työvoimakoulutukseen pääsy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lyyli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lyyli"

Vieras
Miten edetä kun huomasin hetki sitten, että olen päässyt työvoimatkoulutukseen joka on joka arkipäivä klo 8-15 välillä ja nyt juuri kuulin, että eräs työpaikka haluaisi palkata mut jos saa työllistämistukea jota pitkäaikaistyöttömälle saa. Koulutus alkaisi jo ensi maanantaina ja tuen haku kestää 2 viikkoa. Miten edetä? Onko kenelläkään vastaavaa? Siis menenkö istumaan kouluun siihen asti, että saan tukipäätöksen eli työsuhde alkaa vai luovutanko opiskelupaikkani heti alusta asti(parempi henkilölle joka tulee tilalleni varasijalta aloittaa koulutus alusta)siis ennen kuin tukipäätös tulee vai täytyykö minun olla koulussa päätökseen asti? Kiitos tuhannesti jos joku ihana ihminen osaa auttaa eli joku jolla olisi tapahtunut vastaavaa, en halua karenssia:D

Kiitos vastauksestasi. Haluaisin vielä tietää kokemuksianne, että miten on vastaavasssa tilanteessa käynyt vai onko mun tilanne harvinainen:D? Iik, mulla menee yöunet. Soitan kyllä heti aamulla työkkäriin, mutta haluaisin vaan tietää vähän etukäteen jos jollain vastaavaa:D

Asiasta aivan kukkaruukkuun, miten sulle tuli ilmoitus työvoimakoulutuksesta? Soittamalla, tekstiviestillä, maililla vai tuliko kirje kotio?

En osaa sua muuten auttaa..

Se oli tullut työkkärin sivuille johon voin kirjautua omilla tunnuksilla kohtaan: omien koulutushakemuksieni tilanne eli en ole saanut vielä tietoa postitse. Saan sen varmaan maanantaina kun perjantaina tekivät päätöksen iltapäivällä. Ihanaa jos osaat auttaa

Kiitos vastauksesta. Tarkoitin, että en osaa sua auttaa. Kysyin tuosta ihan uteliaisuuttani, koska itse olen hakenut viikko sitten koulutukseen, enkä ole saanut minkäänlaista vastausta asiaan.

Siis vaikka työpaikka olisi löytynyt ja tuen saanti kestäisi vain viikon koutuksen alkamisesta? Eli työt alkaisivat jo viikon kuluttua koulutuksen alkamisesta? Ajattelin myös, että onko oikein jos aloitan opiskelun vaikka lopetan sen viikon kuluttua työn takia ja joku varasijalla oleva ei saa mahdollisuutta aloittaa sitä alusta?

Siis vaikka työpaikka olisi löytynyt ja tuen saanti kestäisi vain viikon koutuksen alkamisesta? Eli työt alkaisivat jo viikon kuluttua koulutuksen alkamisesta? Ajattelin myös, että onko oikein jos aloitan opiskelun vaikka lopetan sen viikon kuluttua työn takia ja joku varasijalla oleva ei saa mahdollisuutta aloittaa sitä alusta?

No eihän se ole edes varma, että yritykselle tukea myönnetään sun palkkaamiseen. Päätökseen asti oot siis koulussa.

Toki kaikkein järkevintä on soittaa aamulla työkkäriin ja kysyä sieltä.

Yhteistyössä