Työttömän ja tytöttömän miehen viikko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Icarus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Icarus

Vieras
Ma: Nukkumista johonkin 11:sta, sitten sumppia, nettiä ja leffaa. Illalla kämpän remppaamista
Ti: 8-15 Kämpän remppaamista, iltapäivällä kaverin luo, illalla nettiä ja leffoja
Ke: 8-15 Kämpän remppaamista, iltapäivällä sumppia ja tietokonepelaamista, illalla kaverin kanssa olutta ja tupakkaa, simahtaminen joskus kello 2
To: Krapulassa herääminen kello 10, Krapulointia (sumppia, vissyä, nettiä) 10-15, Iltapäivällä ulos syömään ja illalla leffoja
Pe: Luin kirjaa koko aamupäivän, sitten illalla kavereiden kanssa bileet meillä, saunomista sun muuta
La: Uuteen nousuun kavereiden kanssa. Mahtava, mahtava päivä. Illalla taksilla baariin. Flaksi ei käyny muuten hienoa.
Su: Kavereiden kanssa krapula-chillailua. Heitän ne ulos iltapäivällä, valmistautumista uuteen viikkoon lukemalla kirjaa/kattomalla leffoja.

Tämän suuntasta ollu koko kesä. Remppa etenee hitaasti, vuoden loppuun pitäs olla tiettyyn tasoon valmiina. Hitaasti mutta laadukkaasti teen.

Mitä mieltä ootte mun elämästä. Oon mä töitäkin tehny, mut nyt suunnitelmissa lähtee joskus opiskelee. Jäi noi yliopistot kesken ja ikääki on 30v, mutta tekis silti mieli...

Nautin, mutta välillä ahistaa että jotain pitäis saada aikaan. Omistan kuitenkin tän kämpän (vanha mummonmökki, jota remppaan), joten kulut on aika alhaset. Remppaan mitä jaksan.

Emmää oikein osaa työelämään haluta. Ei sillä ole mulle mitään tarjottavaa. Yritän miettiä mitä voisin tehdä, että se antais ees pienen tyydytyksen. Ei tuu heti mieleen. Opiskelu kyllä kiinnostaa, mutta ne alat mitkä kiinnostaa ei tosiaan oo sellaisia mistä pääsisi töihin.

Ai miks kyselen äiti-palstalla. Nooh, vähän erilaista näkökulmaa tulee naisilta kuin omilta kavereilta. Toki mulla on naisiakin kavereina, mutta naiskaverit ei aina osaa olla rehellisiä :)

tylsältä kuulostaa, elämältä puuttuu sisältö. mitä jos kerrankin tekisit jotain muuta kuin ryyppäämistä. Matka ulkomailla; rahaa menee suunnilleen saman mitä viikonloppuna baarissa. Ehkä rohkenet ja pyydät jotain naista mukaan ulkomailla, äkkilähtö tai vaikka frendisi kanssa? Jos siellä ei sisältö surffaa, käy klubeilla ja nauti hyvästä säästä.

ps. aika perusjuntti suomais settii toi sun viikko

[QUOTE="vieras";24365800]Nautitko sä sun elämästä?

Musta tossa ei ole oikein mitään sisältöä.. No remppahommaa joo, mutta muuten melko "tylsää" elämää.[/QUOTE]
Totta, tuo aloittajan kuvailema rento ja juhlimiseen keskittynyt elämäntyyli kaipaisi ehdottamasti pari rääkyvää äpärää tuomaan sisältöä.

Liikaa juomista ja krapulointia.

Pääsen vain krapulassa semmoiseen sopivaan tilaan, että ei murehdi. Silloin kaikki energia menee siitä krapulasta selviämiseen. Suoraan sanoen, tykkään välillä huonosta elämästä. Ryypätä, kuunnella hämymusaa, polttaa, valvoa...

Mut olin mä esim. koko kevään (olin töissäkin silloin) lähes juomatta. Yhteensä join tammi-toukokuussa yhden kerran kunnolla (häissä) ja sitten päälle ehkä 4-5 kertaa saunomisen yhteydessä semmoset 4-5 olutta. Tupakanpolton oon lopettanut muuten, paitti että alkoholin nauttimisen yhteydessä aina poltan.

