vanhempia myöskin. Ja varmasti myös minua haukkui muille, mutta pääasia ettei lastani, koska todella tykkäsi lapsestani niin paljon. Pääasia että lapsellani oli hyvä olla, ei minun tarvinnut siellä päiviäni viettää.

kunnallinen pph on tämä nuori nainen..
Mun miehen äidin työkaverin lapsikin on ollut tuolla,mutta hoitopaikan vaihto oli heilläkin edessä,kun tällä hoitajalla on uransa aloittamisesta saakka ollut samat kolme hoitolasta ja neljäs lapsi ei mahdu porukkaan..ei ole mahtunut eikä mahtunut nytkään...

Ja silloin tosiaan ihan hoitoon viennin alkuaikoina hoitaja alkoi vaatia vaippoja tytölle mukaan vaikka tyttö oli ollut päivä ja yökuivakin jo aikoja ennen kuin hoitoon meni..
Ihan vain sen takia,että eivät voineet tehdä pitkiä lenkkejä ym kun mun tyttäreni tarvitsi käydä usein vessassa...
Ni vaippa oli sit sen mielestä hyvä ratkaisu siihen et muut saa ulkoilla pidemmän ajan ja he saavat tehdä pidempiä lenkkejä..
Soitin silloin neuvolaan ja kysyin sieltä mielipidettä vaippa asiaan ni heti sieltä tuli vastaukseksi ettei missään nimessä vaippaa takaisin.
Hoitaja veti herneen nenään kun kerroin et neuvolaan soitin ja he olivat sitä mieltä.

Meidän tyttö myös parina iltana itki että häntä on kiusattu rumista vaatteista hoidossa,kun asian otin esiin ni hoitaja ilmoitti,että se on mun tyttäreni vilkkaan mielikuvituksen tuotosta...

Mulla on monta tuttua jotka ovat perhepäivähoitajia ja jokainen niistä oli ihan järkyttynyt kun soittelin ja kyselin niiden mielipidettä asiaan..
Voin joko vain soittaa tai käydä päivähoitotoimisstossa ja kertoa et haluan vaihtaa hoitopaikkaa tai sit mä kerron tarkalleen miksi..
ja sen aion tehdäkkin..

Ja hoitajahan itsekkin ilmoitti että toisaalta hänelle ihan se ja sama miten ton työpaikan kanssa käy kun työsopimus loppuu heinäkuun alussa.. |O

vvvv
siis ihan kamlaa :`( voi sun tyttöä!Tuli ihan paha mieli tätä lukiessa...Taitaa olla jotenkin sadistinen akka se pph. Tuskin sun lapsi on mitään edes tehnyt sille koiralle.

Ja tosta et miksi olen vienyt lapsen hoitoon aiempien ongelmien jälkee..
En tiedä en todellakaan tiedä!!!
Olen ollut täysi idiootti!!

Ja joka päivä kun haetaan lapsi hoidosta ni ruokapäydässä kyllä käydään hoitopäivää läpi.
Kysellään mitä on leikitty,piirrelty jne...
Mua todellakin kiinnostaa mun lapsi ja haluan tuntea tyttäreni läpikotaisin...

Mutta olen ollut tyhmä kun en vaatinut toista hoitopaikkaa jo sen vaippa jupakan jälkeen.. :ashamed:

please
kerro missäpäin tällainen pph toimii ? Itse olen ihan kauhuissani sillä oma lapseni aloittaa maaliskuun alussa pph:lla, jota en todellakaan tunne ja tämä rouva on aloittanut työt vasta vuoden vaihteen jälkeen eikä mitään aiempaa kokemusta lapsista :/

Just tommosten tätien takia en koskaan uskaltais viedä lapsiani pphoitajalle. Päiväkodissa sentään on joka ryhmässä useampi täti niin kukaan ei siellä voi ihan miten vain toimia. Vaikka varmasti hyviäkin hoitajia löytyy niin silti en uskaltais...Toivottavasti teiän tyttö pääsee mukavaan hoitopaikkaan :hug:

Mä alunperinkin hain pväkotiin...mut se on niin täynnä..
Siellä olis tuttuja hoitajia kaikki ja uskaltaisin lapseni sinne jättää hyvällä omallatunnolla..
Ja sano kuka mitä vain ni syytän itseäni kyllä nyt ja varmasti aina,kun mietin kuinka mun kauhukakaraani on siellä kohdeltu :ashamed:

yksi pph
Kamalaa kohtelua olette saaneet kokea. :( Meillä hoitoryhmässä tällähetkellä eräs lapsi, joka kiusaa ja haukkuu muita. Ei anna kenenkään ottaa leluja, omii lelut eikä kuitenkaan leiki niillä. Nyt minun pitäisi sitten ohjaajani avulla ilmoittaa vanhemmille, että lapsi on siirrettävä päiväkotiin, koska meidän päivät on aikas raskaita kaikille muille lapsille sekä minulle. Resurssini eivät riitä ohjaamaan häntä ja hoitamaan kahta vaippaikäistä sekä yhtä isompaa(hänen lisäkseen). Olen varmaan teidän silmissä hirviö, mutta nyt ajattelen tässä muiden ryhmässä olevien lasten tilannetta. Hoidan heidän lastaan niin hyvin kun vaan osaan ja vanhemmat ovat olleet todella tyytyväisiä, mutta lapsi purkaa vihaansa ja pettymystään muihin ja haluaa hallita muita. Syytä siihen en tiedä muuta kuin sen että minä asetan rajat ja säännöt (samat kuin muillakin lapsilla ryhmässä) ja tämä lapsi ehkä kapinoi niitä vastaan. Tätä on yt jatkunut jo noin 1,5v. Ajattelin aina, että kyllä tästä selvitään pitkäjänteisyydellä, mutta homma ei etene vaan sama kapina päällä jatkuvasti.
Tällä kirjoituksella halusin vaan kertoa sen, että kyllä me pph:t myös huolehdimme lapsistanne ja kannamme heistä huolta, jos aiheellista. Kyllä meitä kunnollisiakin löytyy. tässä tilanteessa vaan tuntuu että olen puun ja kuoren välissä, kun yritän toisista kantaa vastuuta, niin yhden sitten hylkään... :(

Yhteistyössä