työvoimakoulutus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
Eli olen hakenut työvoimakoulutukseen vapaaehtoisesti mutta nyt elämäntilanne on muuttunut ja olen päättänyt hakea ensikeväänä erialalle kouluun ja olen saanut alaan sopivia sijaisuuksia eli pätkätöitä. voinko perua koulutuspaikkaa ilman karenssia? eli koska teen pätkiä saatan välillä olla työttömänä. vai onko minun mentävä kurssille ja lopetettava pätkätyö?

Epäilen että kursille on mentävä tai karenssi paukahtaa.. Itse olin vasta hakenut työvoimakoulutkseen, soveltuvuustestiin ehti tulla kutsu mutta jouduin pitkälle sairaslomalle niin tarvii vaikka mitä lippuja ja lappuja toimittaa työkkäriin. Ja en ole edes työtön työnhakija vaan vakituisessa työsuhteessa.

voi kökkö, en nimittäin tee tuolla koulutuksella mitään. haen sosiaalipuolelle ja tuo on kaupalliseenpuoleen liittyvä. mulla on siis jo yksi kaupallinen tutkinto alla. tuo on joku rekrykoulutus

Mikäli hakuaika ei ole vielä loppunut voit vetää hakemuksen pois. Seuraamuksia ei pitäisi tulla ellei siitä ole sovittu työllistymissuunnitelmassasi. Mikäli sinut jo valittu kurssille, et voi ilman seuraamuksia perua. Tietty ainahan saattaa sairastua...pitää vaan olla sitten todistus.

no käyt kurssia niinä päivinä kun ei oo töitä. ilmoitat kurssiohjaajalle että olet töissä silloin ja silloin. eikös työn takia saa pois olla kun töitähän sitä on tarkoitus hankkia. muutoin et voi kyllä perua ilman karenssia jos on hyväksytty.

Yhteistyössä