Työvoimatoimiston logiikkaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Töitä varmaan saa jos haluaa ottaa vastaan mutta sitä olen ihmetellyt, että miks työkkärissä henkilökunta ei käytä minkäänlaista maalaisjärkeä... olen itse aikoinaan ollut työnhakijana ja silloin tuo maalaisjärki tuntui unohtuneen täysin. Esimerkiksi kun tarjoavat jotain töitä, huonopalkkaista, sellaista että käteen jäävä summa on 600-700e. Varmaan tuo työ sopisi mainiosti jos on opiskelija tai jos asuu kahdestaan puolisonsa kanssa mutta esimerkiksi minä jolla mies ja kolme lasta, talovelka ym, ei olisi mitään järkeä ottaa tuollaista työtä vastaan, vielä kun siihen lasketaan päälle kolmen lapsen hoitopaikka maksut ja miehen huono palkka niin ei tuollaisesta palkasta saa mitään ylimääräistä. Sitten uhkaillaan karenssilla jos ei ota työtä vastaan, kai niitten täytyis edes jollain tasolla ottaa huomioon työnhakijan elämäntilanne ja minkä kokoisen perheen olisi tarkoitus pärjätä noilla palkkatuloilla...

Tuota noin. Miksi ottaa lainaa ja tehdä monta lasta, jos toimeentulo ei ole turvattu? Meillä myytiin tuossa tilanteessa asunto ja muutettiin vuokralle. Jos on huonot tulot, hoitomaksutkin tippuvat ja asuntoonkin saa asumistukea. Ei köyhä voi omistaa omaa, ymmärrätkö?

On ihan eri asia...

a) "tienata" xxx euroa verorahoista
b) tienata sama xxx euroa töitä tekemällä

A vaihtoehdossa elät muiden rahoilla, B vaihtoehdossa omilla. Vaikka summa olisi ihan sama, niin eikö nyt kuitenkin ole ihan eri asia vastaako itse elatuksestaan vai elääkö muiden tekemällä työllä?

• Tykkää
Reactions: Lex
Valitettavasti työhallinto ei päätä palkkatasosta eikä työehdoista. Kuulutko edes mihinkään ammattiliittoon? Työnantajilla on oma EK:nsa, työntekijöistä yhä useampi on sitä mieltä, että vain yksilön edulla on merkitystä. Outoa.

Sen laitoksen ainoa tehtävä on saada ihmiset töihin. Itse karsastan huonopalkkaista työtä koska tiedän että tällä hetkellä ei ole kannattavaa. Mutta tulee se päivä jolloin lapset lentää pesästä ja silloin se on kannattavaa. Valintakysymyksiä moni juttu täällä maanpäällä.

Mä en kyllä lähtis 600eurolla töihin. No way.
En ole kyllä ikinä ollut työttömänä, mutta johan mä saisin liitolta tuon verran päivärahaa.
Jos jäisin työttömäksi, ei varmaan myöskään heti oltais taloa myymässä tms..!
Ei taida palstamammat osata asettua ap:n kenkiin... ;)

Pääsääntö suomalaisessa yhteiskunnassa on se, että jokaisen pitää tulla toimeen omillaan. Jos et itse löydä parempipalkkaista työtä, sinulle tarjotaan sitten heikompipalkkaista tilalle. Se on kuitenkin itse tienattua rahaa, eikä toisten työssäkäyvien lompakosta pois. Ei työttömyyskorvauksen nostaminen ole mikään "ammatti", joka on vaihtoehto.

Työkkärillä on niin paljon asiakkaita, että ole oma-aloitteinen ja hae töitä aktiivisesti.

Tuota noin. Miksi ottaa lainaa ja tehdä monta lasta, jos toimeentulo ei ole turvattu? Meillä myytiin tuossa tilanteessa asunto ja muutettiin vuokralle. Jos on huonot tulot, hoitomaksutkin tippuvat ja asuntoonkin saa asumistukea. Ei köyhä voi omistaa omaa, ymmärrätkö?

Kun Suomessakaan ei voi turvata siihen, että työpaikka mikä on ennen lapsia, niin olisi vielä pitkään lasten saamisen jälkeen. Tuolla ajatusmallilla kukaan ei tekisi lapsia ja ottaisi asuntolainaa. Niin ja pitäisikö sitä sitten kaikkien alkaa myymään rakas koti, kun on esim. työnsäkin menettänyt? Jestas että pistää vihaksi tuollaiset ääliöt.

Yhteistyössä