Tytär nöyryytti julmasti äitiään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toisin päin ois huomattavasti pahempaa ja surullisempaa. Näin ei paljon nappaa.

no jos vastassa on puolustus kyvytön ihminen oli vanhus tai lapsi niin aina yhtä paha.

Minusta ei. Mikään ei ole niin julmaa ja säälittävää ja raukkamaista, kuin tehdä pahaa pienelle lapselle.

Pitääkö kaikki pahat teot laittaa pahemmuusjärjestykseen? Tuntuvatko ainoastaan lapsiin kohdistuneet pahat teot surullisilta, vanhuksia saa kiduttaa ja nöyryyttää vapaasti ja se "ei paljon nappaa"? Jos näin, olet sydämetön.

En ole, mutta sä voit olla ihan mitä mieltä haluat :) Kyllä vain lapsiin kohdistuvat pahat teot tuntuvat minusta äärimmäisen pahoilta. Aikuisilla on melkein aina mahdollisuus vaikuttaa kohteluunsa.

Ei ole,,vanhukset voivat olla melkein lapsen asteella, samoin kehitysvammaiset ihmiset.

MELKEIN aina :) Kannattaa lukea huolella.

Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
Toisin päin ois huomattavasti pahempaa ja surullisempaa. Näin ei paljon nappaa.

no jos vastassa on puolustus kyvytön ihminen oli vanhus tai lapsi niin aina yhtä paha.

Minusta ei. Mikään ei ole niin julmaa ja säälittävää ja raukkamaista, kuin tehdä pahaa pienelle lapselle.

Pitääkö kaikki pahat teot laittaa pahemmuusjärjestykseen? Tuntuvatko ainoastaan lapsiin kohdistuneet pahat teot surullisilta, vanhuksia saa kiduttaa ja nöyryyttää vapaasti ja se "ei paljon nappaa"? Jos näin, olet sydämetön.

En ole, mutta sä voit olla ihan mitä mieltä haluat :) Kyllä vain lapsiin kohdistuvat pahat teot tuntuvat minusta äärimmäisen pahoilta. Aikuisilla on melkein aina mahdollisuus vaikuttaa kohteluunsa.

Ei ole,,vanhukset voivat olla melkein lapsen asteella, samoin kehitysvammaiset ihmiset.

Tätä mä oon ihmetellyt, mihin se ihmisarvo katoaa joidenkin silmissä lapsuusiän jälkeen :headwall:
Järkyttävää :'(

muistakaa hyvät ihmiset sekin, että tämä tytär on voinut seota vaikka oma lapsuutensa olisi ollut millainen.. äiti on voinut antaa kaikkensa ja ollut hyvä äiti ja saanut kohtalokseen silti tällaisen..

Hirvittävä, järkyttävä tapaus ja täysin väärin. Siitäkin huolimatta, että emme tiedä asiasta enempää, ja että joku äiti jossain parittaa lastaan, ja kehitysmaissa ei ole ruokaa ja kodittomilla koirillakin on vaikeaa...

Alkuperäinen kirjoittaja .:
voisiko tämä eräs harmaa vastata että olisiko hänen mielestään todella yhdentekevää jos joku nöyryyttäisi näin hänen omaa äitiään?

Ei äidillä ole kuin yks tytär ;)

välttelet selvästi kysymystä.. ja siitä voi tehdä omat johtopäätökset.. kysymys oli että jos joku tekisi..

voisiko tämä eräs harmaa vastata että olisiko hänen mielestään todella yhdentekevää jos joku nöyryyttäisi näin hänen omaa äitiään?

Ei äidillä ole kuin yks tytär ;)

välttelet selvästi kysymystä.. ja siitä voi tehdä omat johtopäätökset.. kysymys oli että jos joku tekisi..

Miks sulle ei riitä, että sä oot asiasta eri mieltä kuin minä? Ja voi ihanaa taas tätä palstapsykologiaa :D

te joille tällainen on yhdentekevää niin toivon että jos jollekin tulevaisuudessa tulee tarve tehdä tällaista, niin se kohdistuisi juuri teihin..

ja niin, minullakin oikeus mielipiteeseeni :(

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Ikävää eikä noin saa tehdä, mutta melko yhdentekevä uutinen tuo on. Mitenköhän äiti on aikoinaan kohdellu tytärtä.

