typerä, nolo kysymys aikaihmiseltä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nolo vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nolo vieras

Vieras
Mä tilasin ajan lääkäriin, jotta saisin pillerit tms. Nyt näyttääkin siltä että mun menkat alkaa kohta, ja jatkuvat vielä silloin ku pitäs lääkäriin mennä. Pitäskö aika perua/antaako lääkäri reseptin ilman alkerran tutkimista? Vai haittaako menkat lainkaan muuta kuin minua itseäni? Mihin aikaan kiertoa pillerit pitää aloittaa?

pillerit pitäs alottaa ekana kirtopäivänä,tai riippuu tapauksesta, mä oon aina saanu alottaa suoraan ku ois muute voinu joutuu oottaa puolvuotta-vuoden niitä seuraavia menkkoja.. ja toi toosan tutkiminen riippuu sun iästä ja koska oot viimeks käyny papassa?

Alkuperäinen kirjoittaja Fizzie:
Sinun tulee tilata uusi aika.

no, mä käytän sit ajan muuhun valittamiseen :D esim käsi/hartiakipuihin. Tosin luulen että tää mieslääkäri voisi kirjoittaa pillerit ilman tutkimustakin. Toinen lääkäri ei kirjoita pillereitä/laita kierukkaa , vastaanotolta sanottiin näin (luultavasti vakaumuksensa vuoksi kun on helluntalainen)

Alkuperäinen kirjoittaja koivunkäpy:
pillerit pitäs alottaa ekana kirtopäivänä,tai riippuu tapauksesta, mä oon aina saanu alottaa suoraan ku ois muute voinu joutuu oottaa puolvuotta-vuoden niitä seuraavia menkkoja.. ja toi toosan tutkiminen riippuu sun iästä ja koska oot viimeks käyny papassa?

Papassa oon käyny viimeks 3v sitten, ja yli kolmikymppinen oon. Siks tää onkin noloa. Eikö papaa voi ottaa pillereitten aloittamisen jälkeen? Mitä merkkiä suosittelette ylipainoiselle, ei tupakoivalle jolla verenpaineet ok? Miten ehkäisylaastarit, ovatko hyvät käytössä

lääkäri kieltäytyä määräämästä ehkäisyä vakaumuksensa takia? Sehän on lääkärin etiikan vastaista! Jotkut lääkärit ovat ilmeisesti kieltäytyneet lähettämästä aborttiin, mutta silloinkin pitää ohjata toiselle lääkärille. Mutta ehkäisyasioissa pitäisi elämän suojelemisen mennä vakaumusten edelle. Ehkä tuo lääkäri ei sitten anna punasolujakaan, jos joku niitä tarvitsisi...Sori, kun en vastannut alkuperäiseen kysymykseesi. Tai todennäköisesti sun pitää tilata uusi aika, papa pitäis olla otettuna kun aloittaa pillerit.

Jaa, ettet vaan olis Raahesta?? Siellä on yksi lääkäri joka ei kirjoittele ehkäisy reseptejä, kun on vanhoillislesta... Kyllä ottaa kupoliin!! Sais mennä muualle parantaan maailmaa... :/ En kyllä ymmärrä yhtään tuollaista!!!

Niin ja en tiedä miten on sen alakerran kans, mutta itse henk.koht. varaisin uuden ajan ko.asiaa varten... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja nolo vieras:
Mä tilasin ajan lääkäriin, jotta saisin pillerit tms. Nyt näyttääkin siltä että mun menkat alkaa kohta, ja jatkuvat vielä silloin ku pitäs lääkäriin mennä. Pitäskö aika perua/antaako lääkäri reseptin ilman alkerran tutkimista? Vai haittaako menkat lainkaan muuta kuin minua itseäni? Mihin aikaan kiertoa pillerit pitää aloittaa?

Ei minun lääkäriä ainakaan haitannu ku mulla oli menkat... Käski vaan heittää tampoonin siihen sen pöytä roskikseen.

no, mä käytän sit ajan muuhun valittamiseen :D esim käsi/hartiakipuihin. Tosin luulen että tää mieslääkäri voisi kirjoittaa pillerit ilman tutkimustakin. Toinen lääkäri ei kirjoita pillereitä/laita kierukkaa , vastaanotolta sanottiin näin (luultavasti vakaumuksensa vuoksi kun on helluntalainen)
Tuskin vakaumus siihen vaikuttaa, ei hellareilla ole ehkäisykieltoa.
Jospa hän ei vain ole erikoistunut gynepuolen asioihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Rania:
lääkäri kieltäytyä määräämästä ehkäisyä vakaumuksensa takia? Sehän on lääkärin etiikan vastaista!

Ehkä jossain, mutta meillä oli neuvola-lääkärinä sellainen, jonka vakaumus olisi kieltänyt naisten värkit kokonaan, mutta pakkohan se oli sisätutkimukset suorittaa odottavilta :o Eli erittäin paljon luotin tällaiseen lääkäriin, joka ei värkkeihin pahemmin ollut tutustunut lääkärimielessä :(

Miksi pitäisi edes tutkia jotta pillerit voi määrätä? Eihän se värkin kunnon perusteella tiedä mikä merkki sopii tai ei sovi. Mulle ei ole kertaankaan pillerien määräämisen yhteydessä tehty tutkimusta. Ekalla kerrallakin olisin saanu pillerit ilman tutkimusta, vaikkei sellaista oltu vielä koskaan tehty!

Alkuperäinen kirjoittaja helluntailainen:

Tuskin vakaumus siihen vaikuttaa, ei hellareilla ole ehkäisykieltoa.
Jospa hän ei vain ole erikoistunut gynepuolen asioihin.

Tän käsityksen sain vastaanottovirkailjalta. Muuten samanlainen tk-lääkäri kuin tää mieslääkärikin, ja tekee kyllä jälkitarkastukset, lääkäriäitiysneuvolat jne. Eli ei taidoissa mtn vikaa. Tarkka ja jämpti lääkäri :) Ja voihan oma vakaumus olla ehkäisyjutuissa tiukempi kuin mitä helluntalaisten ''säännöissä'' sanotaan. Ja yhdelle kysyjälle vastaan, en oo Raahesta, ja lääkäri on helluntalainen, ei vl. Mutta ei tuo oikeesti mua haittaa, ku on toinenkin lääkäri nyt käytettävissä :) En mä halua saattaa toista vaikeaan tilanteeseen. Mut tää nyt ei ollut pääasia tässä jutussa.

Alkuperäinen kirjoittaja voi viude:
Jaa, ettet vaan olis Raahesta?? Siellä on yksi lääkäri joka ei kirjoittele ehkäisy reseptejä, kun on vanhoillislesta... Kyllä ottaa kupoliin!! Sais mennä muualle parantaan maailmaa... :/ En kyllä ymmärrä yhtään tuollaista!!!

Niin ja en tiedä miten on sen alakerran kans, mutta itse henk.koht. varaisin uuden ajan ko.asiaa varten... ;)

Kuka lääkäri Raahessa ei kirjota ko. reseptejä..tai siis nimee ei tietty tääl voi sanoo...mut oon kuitenki utelias????

Yhteistyössä