Työtunnit laskee muutamaksi kuukaudeksi, miten toimia liiton kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja norsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

norsku

Vieras
Olen ollut sijaisena samassa työpaikassa melkein kaksi vuotta, nyt työsopimustani jatkettiin mutta huhtikuussa ja toukokuussa tunteja on vain 40 tuntia KUUKAUDESSA! Sen jälkeen jatkuu normaalisti täysillä tunneilla. Työkkärissä olen ollut koko ajan työnhakijana, joten se on kunnossa. Huhtikuun palkka tulee 10. toukokuuta, laitanko silloin hakemuksen liittoon? En löytänyt netistä selkeitä ohjeita tällaiseen tilanteeseen. Meneeköhän noissa rahoissa kauan? Minähän oon toukokuun ihan pulassa jos saan vain pienen palkan ja vasta kuukausien päästä liitosta rahaa. Kaikki vinkit on tervetulleita :) Voiko liittoon laittaa mitään tietoja etukäteen valmiiksi?

Ilmottaudu heti 1.4. työkkärissä työttömäksi työhakijaksi! Se ei riitä, että olet kirjoilla työnhakijana, vaan tarvitset työkkäristä työvoimapoliittisen lausunnon liittoa varten.

Jos työssäoloehtosi on täyttynyt, saat liitolta sitten soviteltua ansiosidonnaista ja sitä voit hakea kun olet huhtikuun palkkalaskelman saanut. Mutta tosiaan tärkeä hoitaa tuo työkkärin puoli kuntoon heti kun tunnit tippuu, se ei onnistu jälkikäteen.

Jos jatkat samaa sijaisuutta, työtuntejasi ei voida vähentään vaan työnantaja on velvollinen järjestämään työtä tai maksamaan jopa kotiin sovitut tunnit.

Yhteistyössä