Yhdentekevä? Huhhuh, mitä kommentteja. :o

Aika uskomattomalta tuntuu. Ilmeisesti hoya bellallekin olisi ihan sama jos joku kohtelisi häntä itseään, hänen äitiään, siskoaan tai tytärtään noin? :o Aikuiselle ihmiselle saa siis tehdä ihan mitä vaan? Mä kaikin mokomin tuomitsen kaiken lapsiin kohdistuvan väkivallan, mutta se, että joku joskus jossain on kohdellut jota kuta lasta huonosti, ei mitenkään oikeuta ketään kohtelemaan toista ihmistä noin. Voi jeesus mitä porukkaa, siellä lapsen pakottaminen ryhmäseksiin hommassa kaikki oli joukolla menossa suunnilleen lahtaamaan niitä tekijöitä, ja nyt on ihan yks lysti mitä ihmiselle tehdään.

Taas saatiin uhri syylliseksi. En vieläkään ole tämän palstan ilkeyteen/kypsymättömyyteen tottunut. Järkyttävää, että Suomi menee tällaiseksi, ettei monia palstan ihmisiä enää mikään järkytä ja kaikki hyväksytään.
Hieno oppi on näissä perheissä tuleville polville. Mistä nousee kiusaajat ja alistajat, kysyn vain.
Kun niitä sekopäitä löytyy ja vinksahtaneita, vaikka äiti olis miten hyvin hoitanut.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Ikävää eikä noin saa tehdä, mutta melko yhdentekevä uutinen tuo on. Mitenköhän äiti on aikoinaan kohdellu tytärtä.

Aika uskomattomalta tuntuu. Ilmeisesti hoya bellallekin olisi ihan sama jos joku kohtelisi häntä itseään, hänen äitiään, siskoaan tai tytärtään noin? :o Aikuiselle ihmiselle saa siis tehdä ihan mitä vaan? Mä kaikin mokomin tuomitsen kaiken lapsiin kohdistuvan väkivallan, mutta se, että joku joskus jossain on kohdellut jota kuta lasta huonosti, ei mitenkään oikeuta ketään kohtelemaan toista ihmistä noin. Voi jeesus mitä porukkaa, siellä lapsen pakottaminen ryhmäseksiin hommassa kaikki oli joukolla menossa suunnilleen lahtaamaan niitä tekijöitä, ja nyt on ihan yks lysti mitä ihmiselle tehdään.

No oisko hieman eri asiasta kyse! Mietipä nyt ihan rauhassa.

No ei se yhdentekevää sillain ole ja mähän alussa mainitsin sen olevan ikävää eikä noin saa tehdä. Mutta ei tällainen uutinen nyt mikään kauhujen uutinen ole vrt siihen parin päivän takaiseeen lapsiseksijuttuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Uudi:
Taas saatiin. Uhri syylliseksi. En vieläkään ole tämän pakstan ilkeyteen/kypsymättömyyteen tottunut. Järkyttävää, että Suomi menee tällaiseksi, ettei monia palstan ihmisiä enää mikään järkytä ja kaikki hyväksytään.
Hieno oppi on näissä perheissä tuleville polville. Mistä nousee kiusaajat ja alistajat, kysyn vain.
Kun niitä sekopäitä löytyy ja vinksahtaneita, vaikka äiti olis miten hyvin hoitanut.

Ei kai kukaan sentään kuvittele, että nainen ihan huvikseen kiusasi äitiään? Voihan se tietty niinkin olla, mutta se on melko epätodennäköistä.

Taas saatiin. Uhri syylliseksi. En vieläkään ole tämän pakstan ilkeyteen/kypsymättömyyteen tottunut. Järkyttävää, että Suomi menee tällaiseksi, ettei monia palstan ihmisiä enää mikään järkytä ja kaikki hyväksytään.

Luepa ajatuksella tuo sun tekstis. Logiikka onnahtaa hieman.

No olen kuule miettinyt, mä uskon ihmisen oikeuteen fyysiseen koskemattomuuteen iästä riippumatta. Sinustako aikuista ihmistä saa ihan miten haluaa nöyryyttää ja pahoinpidellä? Oliskon susta ok jos joku tekis sinulle noin?

Taas saatiin uhri syylliseksi. En vieläkään ole tämän palstan ilkeyteen/kypsymättömyyteen tottunut. Järkyttävää, että Suomi menee tällaiseksi, ettei monia palstan ihmisiä enää mikään järkytä ja kaikki hyväksytään.

Tismalleen samaa mieltä. Kumma kun sakki alkaa heti miettimään, että mikäs tässä uhrissa mahtaa olla vikana.

No olen kuule miettinyt, mä uskon ihmisen oikeuteen fyysiseen koskemattomuuteen iästä riippumatta. Sinustako aikuista ihmistä saa ihan miten haluaa nöyryyttää ja pahoinpidellä? Oliskon susta ok jos joku tekis sinulle noin?

