Työvoimatoimiston yhteydenotto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja No mitäs nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

No mitäs nyt

Vieras
Työvoimatoimistosta piti jonkun soittaa minulle tänään,no näyttää vähän siltä että soittoa ei kuulu ja koko päivän olen puhelinta haukkana päivystänyt niin ohikaan ei ole voinut mennä.Mitäs nyt? Sinne on ihan mahdotonta päästä läpi puhelimitse ja netin asiakaspalvelun kautta en pysty ilmoittamaan tilanteeni muutoksesta koska siihen on yli 28 päivää vaan sivu herjaa että ilmoita muutoksesta henkilökohtaisesti(tms) koska juurikin että noita päiviä on siihen vielä liikaa.Hoh hoijaa.Voiko tästä nyt seurata minulle sitten jotain ikävää,kuten karenssia jos sieltä ei kukaan soitakkaan,ilmestyykö sivuille joku uusi aika jolloin ottavat yhteyttä vai pitääkö itse yrittää vaan sinnikkäästi soitella perään?Tai laittaa sähköpostia? Kokemuksia kenelläkään tästä uudesta systeemistä?

Minulle niiden piti soittaa jo viimeistään 12.9. eli yli kuukausi sitten ja eipä ole kuulunut vieläkään mitään. Soitin itse sinne 12.9. ja sanoivat olevan ruuhkaa ja minun ei tartte soitella vaan he soittavat kun ennättävät. Onneksi nämä puhelut tallentuvat joten saavat selvitellä jos iskevät karenssia tms. mulle kun en ole itse yrittänyt tavoitella ketään tuon jälkeen kun sain ohjeen vain odotella.

Soitat huomenna tai ylihuomenna tai laitat viestiä, että kukaan ei sovitusti soittanut. Ei tule sinulle mitään kerran työkkäri ei ole sovitusti ottanut yhteyttä.

Olen yrittänyt jo useaan kertaan tänäänkin,ovat yhdistäneet vaihteesta suunnilleen jokaiseen uudenmaan työkkäriin ilman että kukaan vastaa missään joten taidampa laittaa vain sähköpostilla viestiä että ei ole soitettu ja koettanut olen itse soittaa,jää myöskin jotain mustavalkoista todistuskappaletta itselle.

Minulle niiden piti soittaa jo viimeistään 12.9. eli yli kuukausi sitten ja eipä ole kuulunut vieläkään mitään. Soitin itse sinne 12.9. ja sanoivat olevan ruuhkaa ja minun ei tartte soitella vaan he soittavat kun ennättävät. Onneksi nämä puhelut tallentuvat joten saavat selvitellä jos iskevät karenssia tms. mulle kun en ole itse yrittänyt tavoitella ketään tuon jälkeen kun sain ohjeen vain odotella.

No sama vaiva varmaan täällä joten katsotaan nyt päivittyykö sinne sivuille mitään uutta ajankohtaa.Minulla luki selkeästi että te-toimisto ottaa yhteyttä tänään,ei mtn viimeistään tänään.Tosin olisin kyllä aiemminkin huomannut jos olisivat soitelleet eikä postiakaan ole tullut.Rastitin kaikki tekemäni sovitut tehtävä-kohdat ja lisätietoihin pienen tarkennuksen plus ilmoituksen koska ja miksi tilanteeni muuttuu niin näkevätpähän että olen sovitusti aktiivinen ollut.Mutta kiitoksia tästä tiedosta:)

Alkuperäinen kirjoittaja No mitäs nyt;30362039:
Olen yrittänyt jo useaan kertaan tänäänkin,ovat yhdistäneet vaihteesta suunnilleen jokaiseen uudenmaan työkkäriin ilman että kukaan vastaa missään joten taidampa laittaa vain sähköpostilla viestiä että ei ole soitettu ja koettanut olen itse soittaa,jää myöskin jotain mustavalkoista todistuskappaletta itselle.

Joo, ihan turha yrittää soittaa. Ja muutenkin varmempi, että laitat kirjallisesti asiasi, jotta voit tarvittaessa todistaa, että itse et ole tehnyt virhettä, vaikka todennäköisesti niin väittävät.

