Työttömyys ja päivähoitopaikka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "neuvoton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"neuvoton"

Vieras
Osaisiko joku neuvoa mitä kannattaisi tehdä/ mitä vaihtoehtoja on käytössä.

Meillä siis tilanne että miehen työt loppuvat parin viikon päästä, ja jää sen jälkeen työttömäksi. Itse teen epäsäännöllistä kolmivuorotyötä. Lapset on tähän asti olleet hoidossa perhepäivähoidossa (3 ja 5v).

Mitä osapäiväisiä tai osaviikkoisia mahdollisuuksia on, onko perhepäivähoidossa ylipäätään mahdollista pitää jos ei tarvitse kokoaikaista paikkaa.

Lähinnä mulla ongelmana ne yövuorojen jälkeiset päivät, missä ja miten saisi nukuttua. Ajattelen että meidän kannalta olis paras jos lapset voisivat jatkossakin olla hoidossa 1-2 päivää viikossa.

Kysy kunnalta, että mikä on heidän minimihoitopäivänsä määrä/kk. Meillä on laps yksityisellä ja siellä on 15pv/kk, mutta tutun lapsi on pph:lla ja heillä minimi on 10pv/kk. Käytetään sitten sen verran kuin käytetään.

Tämä on ihan paikkakuntakohtaista ja lisäksi riippuu päiväkodista ja lapsen iästä. Itse asun Oulussa ja lapseni hoitopaikka on "tallessa" hoitotakuulla, eli kun saan töitä, lapsi pääsee takaisin samaan päiväkotiin. Olen ollut äitiyslomalla ja nyt siis työttömänä ja tällä hetkellä töitä etsiessäni lapsi on samassa päiväkodissa avoimen varhaiskasvatuksen ryhmässä. Mahdollista olisi myös olla tavalisessa ryhmässä joko max. 15 pv kk klo 9- 15 välillä.

[QUOTE="vieras";27621086]Tämä on ihan paikkakuntakohtaista ja lisäksi riippuu päiväkodista ja lapsen iästä. Itse asun Oulussa ja lapseni hoitopaikka on "tallessa" hoitotakuulla, eli kun saan töitä, lapsi pääsee takaisin samaan päiväkotiin. Olen ollut äitiyslomalla ja nyt siis työttömänä ja tällä hetkellä töitä etsiessäni lapsi on samassa päiväkodissa avoimen varhaiskasvatuksen ryhmässä. Mahdollista olisi myös olla tavalisessa ryhmässä joko max. 15 pv kk klo 9- 15 välillä.[/QUOTE]

Tässä onkin se ongelma että kun lapseni eivät ole päiväkodissa vaan perhepäivähoidossa niin tuollaista takuuta lienee mahdotonta saada. Haluaisin tosi paljon pitää vanhan tutun hoitopaikan koska ei ole mitään tietoa siitä miten kaua työttömyys kestää.

Yhteistyössä