Työttömän elämää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aktiivinen työtön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aktiivinen työtön

Vieras
Mä olen työtön. Olen työtön ilman omaa syytäni. Haluan työpaikan. Haen jokaista avointa oman alan paikkaa 100km säteellä.
Joskus pääsen haastatteluun, yleensä en edes sinne.

Joka ainoan pätkätyön ja työkeikan olen ottanut vastaan ja käynyt tekemässä, vaikka se käytännössä aiheuttaa joka kerta viivytyksiä maksuissa, kun palkkatodistuksia ja muita joutuu odottamaan. Itsestä riippumattomia syitä nämä.

Yritin varata kelan puhelinpalveluun aikaa, että voisin pyytää asiani käsittelyä, kun laskuja pitäs maksaa ja autokin tankata. Kaikki ajat "myyty" ei onnistu. Mainostettiin julkisuudessa miten on purettu kannustinloukkuja ja tehty pätkätöiden vastaanottaminen helpoksi ja kannattavaksi, mutta käytäntö kapulakielisine ohjeineen ja vaatimuksineen ja jumalattoman kankea byrokratia on se, mitä tarjotaan.

Ja haukut joutilaisuudesta öllöttelystä. Menisin heti riemusta pomppien töihin, jos työpaikan saisin, lopettaisin koko Kelan kanssa veivaamisen.

Muuttaisin vaikka toiselle puolen maata, jos se takaisi varman työpaikan. Ei sellasta voi nykyään kai kukaan luvata, niinpä pysyn täällä kotiseudulla omassa pienessä (velattomassa!) mökissäni Kelan sätkyukkona edelleen. Kiitos kun sain purkaa....

Muuhun kantaa ottamatta, eiköhän jokainen työtön ole työtön ilman omaa syytään, myös munkaltainen työkyvytön työtön.
Totta kai minäkin mieluummin olisin ns"normaali" ahkera ja työkykyinen ihminen, kuin viallinen ja työkyvytön #luuseri" yhteiskunnan silmissä, mutta en vain ole, en sitä enää anteeksi pyytele keltään.
Olen ollut viallinen nuoruudesta asti, enkä koskaan työelämässä, kohta viisikymppinen.
Nuorena se hävetti, nyt se vain pistää vihaksi että minunkaltaisianikin kohdellaan kuin nöyryyttäminen ja pompotus meidät parantaisi. Työttömissä on yhtälailla työkykyisiä kuin työkyvyttömiäkin, molempia osapuolia kohdellaan asiattomasti tämän hallituksen toimesta ja kaikki niputetaan samanlaisiksi. Riippuu aina siitä kuka on äänessä.

Hallitus vaihtoon. Tämä ei toimi.

Yhteistyössä