Typerä kysymys, mutta mitä InDesignilla tehdään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Ymmärrän kyllä, että sillä tehdään julkaisuja, mutta miksi en tekisi julkaisuani esim. Illustratorilla? Mitä ominaisuuksia InDesignissa on, mitä ei nyt esim. illussa ole, eli minkälaisia julkaisuja sillä sitten kannattaa tehdä? Koko CS5 Master collection löytyy koneelta, ja monta kertaa olen InDesignin avannut, mutta kun en ole oikein opetusta siihen koskaan saanut, niin en ole keksinyt että mitä sillä tekisi. Joku, joka käyttää työkseen kyseistä ohjelmaa, tai on muuten vain perehtynyt sen sielunelämään, voisi vähän valottaa minua! :) Kiitos jo etukäteen!

Indesing on monisivuisten lehtien taittamiseen tarkoitettu ohjelma. Taitto-ominaisuudet on paremmat eli tekstin muokkaaminen. Käy ostamassa dosendon indesing - kirja niin pääset eteenpäin.

[QUOTE="Vieras";28651844]InDesign on julkaisuohjelma ja Illustrator piirto-ohjelma.[/QUOTE]

Illustrator on kuitenkin varsin kätevä, sanotaanko nyt alle 10 sivuisten julkaisujen tekemiseen, vaikka et pensseliä heiluttaisikaan.

InDesignissa on paljon helpompi tehdä isoja julkaisuja, kirjoja ja suuria taittotöitä. Tekstinkäsittely ja pohjien teko on helppoa, en illustratorissa näitä juttuja saa yhtä helposti ja nopeasti (tosin olen aina taittamiseen indiä käyttänyt). Esim mastersivut, pienet sivumerkinnät, tekstimuotoilut yms ovat indesignin juttuja. Illustartorissa en oikeastaan tee muuta kuin vektoroin...

Yhteistyössä