Välillä jopa urheilen enemmän, että fysiikkakin on jos nyt ei huipputasoa niin ok. Painonkin oon saanut tonnr 90 kiloon (pituutta 188). Paino oli "parhaimmillaan" 115.

Kuulostaa siltä mitä mun elämä oli joskus parikymppisenä. Enkä missään tapauksessa kaipaa sitä aikaa takaisin, mun mielestä oli tosi tyhjää elämää.

Mutta, ihmisiä on erilaisia. Joku saattaa nauttia vaikka eläisi loppuelämänsä samalla lailla.

[QUOTE="ap";24365880]Pääsen vain krapulassa semmoiseen sopivaan tilaan, että ei murehdi.[/QUOTE]

Tuolle sinun pitäisi tehdä jotain ja mielellään hakea siihen apua. Vaikka ei olisi töitä tai tyttöä niin elämän tulisi olla nautittavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24365876:
Jos sä olet remontointitaitoinen, niin miksi et ala tehdä sellaista työksesi? Toiminimellä.

En oo sillä tavalla remonttitaitoinen. Oon sellainen, että pikkuhiljaa oon jotain oppinu kun kysyn kavereilta apua. Ja joskus ne vähäsen jeesaakin. Tää on ihan kivaa kun ite tekee omassa kämpäässä pikkuhiljaa kun lystää, mut ei kiinnosta tehä työksi.

Oon melkeinpä mieluummin jossain tehtaassa tai varastossa sitten sen 8h päiväs. Ja olen ollutkin.

Kuulostat vätykseltä, enkä kelpuuttaisi miehekseni. Ainoa toiveesi on tietty nuori ikäsi. Voit vielä bongata alle kaksvitosia, joilla on oma elämä vielä auki ja menojalka vipattaa. Sellaiselle naikkoselle saattaisit kelvata. Ikäisesi naiset haluavat jo turvaa ja suunnittelevat tulevaisuutta, haluavat kodin ja lapsia. Työtön juoppo ei sellaisia houkuta. Joo, mä oon kolmekymppinen nainen.

• Tykkää
Reactions: aletheia
Positiivista on se, että aika ahkeraan remppaat sitä mummonmökkiä, josta olen kyllä hiukan kateellinen. Jätä juominen vähemmälle ja tee sen tilalla jotain hyödyllistä (humanistina pidän kirjojen lukemista hyödyllisenä!).

On töitä, joita voi siellä mummonmökissäkin tehdä: graafista suunnittelua, ryhtyä tieto- tai kaunokirjailijaksi, tehdä musiikkia. Käy yliopisto loppuun, niin voit hyvillä mielin kehitellä itsellesi mielekkään ammatin, josta joko maksetaan tai sitten ei. Työttömyydessä ei ole mitään pahaa, mutta sinuna ottaisin siitä ajasta kaiken irti.

Tuolle sinun pitäisi tehdä jotain ja mielellään hakea siihen apua. Vaikka ei olisi töitä tai tyttöä niin elämän tulisi olla nautittavaa.

Oon vähän taidoton ja tahdoton nauttimaan. Kai siihen pitäis apua hankkia. Ja tosta mitä haluaisin tehdä, no en oikein mitään enää. Oon ollut joskus konttorirottana ja nähny mitä on duuni monissa yrityksissä. Hierarkiaa, huonoa työilmapiiriä ja vittuilevia ihmisiä. Ei inspaa.

Ehkä joku korkeen koulutuksen homma vois olla siedettävä. Esim. opettaja. Joskus vähän yli 20v tein opettajan sijaisuuksia (yläaste/lukio) ja se oli kivaa. Mutkun toikin vaatis ihan helkkarinmoisen opiskelun ja vaikee jopa päästä noihin kouluihin.

[QUOTE="ap";24365911]En oo sillä tavalla remonttitaitoinen. Oon sellainen, että pikkuhiljaa oon jotain oppinu kun kysyn kavereilta apua. Ja joskus ne vähäsen jeesaakin. Tää on ihan kivaa kun ite tekee omassa kämpäässä pikkuhiljaa kun lystää, mut ei kiinnosta tehä työksi.