Aikuisella ihmisellä on mahdollisuus panna kampoihin melkein aina. Ja heti siitä ensimmäisestä väärästä teosta alkaen. Lapsilla ei ole mitään mahdollisuutta puolustatutua aikuisia vastaan. Jos ne kaikkein lähimmät ja ne joiden pitäs suojella ja puolustaa, rakastaa lasta tekee sille pahaa, mitkä on lapsen mahdollisuudet puolustautua.

Aikuisella ihmisellä on mahdollisuus panna kampoihin melkein aina. Ja heti siitä ensimmäisestä väärästä teosta alkaen. Lapsilla ei ole mitään mahdollisuutta puolustatutua aikuisia vastaan. Jos ne kaikkein lähimmät ja ne joiden pitäs suojella ja puolustaa, rakastaa lasta tekee sille pahaa, mitkä on lapsen mahdollisuudet puolustautua.

Tismalleen. MELKEIN aina. Ei kuitenkaan aina. Kukaan ihminen tuskin huvikseen alistuu tuollaiseen nöyryytykseen. Musta on todella kummallista, että tässä aletaan heti tekemään uhrista jotenkin syyllistä. No, jos on todella kylmä ihminen, niin sitten ehkä on sitä mieltä, että noin saa kohdella ihmisiä. Minä kuitenkaan en voisi sallia että minun äitiäni, ystävääni, siskoani tai tytärtäni kohdeltaisiin noin, tai ketään ihan tuntematontakaan. Onneksi ei käräjäoikeuskaan kun kerran tuo tytär on määrätty lähestymiskieltoon.

Tismalleen. MELKEIN aina. Ei kuitenkaan aina. Kukaan ihminen tuskin huvikseen alistuu tuollaiseen nöyryytykseen. Musta on todella kummallista, että tässä aletaan heti tekemään uhrista jotenkin syyllistä. No, jos on todella kylmä ihminen, niin sitten ehkä on sitä mieltä, että noin saa kohdella ihmisiä. Minä kuitenkaan en voisi sallia että minun äitiäni, ystävääni, siskoani tai tytärtäni kohdeltaisiin noin, tai ketään ihan tuntematontakaan. Onneksi ei käräjäoikeuskaan kun kerran tuo tytär on määrätty lähestymiskieltoon.

Mä en ole missään vaiheessa sanonut, että noin SAA tai PITÄÄ kohdella ihmistä. Mua ei vaan tässä surullisten uutisten tulvassa järkytä tämä kyseinen uutinen yhtään.

Alkuperäinen kirjoittaja kyssä:

Ei kai kukaan sentään kuvittele, että nainen ihan huvikseen kiusasi äitiään? Voihan se tietty niinkin olla, mutta se on melko epätodennäköistä.

Kun aina ei tarvi olla epäonnistunut kasvattaja, että rikollisia tulee. Ei aina ole syy-seuraus suhdetta. Ärsyttää, kun aina ensimmäisenä ajatellaan, että mitähän se ja se on tehnyt , että ansaitsi tuon. Tunnettais sympatiaa kaikkia vääryyttä kärsiviä kohtaan.

Musta on käsittämätöntä että tähän juttuun vedetään mukaan lasten hyväksikäyttötapaus, jolla ei ole kerrassaan mitään tekemistä tämän jutun kanssa. Kuten sanoin aikaisemminkin, kylmä tosiasia on, että maamme oikeuslaitokset käsittelevät lapsien hyväksikäyttötapauksia päivittäin, ja jokaisesta niistä ei tälläkään palstalla vaahdota. Jokainen tapaus on kuitenkin yhtä järkyttävä ja inhimillisellä tasolla yksilöä loukkaava. Sillä, että lapsia käytetään hyväksi, ei ole kuitenkaan kertakaikkiaan mitään tekemistä tämän tapauksen kanssa.

On kerrassaan kummallista, että aletaan heti miettiä, että mitä tämä UHRI on tehnyt. Aivan kuin jokin, mitä hän on tehnyt tai jättänyt tekemättä, jotenkin oikeuttaisi ihmisyyden varastamiseen ja jatkuvaan henkiseen nöyryytykseen ja fyysiseenkin väkivaltaan. Samalla periaatteella voitaisiin todeta raiskauksen tai perheväkivallan uhrin olevan syyllinen omaan asemaansa. Olen melko varma, että jos tämä tapaus olisi niin, että tekijä olisi mies, ja uhri hänen vaimonsa, täällä olisi jälleen lynkkauspartio valmiina.

Yhteistyössä