V
vieras
Vieras
On tuo keplottelua. Jos niitä lapsiaan haluaa hoitaa, niin sitten hoitaa niitä kotihoidontuella.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuliini:Alkuperäinen kirjoittaja Pörröpää:Eipä ne kovin tiuhaan töitä tarjoile, itse esikoisen jälkeen annoin ansiosidonnaiset tulla ja niin teen kakkosen jälkeenki. Sain liitonpäivät täyteen ku olin tässä välissä töissä.. Ihan ansaittua rahaa, ei keplottelua.
Tämä juuri on keplottelua, ei ansaittua rahaa. Ei se, että teemme työtä ja kuulumme liittoon tarkoita, että samalla maksaisimme "pankkiin" itsellemme ansiosidonnaista. Ansiosidonnainen kuuluu sellaiselle henkilölle joka etsii aktiivisesti työtä ja on valmis sitä myös tekemään. Se, että hoitaa kotona lastaan haluamatta mennä töihin ja saa ansiosidoonaista on huijausta tai keplottelua, ihan mitä sanaa siitä nyt haluaakin käyttää. Samanlaista huijausta on myös esim. turhat sairaslomat ja vakuutuspetokset.
Höpöhöpö. Itsehän se henkilö menettää koko ajan niitä päiviään, häneltähän ne on pois. Ja hän on oikeutettu nostamaan ansiosidonnaista päivärahaa kun päivät tulee täyteen. Itse hän ottaa tietoisesti riskin "joutua" töihin.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:On tuo keplottelua. Jos niitä lapsiaan haluaa hoitaa, niin sitten hoitaa niitä kotihoidontuella.
Alkuperäinen kirjoittaja jasu:Kyllä ihmisillä on hyvä pokka. Itse meinasin avioeron jälkeen tehdä juuri noin. Mulle jäi kolme alle kouluikäistä muksua ja hoidin lapset kotona. Laskeskelin että olisin päivärahoilla voittanut muutaman satasen ja marssiin työkkäriin. Pistäväsilmäinen täti katsoi tiukasti silmiin ja tarkasti kyseli suunnitelmistani lastenhoidon suhteen jne. En vaan osannut valehdella, ja täti ehdotti, että olen kotihoidontuella ja lasten kanssa kotona, mutta voin tietysti silti ilmoittautua työttömäksi (ilman päivärahaa).
Se homma jäi sitten siihen ja kiltisti elelin pienemmillä rahoilla ja toimeen tultiin.
Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuliini:Kyllä on oikeutettu, mutta tarkoitinkin että mielestäni, kuten varmasti monen muukin mielestä, tämä on moraalisesti väärin.
Jokainen liittoon kuuluva maksaa liiton maksuissaan myös tällaisten ihmisten ansiosidonnaiset tuet. Maksan mielelläni liiton maksuja kun tiedän, että saan sieltä apua kun jään oikeasti työttömäksi. Samoin maksan mielelläni maksuja sen vuoksi, että myös muut oikeasti työttömät saavat apua tarvittaessa. En kuitenkaan halua, että rahojani käytetään siihen, että kotiäidit jotka haluavat olla kotona lastensa kanssa eivätkä halua mennä töihin, saavat ansiosidonnaista joka ei heille siinä tapauksessa kuulu.
Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuliini:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuliini:Alkuperäinen kirjoittaja Pörröpää:Eipä ne kovin tiuhaan töitä tarjoile, itse esikoisen jälkeen annoin ansiosidonnaiset tulla ja niin teen kakkosen jälkeenki. Sain liitonpäivät täyteen ku olin tässä välissä töissä.. Ihan ansaittua rahaa, ei keplottelua.
Tämä juuri on keplottelua, ei ansaittua rahaa. Ei se, että teemme työtä ja kuulumme liittoon tarkoita, että samalla maksaisimme "pankkiin" itsellemme ansiosidonnaista. Ansiosidonnainen kuuluu sellaiselle henkilölle joka etsii aktiivisesti työtä ja on valmis sitä myös tekemään. Se, että hoitaa kotona lastaan haluamatta mennä töihin ja saa ansiosidoonaista on huijausta tai keplottelua, ihan mitä sanaa siitä nyt haluaakin käyttää. Samanlaista huijausta on myös esim. turhat sairaslomat ja vakuutuspetokset.
Höpöhöpö. Itsehän se henkilö menettää koko ajan niitä päiviään, häneltähän ne on pois. Ja hän on oikeutettu nostamaan ansiosidonnaista päivärahaa kun päivät tulee täyteen. Itse hän ottaa tietoisesti riskin "joutua" töihin.
Kyllä on oikeutettu, mutta tarkoitinkin että mielestäni, kuten varmasti monen muukin mielestä, tämä on moraalisesti väärin.
