työvoimatoimiston työpsygologi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sartsukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sartsukka

Vieras
Niin työkkärin työpsygologi, mihin kaikkeen pitää varautua kun sinne menee? Mitä ne kysyy ja millaisia testejä ne tekee. Ottaako ne oikeasti sen tilanteen joka perheessä on huomioon?

Niin mikä lie oikeanimike. Kuullut olen olemassa olosta vain ja mietin kannattaako mun yrittää varata alkutalvelle aikaa kun pienimmäinen lapsikin täyttää 3vee ja niin pois päin.

No mulle ei ollu MITÄÄN apua. Koko ajan hoki vaan opiskelemaan opiskelemaan mutta ku se ei kertonu mulle et MITÄ kannattas opiskella. Menin sinne siis selvittämään mikä ala vois olla mun juttu ja mitä opiskella ni ei. Ei tehty testejä tai mitään, opuksia selas ja tulosti nivaskan papereita ja siitä se. Eikä ottanu huomioon sitä, että ei ollu edes varaa lähteä opiskelemaan kun oli pieni lapsi.

Onneks tän vuoden alusta 25v ja yli saa opiskella alaa kuin alaa sen oliko nyt 2v sillä korkeemmalla rahalla. :)

Mutta eipä siinä mitää häviäkkään vaik siellä käy. Ehkä siellä suunnalla on oikeesti auttava ihminen vastassa eikä tommonen ku mulla. Ite pähkäilen yksikseni enkä enää mene jos ei pakoteta.

Alkuperäinen kirjoittaja :
No mulle ei ollu MITÄÄN apua. Koko ajan hoki vaan opiskelemaan opiskelemaan mutta ku se ei kertonu mulle et MITÄ kannattas opiskella. Menin sinne siis selvittämään mikä ala vois olla mun juttu ja mitä opiskella ni ei. Ei tehty testejä tai mitään, opuksia selas ja tulosti nivaskan papereita ja siitä se. Eikä ottanu huomioon sitä, että ei ollu edes varaa lähteä opiskelemaan kun oli pieni lapsi.

Onneks tän vuoden alusta 25v ja yli saa opiskella alaa kuin alaa sen oliko nyt 2v sillä korkeemmalla rahalla. :)

Mutta eipä siinä mitää häviäkkään vaik siellä käy. Ehkä siellä suunnalla on oikeesti auttava ihminen vastassa eikä tommonen ku mulla. Ite pähkäilen yksikseni enkä enää mene jos ei pakoteta.

En siis odottanu suoraa vastausta mutta kun ei siitä jääny käteen mitään.

mulla ei oo hajuakaan miten missä mun pitäisi. Terapeuttini vaan minulle mainitsi tuosta tänään. En kyllä ole valmis töihin ja moni seikka siinä onkin et toisaalta miks ois helpompi olla 0e tuloilla kotona kuin mennä opiskeleen tai töihin ja elää vain miehen palkalla. Siksi pelottaa kyseinen paikka kun on näet yhtä jos toista seikkaa.

Mulle teki testejä joo ja vaikka mitä, useita käyntejä. Mennään siellä ihmisen ja tilanteensa mukaan. Eihän siitä kaikille apua ole mutta toisille on. Ja aina voi kertoa siellä jos toivoo jotain tehtävän.

ilman muuta varaat sen ajan jo, ei ainakaan haitaksi ole. Ei ole minullekaan koskaan vielä ammatinvalintapsykologeista varsinaista apua ollut, mutta luulisi että asiat on sentään vähän kehittyneet paremmiksi. Kannattaa tehdä niitä mol:in sivuilla olevia testejä itsekseenkin valmiiksi, jos ei ole tehnyt. Voi saada jotain ideoita yms. niistäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja sartsukka:
mulla ei oo hajuakaan miten missä mun pitäisi. Terapeuttini vaan minulle mainitsi tuosta tänään. En kyllä ole valmis töihin ja moni seikka siinä onkin et toisaalta miks ois helpompi olla 0e tuloilla kotona kuin mennä opiskeleen tai töihin ja elää vain miehen palkalla. Siksi pelottaa kyseinen paikka kun on näet yhtä jos toista seikkaa.

Nii i, kyllä psykologit yleensä ymmärtää ihmismieltä, elämäntilanteita, sairauksia jne. Se kun on juuri sitä heidän alaansa.

Mies ranppas siellä, tuntu vaan että se haluaa iskeä sen kun niin henkilökohtasuuksia kyseli.. elämäntarkoituksesta mm. :o ja sit mieheni läväs sanoa että perheenpersutaminen ja avopuolisoni onnellisena pito niin siihen loppu ne käynnit ja ilme ois sillä "auttajalla" ollu näkemisen arvonen. :heart: Sellasia ammattilaisia!

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Mies ranppas siellä, tuntu vaan että se haluaa iskeä sen kun niin henkilökohtasuuksia kyseli.. elämäntarkoituksesta mm. :o ja sit mieheni läväs sanoa että perheenpersutaminen ja avopuolisoni onnellisena pito niin siihen loppu ne käynnit ja ilme ois sillä "auttajalla" ollu näkemisen arvonen. :heart: Sellasia ammattilaisia!

EIKÄ!! :O

KYLLÄ! :( Onnes mieheni ei ole niin heikossa suhteessa että ois mut jättäny! :heart:

KYLLÄ! :( Onnes mieheni ei ole niin heikossa suhteessa että ois mut jättäny! :heart:

Ihmettelen vaan missä noita haahkoja oikein pesii, kun papereissakin varmaan luki että avokki löytyy.... Ja sit oli jonkun "tarinan" koonnut mieheni nykyhetkisestä elämästä. Oli hehkuttanut harrastuksia ja pieni maininta oli että jotain että "elää todennäköisesti tyytyväisessä suhteessa" ja mieheni oli kuvaillut asian aivan toisin.. Sellasta!

Mut oikeestihan ne yrittää auttaa, jankkaavat opiskelua ja yrittäävät miettiä mikä on oma juttu.

:) Ja sai psykologi nenilleen. :D

:) Ja sai psykologi nenilleen. :D

Sen oli ansainnutkin! :D :)

ja nämä kuviot valkenevat aina vähän kerrallaan, jos on valjetakseen. että voi niissä käydä sitten uusiksi jos on miettimisaika tarpeen. Ne ovat siellä töissä kuitenkin ihan meitä kaikkia varten, joten se(kin) apu kannattaa hyödyntää aina.

minulla teki soveltuvuustestit mihin ammattiiin soveltuisin parhaiten. Soveltuvammaksi ammatiksi tuli senhetkinen ammattini. Sopivien joukossa oli myös automaatioasentaja, johon oli koulutus alkamassa, hain sitten siihen. Toinen työvoimatoimiston virkailija sitten paheksui tätä hakua, koska en ole mies ja olen kuulema liian vanha. Sain kuitenkin töitä allkuperäiseltä ammattialaltani.

samojen ongelmien kanssa tässä on painittu öpaut koko ikä :laugh: että sitä perspektiiviä tulee aina vaan lissää päivä päivältä - tykkäisin myös haukkua työvoimatoimiston psykologeja, mutta en usko että nykypäivänä enää sentään voi olla samanlaista kuin ennen, dinosaurusten aikaan.
Ja muuten kaiken maailman projekteja on nykyään ihan LOPUTTOMIIN, että pääsee varmasti itselleen sopivaan systeemiin mukaan, jos on haluja ja jaksuja. Sitten kun aika on kypsä

Yhteistyössä