Alkuperäinen kirjoittaja No mitäs nyt;30362049:
No sama vaiva varmaan täällä joten katsotaan nyt päivittyykö sinne sivuille mitään uutta ajankohtaa.Minulla luki selkeästi että te-toimisto ottaa yhteyttä tänään,ei mtn viimeistään tänään.Tosin olisin kyllä aiemminkin huomannut jos olisivat soitelleet eikä postiakaan ole tullut.Rastitin kaikki tekemäni sovitut tehtävä-kohdat ja lisätietoihin pienen tarkennuksen plus ilmoituksen koska ja miksi tilanteeni muuttuu niin näkevätpähän että olen sovitusti aktiivinen ollut.Mutta kiitoksia tästä tiedosta:)

Uudellamaalla asun itsekin(Hyvinkäälle yritin itse soittaa). Niillä taitaa olla "vähän" ruuhkaa...

Alkuperäinen kirjoittaja No mitäs nyt;30362021:
Työvoimatoimistosta piti jonkun soittaa minulle tänään,no näyttää vähän siltä että soittoa ei kuulu ja koko päivän olen puhelinta haukkana päivystänyt niin ohikaan ei ole voinut mennä.Mitäs nyt? Sinne on ihan mahdotonta päästä läpi puhelimitse ja netin asiakaspalvelun kautta en pysty ilmoittamaan tilanteeni muutoksesta koska siihen on yli 28 päivää vaan sivu herjaa että ilmoita muutoksesta henkilökohtaisesti(tms) koska juurikin että noita päiviä on siihen vielä liikaa.Hoh hoijaa.Voiko tästä nyt seurata minulle sitten jotain ikävää,kuten karenssia jos sieltä ei kukaan soitakkaan,ilmestyykö sivuille joku uusi aika jolloin ottavat yhteyttä vai pitääkö itse yrittää vaan sinnikkäästi soitella perään?Tai laittaa sähköpostia? Kokemuksia kenelläkään tästä uudesta systeemistä?

jos lupaavat ottaa yhteyttä!!!!Vaan virkailijan vika että että ei ottaunt yhteyttä puhelimitse...

12.9? Miten ihminen voi lojua kortistossa yli kuukauden?! Jokaiselle löytyy työtä viikon sisällä.

Anna tänne tulee näitä keskusteluja. Kaikille jatkossa tiedoksi: ei ne sieltä työkkäristä teille soita vaikka niin lupaavat.

Päivänä jona heidän piti ottaa yhteyttä, soittakaa (/yrittäkää soittaa) työkkäriin ja jos ette saa yhteyttä, niin laittakaa kirje tai sähköpostia (jotta saavat päivämäärän yhteydenotosta ja jää mustaa valkoisella toimista), niin ei ainakaan karenssia voi pamauttaa.

Anna tänne tulee näitä keskusteluja. Kaikille jatkossa tiedoksi: ei ne sieltä työkkäristä teille soita vaikka niin lupaavat.

Päivänä jona heidän piti ottaa yhteyttä, soittakaa (/yrittäkää soittaa) työkkäriin ja jos ette saa yhteyttä, niin laittakaa kirje tai sähköpostia (jotta saavat päivämäärän yhteydenotosta ja jää mustaa valkoisella toimista), niin ei ainakaan karenssia voi pamauttaa.

Täyttä sontaa. Soittavat kun saavat ruuhkan purettua.

No keneltä se on pois että täältä kysyy neuvoa ja kokemuksia? Ei näihin ole pakko vastata kenenkään.Olen itse jämpti asioiden hoidossa ja ihmetyttää te-toimiston taholta moinen,vaikka ruuhkatkin ymmärrän.Tietty siinä tulee äkkiä vähän huoli karensseista ym. ne kun on aika veemäisiö juttuja setviä jälkikäteen.

työkkkärin on pitänyt soittaa jo kuukausi sitten, eivät ole soittaneet. Oli ilmestynyt omille sivuille uusi aika, jolloin ottavat yhteyttä. Itse laitoin s.postia heille pari viikkoa sitten ja pyysin, että soittavat minulle. Olisin hallunnut kysyä muutaman asian heiltä. Eivät ole soittaneet. Ja sinnepäin linjat koko ajan varattuina.

työkkkärin on pitänyt soittaa jo kuukausi sitten, eivät ole soittaneet. Oli ilmestynyt omille sivuille uusi aika, jolloin ottavat yhteyttä. Itse laitoin s.postia heille pari viikkoa sitten ja pyysin, että soittavat minulle. Olisin hallunnut kysyä muutaman asian heiltä. Eivät ole soittaneet. Ja sinnepäin linjat koko ajan varattuina.