Jokainen liittoon kuuluva maksaa liiton maksuissaan myös tällaisten ihmisten ansiosidonnaiset tuet. Maksan mielelläni liiton maksuja kun tiedän, että saan sieltä apua kun jään oikeasti työttömäksi. Samoin maksan mielelläni maksuja sen vuoksi, että myös muut oikeasti työttömät saavat apua tarvittaessa. En kuitenkaan halua, että rahojani käytetään siihen, että kotiäidit jotka haluavat olla kotona lastensa kanssa eivätkä halua mennä töihin, saavat ansiosidonnaista joka ei heille siinä tapauksessa kuulu.
Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuliini:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuliini:Alkuperäinen kirjoittaja Pörröpää:Eipä ne kovin tiuhaan töitä tarjoile, itse esikoisen jälkeen annoin ansiosidonnaiset tulla ja niin teen kakkosen jälkeenki. Sain liitonpäivät täyteen ku olin tässä välissä töissä.. Ihan ansaittua rahaa, ei keplottelua.
Kyllä on oikeutettu, mutta tarkoitinkin että mielestäni, kuten varmasti monen muukin mielestä, tämä on moraalisesti väärin.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jotkut säästää palkastaan siihen, että on varaa olla kotona sitten pidempään. Se EI ole keplottelua, tuo on.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuliini:Kyllä on oikeutettu, mutta tarkoitinkin että mielestäni, kuten varmasti monen muukin mielestä, tämä on moraalisesti väärin.
Kyllä kuuluu, ei he muuten sitä saisi.
Joku voi jäädä liiton rahoille, kun ei ole työpaikkaa odottamassa äitiysloman jälkeen, ja kaipaisi jo töitä. Välttämättä niitä ei kuitenkaan löydy, joten miksei hän saisi olla työttömänä, jos on valmis töihin lähtemään ehdotettaessa?
Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuliini:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuliini:Kyllä on oikeutettu, mutta tarkoitinkin että mielestäni, kuten varmasti monen muukin mielestä, tämä on moraalisesti väärin.
Kyllä kuuluu, ei he muuten sitä saisi.
Joku voi jäädä liiton rahoille, kun ei ole työpaikkaa odottamassa äitiysloman jälkeen, ja kaipaisi jo töitä. Välttämättä niitä ei kuitenkaan löydy, joten miksei hän saisi olla työttömänä, jos on valmis töihin lähtemään ehdotettaessa?
Luitko ollenkaan tekstiäni? Kirjoitin, että en halua että rahojani käytetään sellaisten kotiäitien ansiosidonnaisiin jotka eivät halua mennä töihin. Toki jos työtä etsii ja on valmis menemään töihin, niin ansiosidonnaista kuuluu saada.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jotkut säästää palkastaan siihen, että on varaa olla kotona sitten pidempään. Se EI ole keplottelua, tuo on.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä olen jääny aina liitonrahalle äitiysloman jälkeen ja niin olen nyttenkin. Välillä olen töissä mut täällä on aika huonosti töitä tarjolla minun alalla.
Ihan sama keplottelua tai ei mut vuosi tolkulla maksanu liitonrahoja niin joskus ne on takaisin saatava![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Eeeva:Ei se kauaa onnistu kun joutuu karenssiin..
Alkuperäinen kirjoittaja =):Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuliini:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuliini:Alkuperäinen kirjoittaja Pörröpää:Eipä ne kovin tiuhaan töitä tarjoile, itse esikoisen jälkeen annoin ansiosidonnaiset tulla ja niin teen kakkosen jälkeenki. Sain liitonpäivät täyteen ku olin tässä välissä töissä.. Ihan ansaittua rahaa, ei keplottelua.
Unohdatko nyt että samalla lailla ne kotiäidit on maksanu niitä liiton jäsenmaksuja ja haluaa jossain vaiheessa elämässää myös hyödyntää niitä...
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:Alkuperäinen kirjoittaja Eeeva:Ei se kauaa onnistu kun joutuu karenssiin..
ei välttämättä edes tule heti kutsua töihin. voi mennä jopa vuosi ja kun käy ne höpö työnhakukurssit välillä ei oo mitään ongelmaa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä olen jääny aina liitonrahalle äitiysloman jälkeen ja niin olen nyttenkin. Välillä olen töissä mut täällä on aika huonosti töitä tarjolla minun alalla.
Ihan sama keplottelua tai ei mut vuosi tolkulla maksanu liitonrahoja niin joskus ne on takaisin saatava![]()
Ai, mä en tiennytkään, että se on joku oikeus saada ne liiton rahat takaisin. Jos ei ole ollut työttömänä siihen mennessä kun jää eläkkeelle, niin saanko mä könttäsumman tililleni?
Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuliini:En unohtanut, mutta kuten sanoin liitto ei ole pankki johon jokainen säästää omia rahojaan. Nopea laskutoimitus. Olen viimeksi ollut työssä jossa maksoin noin 70? kk liiton maksuja. Tästä kertyy vuodessa 840? ja 10 vuodessa 8400 ?. Jos olisin jäänyt kotiin ansiosidonnaiselle 500 päiväksi vanhempainrahakauden loppuessa olisin saanut liitolta noin 1400 ?/kk, eli jo vuoden ajalta 16 800. Nopean laskutoimituksen tulos: muut liiton jäsenet olisivat maksaneet omissa maksuissaan huimasti myös minun keplottlun kautta hankkimiani rahoja. Eli harva meistä "saa omiaan takaisin", koska harva on ehtinyt niin kauan töissä olemaan.
Ai niin, olisin voinut näin myös tehdä, mutta en kehdannut. Hoidan siis lastani kotihoidontuella.
Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuliini:Alkuperäinen kirjoittaja =):Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuliini:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuliini:Alkuperäinen kirjoittaja Pörröpää:Eipä ne kovin tiuhaan töitä tarjoile, itse esikoisen jälkeen annoin ansiosidonnaiset tulla ja niin teen kakkosen jälkeenki. Sain liitonpäivät täyteen ku olin tässä välissä töissä.. Ihan ansaittua rahaa, ei keplottelua.
Unohdatko nyt että samalla lailla ne kotiäidit on maksanu niitä liiton jäsenmaksuja ja haluaa jossain vaiheessa elämässää myös hyödyntää niitä...
En unohtanut, mutta kuten sanoin liitto ei ole pankki johon jokainen säästää omia rahojaan. Nopea laskutoimitus. Olen viimeksi ollut työssä jossa maksoin noin 70? kk liiton maksuja. Tästä kertyy vuodessa 840? ja 10 vuodessa 8400 ?. Jos olisin jäänyt kotiin ansiosidonnaiselle 500 päiväksi vanhempainrahakauden loppuessa olisin saanut liitolta noin 1400 ?/kk, eli jo vuoden ajalta 16 800. Nopean laskutoimituksen tulos: muut liiton jäsenet olisivat maksaneet omissa maksuissaan huimasti myös minun keplottlun kautta hankkimiani rahoja. Eli harva meistä "saa omiaan takaisin", koska harva on ehtinyt niin kauan töissä olemaan.
Ai niin, olisin voinut näin myös tehdä, mutta en kehdannut. Hoidan siis lastani kotihoidontuella.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuliini:En unohtanut, mutta kuten sanoin liitto ei ole pankki johon jokainen säästää omia rahojaan. Nopea laskutoimitus. Olen viimeksi ollut työssä jossa maksoin noin 70? kk liiton maksuja. Tästä kertyy vuodessa 840? ja 10 vuodessa 8400 ?. Jos olisin jäänyt kotiin ansiosidonnaiselle 500 päiväksi vanhempainrahakauden loppuessa olisin saanut liitolta noin 1400 ?/kk, eli jo vuoden ajalta 16 800. Nopean laskutoimituksen tulos: muut liiton jäsenet olisivat maksaneet omissa maksuissaan huimasti myös minun keplottlun kautta hankkimiani rahoja. Eli harva meistä "saa omiaan takaisin", koska harva on ehtinyt niin kauan töissä olemaan.
Ei se ole mitään keplottelua tai petosta, se on jokaisen oikeus. Puhu keplottelusta ja petoksesta sitten, kun kierretään lakia ja tehdään jotain, mikä on kiellettyä.
Alkuperäinen kirjoittaja =):Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuliini:En unohtanut, mutta kuten sanoin liitto ei ole pankki johon jokainen säästää omia rahojaan. Nopea laskutoimitus. Olen viimeksi ollut työssä jossa maksoin noin 70? kk liiton maksuja. Tästä kertyy vuodessa 840? ja 10 vuodessa 8400 ?. Jos olisin jäänyt kotiin ansiosidonnaiselle 500 päiväksi vanhempainrahakauden loppuessa olisin saanut liitolta noin 1400 ?/kk, eli jo vuoden ajalta 16 800. Nopean laskutoimituksen tulos: muut liiton jäsenet olisivat maksaneet omissa maksuissaan huimasti myös minun keplottlun kautta hankkimiani rahoja. Eli harva meistä "saa omiaan takaisin", koska harva on ehtinyt niin kauan töissä olemaan.
Ei se ole mitään keplottelua tai petosta, se on jokaisen oikeus. Puhu keplottelusta ja petoksesta sitten, kun kierretään lakia ja tehdään jotain, mikä on kiellettyä.
Ehkä se on keplottelua siinä vaiheessa kun aletaan perumaan työhaastatteluja ja sanomaan siellä että en mä tänne halua kun haluan olla kotona.. Jokainen tietää mitä tapahtuu kun töitä tarjotaan, niitä vaan tänä päivänä tarjotaan todella vähän.