Tytöllä alkoi kuukautiset, en osaa keskustella asiasta.

• Viestiketjun aloittaja hämillään oleva äiti
  • Ensimmäinen viesti
hämillään oleva äiti
Tyttö vasta 10v ja kuukautiset alkoivat eilen. Nyt pitäisi kai asiasta keskustella, mutta en osaa. Ei olla puhuttu näistä asioista ikinä ja kun olin nuori niin näistä asioista ei puhuttu. Hävettää ja ahdistaa. mieheni ei halua tähähn asiaan puuttua. Voi kamala. Terveydenhoitaja voisi varmaan maanantaina keskustella, jos sinne soittaisin?

Keittiönoita
Hmm... jos et osaa tyttärellesi asioista puhua, niin netistä löytyy varmaan hyviä sivustoja, joilta tyttäresi voisi asiasta lukea. Kokeile googlettaa vaikka hakusanalla "kuukautiset + nuori"

vieras
Ole sinä fiksumpi kuin omat vanhempasi ja näytä työlle netistä vaikka kuukautisia koskeva juttu,josset halua aiheesta puhua.Mut en ymmärrä mitä hävettävää voi olla siinä,että omalle tyttärelleen kertoo kuukautisista..

Varmasti nyt sitten olisi aika myös sukupuoli -asioistakin valistaa. Käy kirjakaupasta jokin nuorelle tarkoitettu kirja. Minullekaan ei koskaan ole näistä asioista puhuttu. Suosikin lääkäri -palstaa luin ja kirjastosta lainasin kaikki mahdolliset kirjat, joista asiaa löytyi :D

Siis en oikeen ymmärrä et mitä vaikeaa puhua omalle lapselle noin luonnollisesta asiasta :eek: Siis en halua sinua haukkua mutta en vaan ymmärrä. Minun 4.v tyttökin tietää suurinpiirtein mitkä menkat ovat.Eli nyt vaan juttusille reippaasti :hug: =)

mitä
Alkuperäinen kirjoittaja hämillään oleva äiti:
Tyttö vasta 10v ja kuukautiset alkoivat eilen. Nyt pitäisi kai asiasta keskustella, mutta en osaa. Ei olla puhuttu näistä asioista ikinä ja kun olin nuori niin näistä asioista ei puhuttu. Hävettää ja ahdistaa. mieheni ei halua tähähn asiaan puuttua. Voi kamala. Terveydenhoitaja voisi varmaan maanantaina keskustella, jos sinne soittaisin?

Eipäs hyvältä näytä tuo sinun äitiys jos ei osaa tyttärelleen puhua kuukautisista?Ja tukea näin pientä tyttöä kun noin varhaisessa vaiheessa menkat alkoi.Paiskasit varmaankin sidepussin tytön niskaan ja painu wc.Itse ainakin olen ylpeä äiti kun itse osasin 10v tytölleni puhua.Ei varmaan ole vaikea ottaa tyttö kainaloon ja keskustella.Silloin sulla ei ole kovin hyvät välit tytöön jos sul tämmöinen ongelma.

Yhteistyössä