Tyrazol ja painonnousu?

nni
Mulla todettiin kilpirauhasen liikatoiminta vajaa kuukausi sitten ja välittömästi aloitettiin tyrazol. 2 tablettia 2 kertaa päivässä. Viikko lääkityksen aloituksesta huimasi yhä, ja lääkärin ohjeiden mukaisesti otin viikon ajan 3 tablettia kahdesti päivässä.
Jo parin viikon jälkeen alkoi vatsa kasvaa eikä enää mahdu yhdetkään vanhat farkut jalkaan. Olen kamalan turvonnut ja äärettömän huonolla päällä sen vuoksi koko ajan. Painoa tullut lisää 4kg. Yksikään vaate ei istu ja inhottavinta on se, että mahaa en saa millään piiloon. Puolitoista vuotta noita pitäisi vielä napsia, niin kyllä suoraansanottuna mielummin huimaa kuin että olen tällainen vesi-ilmapallo! :attn:
 
njp
Mulla kävi aikoinaan niin, että laihduin ensin ylitoiminnan seurauksena aika paljon. Söin ihan hirveitä määriä ja silti oli koko ajan nälkä. Kun tautia alettiin hoitaa Tyrazolilla, elintoiminnot tasaantui ja rauhoittui, mutta vatsa oli tottunut entisiin ruokamääriin. Aika nopeasti alkoi siis paino nousta. Eli tarkkailepa myös ruokavaliotasi, sitä täytyy ehkä suhteuttaa uuteen tilanteeseen melko paljonkin.
 
piupo
Kyllä mulla otettiin kontrolliverinäytteitä alkuun aika tiuhaan, muistaakseni 6 viikon välein. Alkuun oli isompi annos lääkettä, mutta kun arvot saatiin kohdilleen, niin ylläpitoannos oli huomattavasti pienempi.
 
"vieras"
Itsellä paino nousi 3 kuukaden sisällä 28kg. Että ei paljoa ole hurraamista vaikka en syö yhtään enempää kuin ennen, Että on kivaa joo. Lääkekuuri jatkuu nyt ainakin marraskuuhun asti. :(
 
nni
Diagnoosin sain 13.6. jolloin arvo oli 47,9. Ensimmäinen kontrolli oli 27.6. jolloin arvo 30,8. Seuraava kontrolli sitten 6.8.
Antaako lääkäri olla jos asiallisesti ilmoitan, että lopetan tablettien syömisen ja vaadin päästä leikkausjonoon vai onko mun mahdollista siihen päästä? Mulla ei ole mikään maailman tervein oman kropan kuva joten en todellakaan aio tästä enempää lihota parin tabletin takia :(

ap
 
njp
Mä söin Tyrazolia 2v. ja sen jälkeen todettiin, että kannattaa leikata mieluummin ja syödä sitten Thyroxinia kuin jatkaa myrkyn syömistä. Ap:lle sanoisin, että varmaan voit pyytää pääsyä muuhunkin hoitoon (leikkaus tai radiojodi), mutta syö nyt kuitenkin tabuja siihen asti.
 
liikaa toimiva
Itselläni todettiin myös liikatoiminta viime keväänä ja kilpirauhasarvoni lähentelikin jo 100.
Sain lääkkeeksi myös Tyrazolia, joka on toki helpottanut oireita, mutta saanut samaan aikaan painoni rajuun noususuuntaan. Ruokahaluni on myös toki lisääntynyt ja voisin syödä koko ajan. Päätin muutama kuukausi sitten laittaa herkut kokonaan pannaan. Olen saanut 20kg lisää massaa ihan muutamassa kuukaudessa ja odotinkin herkkulakon laskevan painoani. Niin ei kuitenkaan käynyt, paino lähinnä vain pysyi samoissa lukemissa. Pyrin myös liikkumaan säännöllisesti.
Lääkäreiden mukaan painonnousu ei johdu saamistani lääkkeistä. En kuitenkaan voi käsittää, mistä muustakaan se voisi johtua. Syön huomattavasti terveellisemmin kuin ennen ja liikun enemmän. Ajan kanssa elintoimintoni ja aineenvaihduntani kai normalisoituu ja painon vaihtelukin tasoittuu. En vaan jaksaisi odottaa paria vuotta, sillä tätä menoa en enää kävele vaan pyörin silloin eteenpäin.
 
vierailija
Mulla todettiin kilpirauhasen liikatoiminta vajaa kuukausi sitten ja välittömästi aloitettiin tyrazol. 2 tablettia 2 kertaa päivässä. Viikko lääkityksen aloituksesta huimasi yhä, ja lääkärin ohjeiden mukaisesti otin viikon ajan 3 tablettia kahdesti päivässä.
Jo parin viikon jälkeen alkoi vatsa kasvaa eikä enää mahdu yhdetkään vanhat farkut jalkaan. Olen kamalan turvonnut ja äärettömän huonolla päällä sen vuoksi koko ajan. Painoa tullut lisää 4kg. Yksikään vaate ei istu ja inhottavinta on se, että mahaa en saa millään piiloon. Puolitoista vuotta noita pitäisi vielä napsia, niin kyllä suoraansanottuna mielummin huimaa kuin että olen tällainen vesi-ilmapallo! :attn:
 

Yhteistyössä