Jos sinulla on asiaa, soitat Työlinjaan.

12.9? Miten ihminen voi lojua kortistossa yli kuukauden?! Jokaiselle löytyy työtä viikon sisällä.

No, täällä "hyvin työllistävällä" pääkaupunkiseudulla olen etsinyt nyt kolmen kuukauden ajan töitä. Viikossa lähtee 5-10 hakemusta. Hakisin useampaankin paikkaan, mutta valitettavasti kokemus ja koulutus eivät ole aloille sopivia - siivoojiltakin halutaan vähintään laitoshuoltajan opintoja. Tähän mennessä on tullut vain hiljaisuutta tai sitten hylsyjä. Pahimmillaan samaa paikkaa on hakenut 300 muutakin ihmistä. Melkein pääsin vastaamaan puheluihin, haastattelu meni hyvin - mutta siihenkin sitten otettiin sellainen jolla on kokemusta puhelintyöskentelystä.

Kesällä sain parin kuukauden keikan kaverin kautta - työ siis ei ollut edes tulossa yleiseen hakuun. Sitä ennen olin työttömänä syyskuusta toukokuuhun.
Voi, jos saisikin viikossa töitä... Tai edes ennen joulukuuta... *haaveilee*

Niin, eikä minullekaan soitettu soittoaikana viime kuussa. Soitin itse, ja sanoivat että aina ei soiteta, ja että asia on nyt sitten kunnossa heidän osaltaan. Ilmeisesti me "korkeammin koulutetut" joilla on ammatti (mulla on itse asiassa kaksi) ja joilla työnhaku on välillä pätkätöiden takia katkolla emme kiinnosta tarpeeksi TE-toimistoja. (No, en minä ole kahden vuoden aikana saanut kuin yhden työhönosoituksenkaan. Enkä saanut sitäkään paikkaa, koska sinne haki 250 ihmistä.)

Seuraava yhteydenotto on sitten ensi vuoden keväällä. Jos ottavat silloinkaan yhteyttä...

Täällä sama homma. Kesällä piti soitella työkkäristä, eivät soitelleet, aika oli vain siirtynyt pari kuukautta eteen päin sivuilla. Olin hommannut itselleni opiskelupaikan, siihen sain työkkärin rahoituksen ilman, että kävin henkilökohtaisesti paikalla, yhden kerran soitin virkailijalle. Nyt oli tullut taas sähköpostia, että pahoittelemme, että emme ole ottaneet yhteyttä määräaikaan mennessä. Ilmeisesti ei ollut huomattu katsoa, että tämä vanha päivämäärä ei enää ollut pätevä, vaan minulle oli annettu uusi aikav keväälle, jolloin ilmoittaa opinnoissa edistymisestä.

Minulla oli sama juttu, eivät soittaneet määräaikaan mennessä. Otin itse yhteyttä sinne, niin vastaus oli, että kyllä he soittavat sitten kun soittavat, ei siitä mitään karenssia tule kun soitto on heidän vastuullaan. Nettisivuilla näkyvä määräaika on kuulemma vain aika, jolloin he tsekkaavat tilanteesi - eivät välttämättä ole sinuun silti yhteydessä (vaikka sivuilla kyllä lukee, että TE-toimisto on yhteydessä sinuun xxx mennessä). Oman yhteydenottoni (sähköpostilla) jälkeen olikin yhteydenottopäivää siirretty usealla kuukaudella nettisivuilla.

No laita virkailijalle ja kirjaamoon sähköpostia. Muista laittaa lukukuittaus aina kun asioit sähköpostilla TE toimiston kautta.
Puhelimella sinne ei pääse koskaan.

Yhteistyössä