M
Maailmanmatkaaja
Vieras
Jään työttömäksi vuodenvaihteessa ja on erittäin epätodenäköistä, että työllistyisin. Ajattelin, että lähtisin kaverini kanssa maailmanympärimatkalle. Kaverini tekee pätkäduuneja ja kausiluonteisia duuneja. Meillä oli vähän suunnitelmissa, että tammi-huhtikuussa ehtis maailman kiertää niin että kävis kaikissa maanosissa + ehtis välillä jossain oleskellakkin. Muutamassa paikassa olisi majoitustakin tarjolla kun kavereita asuu siellä päin. Etukäteen jo juteltu tämmösiä. Matkan pitäisikin siksi mennä ainakin Lontoon ja New Yorkin kautta. Siitä sitten E-Amerikkaan. Etelä-Amerikasta varmaan Uusi-Seellanti, Australia, Japani, Kiina, Intia, Sanzibar/Mombasa ja sieltä kotiin.
Kai mulla on oikeus lähteä? Ainakin noi työttömyysilmoitukset voi nykyään tehdä netissä jne. Jos nyt sitten jotain ihmeellistä ilmaantuisi niin kaipa sitä sitten voisi ex-tempore lentää Suomeen takas.
Mun toinen kaveri oli työttömänä puoli vuotta ja se sanoi, että sen aikana oli vain yksi haastattelu tms. työvoimatoimistossa eikä muuta. Taisi olla yksi sellainen, että työvoimatoimistosta osoitettiin joku duuni mihin piti hakea. Haki sitä eikä saanut. Työhakemuksia voi myös täyttää ulkomailla.
Mites on? Ja kannattaako tästä kertoa työkkärissä?
Kai mulla on oikeus lähteä? Ainakin noi työttömyysilmoitukset voi nykyään tehdä netissä jne. Jos nyt sitten jotain ihmeellistä ilmaantuisi niin kaipa sitä sitten voisi ex-tempore lentää Suomeen takas.
Mun toinen kaveri oli työttömänä puoli vuotta ja se sanoi, että sen aikana oli vain yksi haastattelu tms. työvoimatoimistossa eikä muuta. Taisi olla yksi sellainen, että työvoimatoimistosta osoitettiin joku duuni mihin piti hakea. Haki sitä eikä saanut. Työhakemuksia voi myös täyttää ulkomailla.
Mites on? Ja kannattaako tästä kertoa työkkärissä?