Oon melkeinpä mieluummin jossain tehtaassa tai varastossa sitten sen 8h päiväs. Ja olen ollutkin.[/QUOTE]

No, esimerkiksi huoltoyrittäjiltä joskus pyydetään, että tekis jotain seinän maalauksia, paklaamisia ja jotain pikkukorjaamisia, mutta niille ei aina olis aikaa muiden töiden lisäksi. Sillon se yrittäjä mielellään käyttää alihankkijaa, joka viitsii senkin homman tehdä. Usein ne on semmosia pikkujuttuja, joita kuka vaan osaa suorittaa.

Eikös tehdashommat oo yksitoikkoisia? Tai entäs semmonen trukilla ajelu, eikös se oo kuulemma ihan kivaa?

[QUOTE="ap";24365836]Nautin, mutta välillä ahistaa että jotain pitäis saada aikaan. Omistan kuitenkin tän kämpän (vanha mummonmökki, jota remppaan), joten kulut on aika alhaset. Remppaan mitä jaksan.

Emmää oikein osaa työelämään haluta. Ei sillä ole mulle mitään tarjottavaa. Yritän miettiä mitä voisin tehdä, että se antais ees pienen tyydytyksen. Ei tuu heti mieleen. Opiskelu kyllä kiinnostaa, mutta ne alat mitkä kiinnostaa ei tosiaan oo sellaisia mistä pääsisi töihin.

Ai miks kyselen äiti-palstalla. Nooh, vähän erilaista näkökulmaa tulee naisilta kuin omilta kavereilta. Toki mulla on naisiakin kavereina, mutta naiskaverit ei aina osaa olla rehellisiä :)[/QUOTE]

Kuulostat ihan kauhealle luuserille. Vai ei työelämä voi tarjota mitään... Kannattaisko kuitenkin kokeilla? Tuskin se ainakaan vähentäisi "sisältöä" elämästäs.
Mua niin ärsyttää, että tällasille elämäntapalusmuille maksetaan vielä tukiakin.

[QUOTE="ap";24365946]Oon vähän taidoton ja tahdoton nauttimaan. Kai siihen pitäis apua hankkia. Ja tosta mitä haluaisin tehdä, no en oikein mitään enää. Oon ollut joskus konttorirottana ja nähny mitä on duuni monissa yrityksissä. Hierarkiaa, huonoa työilmapiiriä ja vittuilevia ihmisiä. Ei inspaa.

Ehkä joku korkeen koulutuksen homma vois olla siedettävä. Esim. opettaja. Joskus vähän yli 20v tein opettajan sijaisuuksia (yläaste/lukio) ja se oli kivaa. Mutkun toikin vaatis ihan helkkarinmoisen opiskelun ja vaikee jopa päästä noihin kouluihin.[/QUOTE]

Käy ihmeessä tutkimuksissa. Ehkä taustalta löytyy syy jonka voi hoitaa. Oliko lapsuutesi millainen?

Kuulostat vätykseltä, enkä kelpuuttaisi miehekseni. Ainoa toiveesi on tietty nuori ikäsi. Voit vielä bongata alle kaksvitosia, joilla on oma elämä vielä auki ja menojalka vipattaa. Sellaiselle naikkoselle saattaisit kelvata. Ikäisesi naiset haluavat jo turvaa ja suunnittelevat tulevaisuutta, haluavat kodin ja lapsia. Työtön juoppo ei sellaisia houkuta. Joo, mä oon kolmekymppinen nainen.

Olen nimenomaan VÄTYS. Juurikin sellainen. Mutta en mä ihan juopoksi itteäni sanois. Ja mitä naismenestykseen tulee, niin kyllä sillä saralla pientä menestystäkin olis. En vaan sitten varmaan pohjimmiltani haluakkaan naisystävää, koska tietäähän sen miten siinä kävisi. Kohta olis mulle tehty monivuotissuunnitelmat jne... Tai sitten tosiaan tollainen nuorempi nainen, jolle tämmönen hengailu menettelis muutaman vuoden.

Mut hei - ehkä miehellä on oikeus elää näinkin. Parempi näin kuin väkisin sännätä lastentekoon ja olla sitten paska isä ja aviomies.

Yhteistyössä