Työttömyyskorvaus-asiaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kreecher
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kreecher

Aktiivinen jäsen
01.01.2007
3 838
0
36
Yritin ymmärtää tuota työkkärin sivuston tekstiä, mutta yli meni.

Voinko saada ansiosidonnaista työttömyyskorvausta, jos jään äitiysloman jälkeen työttömäksi?
Sivustolla oli, että ansiosidonnaista saa, jos on ollut vähintään 10 kuukautta työttömyyskassan jäsen. Olen ollut, mutta pitääkö olla ollut ansiotyössä juuri ennen työttömäksi jäämistä? Eli voiko äitiyslomalta jäädä?

Oletetaanko minun jäävän kotihoidontuelle, eli tuleeko työkkärissä sanomista työttömäksi jäämisestä, kun kotihoidontukeenkin on oikeus?

Onko työttömyysajalla pakko ottaa vastaan esim viikon mittainen sijaisuus, jos jatkosta ei ole tietoa?

en usko että voit..sinun on pitänyt olla näissä tukitöissä sen 10kk:a äityisloman jälkeen jäät joko kodinhoitotuelle tai sit ilmoittaudut työttömyyskassan jäseneks.jos jäät työttömäksi sinun siis pitää ottaa vastaan työt mitä tarjotaan tai tulee karenssi.ja viimeseen kysymykseen on pakko ottaa vastaan.jos et halua töihin ni jää kodinhoitotuelle

Itse jäin työttömäksi heti äitiysloman jälkeen.
Eikä mulle ainakaan työkkäristä tullut mitään sanomista. Tiesin että alallani ei töitä tällä hetkellä ole, joten olen saanut olla kotona jo reilun vuoden verran. Ja ansiosidonnaista nostan koko ajan.

niin jäin minäkin mutta.. jäin siis heinäkuussa ja ekat rahat olisivat tulleet vasta tammikuussa koska jäin suoraan äitiyslomalta niin olisi tullut 5kk karenssi tämä vuonna 2005.eli hommasin itelleni samantien työpaikan koska en olisi millään voinnu jäädä ilman rahaa 5kk:deksi

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niin jäin minäkin mutta.. jäin siis heinäkuussa ja ekat rahat olisivat tulleet vasta tammikuussa koska jäin suoraan äitiyslomalta niin olisi tullut 5kk karenssi tämä vuonna 2005.eli hommasin itelleni samantien työpaikan koska en olisi millään voinnu jäädä ilman rahaa 5kk:deksi

Mulle ei ainakaan tullut mitään karenssia.
Raha alkoi juosta samantien. Ja työttömäksi jäin tammikuussa-07.
Eihän tuo voi olla syy karenssille. Jotkut haluavat lähteä työelämään heti äitisloman jälkeen. Outoa..

mä kysyin silloin et miten voi olla mahdollista että saa noin pitkän karenssin niin ei osattu vasta muuta kun et sellanen on sääntö

No nyt se sääntö ainakin sit muuttunut, koska mulle ei mainittu asiasta mitään.

mä kysyin silloin et miten voi olla mahdollista että saa noin pitkän karenssin niin ei osattu vasta muuta kun et sellanen on sääntö

mun yhdelle kaverille kävi sama juttu!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras taas:

mun yhdelle kaverille kävi sama juttu!

Ai nyt lähiaikoina?
Jos on käynyt, niin mahtaakohan tuo olla liitokohtaista sitten?

Alkuperäinen kirjoittaja Kreecher:
Täytyykin selvitellä oman liiton systeemiä! Opettajana mulle ei varmasti ilmesty töitä kesää vasten, syksyllä meinasin ilmanmuuta mennä töihin, jos vaan töitä löytyy.

Jos jäät äitiyslomalta liiton päivärahoille, niin siihen alkuun tulee vain ja ainoastaan 7 arkipäivän omavastuu ja sen jälkeen rahat juoksee seuraavat 500 päivää aina 20 päivän jaksoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kreecher:
Täytyykin selvitellä oman liiton systeemiä! Opettajana mulle ei varmasti ilmesty töitä kesää vasten, syksyllä meinasin ilmanmuuta mennä töihin, jos vaan töitä löytyy.

Jos jäät äitiyslomalta liiton päivärahoille, niin siihen alkuun tulee vain ja ainoastaan 7 arkipäivän omavastuu ja sen jälkeen rahat juoksee seuraavat 500 päivää aina 20 päivän jaksoissa.

Oolrait, kiitosta!
Olen vähän kädetön ton työkkärihomman kanssa... :ashamed:

Yhteistyössä