työttömäksi ilmoittautuminen-neuvokaa tyhmää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä

Vieras
Eli pitäisi työttömäksi ilmoittautua.Ilmeisesti pitää mennä työkkärissä käymään?Mites työttömyyskassa-asia,neuvooko ne sieltä työkkäristä vai pitääkö sinne jotenki itse ilmoittaa.Vääntäkää oikeesti rautalangasta miten tuo tapahtuu,kun ei itsellä tietoa,eikä kukaan läheinenkään ole joutunut työttömänä olemaan.

Sä et ilmouttaudu työttömäksi, vaan TYÖNHAKIJAKSI!
Jos ei työ kiinnosta nii silloin voit pysytellä kotona, eikä mihinkään työvoima toimistoon ole tarpeen mennä ilmoittamaan, että olet kiinostunut vapaista paikoista. Sehän sen toimiston idea on...

Alkuperäinen kirjoittaja työtä:
Jos ei työ kiinnosta nii silloin voit pysytellä kotona, eikä mihinkään työvoima toimistoon ole tarpeen mennä ilmoittamaan, että olet kiinostunut vapaista paikoista. Sehän sen toimiston idea on...

Korjaus, TYÖTÖN TYÖNHAKIJA!

Alkuperäinen kirjoittaja työtä:

No voi anteeksi kun käytin väärää termiä,ai kauheeta.Kun töitä ois tarkoitus löytää kyllä.Mutta samalla tietenkin kiinnostaa,että miten liiton päivärahan saa,ketäpä ei kiinnostaisi,ei kait kukaan ilman rahaa pärjää? Ja mun tilanne tämä:olin yksityisessä yrityksessä töissä ennen lapsia,nyt kotihoidontuki loppuu ja firma on mennyt nurin,eli ei oo töitä oottamassa.Eikä oman alan paikkoja auki ja ne jotka on olleet kotona olon aikana,niin en ole tullut valituksi.

Parempi, että otat myös itse asioista selvää. Ainakin tällä paikkakunnalla tiedon saaminen työkkäristä on tiukassa. Tukimuodoista ei kerrota. Jää rahat saamatta, jos ei osaa itse kysyä ja vaatia. Esimerkiksi itse lähdin kerran toiselle paikkakunnalle parin viikon työsuhteeseen. Kerroin asiasta työvoimatoimistossa. Työssä olessani sain tietää, että minulla olisi ollut oikeus saada matkakorvausta. Menin palattuani pyytämään sitä. Sitten piti selvitellä, että miksen ollut hakenut korvausta etukäteen niinkuin pitäisi. Samanlaista tuntuu olevan tänäkin päivänä. Liikkuvuusavustuksista ei puhuta mitään, vaikka asian ottaisi itse puheeksi.

Lue täältä työttömyysturvasta, työttömän oikeuksista ja velvollisuuksista:
http://www.mol.fi/mol/fi/00_tyonhakijat/07_tyottomyys/index.jsp

No entäs tuo lasten hoito,pitääkö kunnalle laittaa jo nyt hakemukset vetämään,vaikka ei tarkkaa päivämäärää ole tiedossa,milloin hoitoa tarvitsee?Vai sitten vasta kun töihin pääsee?Eikös kunnalla ole 2vkon aikaraja hoidon järjestämiselle?Nopeutuuko se,jos on hakemus jo sisällä?

Ilmottaudu ensin netissä: www.mol.fi vasemmalla on linkki "ilmottaudu työnhakijaksi". Täytä perustiedot siellä ja käyt sitten työ- ja opiskelutodistusten kanssa työkkärissä, niin selviät helpommalla

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä:
No entäs tuo lasten hoito,pitääkö kunnalle laittaa jo nyt hakemukset vetämään,vaikka ei tarkkaa päivämäärää ole tiedossa,milloin hoitoa tarvitsee?Vai sitten vasta kun töihin pääsee?Eikös kunnalla ole 2vkon aikaraja hoidon järjestämiselle?Nopeutuuko se,jos on hakemus jo sisällä?

Laitat vaan heti päivähoitohakemukset ja siihen lisämaininnan että sulle ei vielä ole sitä työpaikkaa, mutta haussa on =) näin mulle neuvottiin ja näin tein. Ja kun sain työpaikan niin soitin sinne päivähoitotoimistoon että nyt tärppäs ja sitte tuli päätös hoitopaikasta.

Yhteistyössä