työtön, ei sosiaalista elämää..... miehelle kiukuttelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhis sinänsä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turhis sinänsä

Vieras
Mulla ei ole tällä hetkellä töitä (valmistuin juuri) ja istun päivät kotona. Mua on alkanut rassaamaan tää yksinäisyys ja tekemisen puute. Ei ole oikeen varaa mennä minnekkään, mulla ei ole kuin pari hyvää ystävää ja muutama kaveri joita nään sillon tällön, ne on kuitenkin kaikki töissä päivisin joten niistäkään ei oikeen seuraa arkena ole. Mies käy töissä, usein klo. 14-22 vuoro eli käytännössä olen suurimman osan päivästä yksin kotona (herätäänkin sit usein melko myöhään). Mies tapaa omia kavereitaan vapaapäivisin ja joskus ennen töitä/niiden jälkeen. Musta on tullut ihan kauhee, suutun aina jos se vaikka töistä soittaa että menee käymään kaverilla, minä ku oon 9 tuntii ollu kotona ja oottanu kuin kuuta nousevaa et toinen tulee kotiin. Miten te työttömät oikeen saatte aikanne kulumaan... maadun kohta tähän sänkyyn

Alkuperäinen kirjoittaja rt:
Käy lenkillä? Kirjastossa? Kirppareilla kiertelemässä? Tee käsitöitä? Katso telkkaa? Ota aurinkoa?

käyn lenkillä 3-4 krt päivässä koiran kanssa.... kirjastot ei kiinnosta.... kirppareilla olis kiva käydä jos olis penniikään ylimäärästä.... telkkaa oon kattonu joku 4 tuntii päivässä.... huoh...ei paista aurinko, kun se on paistanut niin onhan sitä tullu otettua :) saisinpa vaan töitä niin pääsis ihmisten ilmoille ja tekemään asioita. En kyllä osannu töitäkään arvostaa ennen kun työttömäksi jouduin.

Jäin itse työttömäksi 4.6-sitä ennen olin 5kk koulunkäyntiavustaja harjoittelijana. Oli aika iso kolaus jäädä kotiin,olla toimeton,ei mitään syytä miksi herätä aamuisin...Masennuinkin.Mutta nyt oon koittanut raahata ahteriani liikkeelle..Rahaa ei kyllä ole tehdä "mitään kivaa" eli ts. reissata tmv.Olen hakenut kouluun,niin opiskelemaan kuin oppisopimuskoulutukseenkin,töitä oon hakenut..

Ystäviä mulla ei juuri ole lähellä,rakaskin asuu parinkymmenen kilsan päässä...Olen aloitellut uudelleen jo kauan kadonnutta harrastustani:käsitöitä..

Työt loppui 15.5. 1v5kk kerkesin niitä tehdä. Nyt tässä koettanu kuukauden opetella olemaan kotona ja voin sanoa että on tylsää! Mulla oli työaika 6.00-14.00 ja mies tuli töistä 15.15 joten ei jäänyt kun tunti "yksinäistä" aikaa lasten kans. Kotihommia on tietysti mut ei nekään koko ajan kiinnosta. Pienessä paikassa asutaan ja ajokorttia en omista.. tylsää on..

hankkiudu vapaaehtoistöihin, vaikka kesän ajaksi. Vanhukset mätänee hoitolaitoksiin, kun henkilökunnalla ei ole aikaa heitä ulkoiluttaa jne. ja moni kotona asuva vammainen tai vanhus olis ilosta suunniltaan, kun joku kävisi hänen luonaan.

ps. kotiäiti: lapsia ei tehdä, niitä mahdollisesti saadaan.

kiitos kaikille vastauksista.... lapsia halutaan mutta ei vielä tähän tilanteeseen..vaikka toisaalta vois ajatella että aikaa siihen ainakin nyt löytyis :) tosiaan, voishan ihan siellä omankin mummon luona vierailla. Oikeen kaduttaa kun ei tule siellä käytyä (mummo asuu kyllä omassa kodissaan vielä). Joku uus harrastus juu... en vaan keksi mikä, oon kauhean huono harrastamaan. Töiden etsiminen jatkuu....

Jos mun ei tarvitsisi käydä töissä, niin
- menisin kerran viikossa paikalliseen eläinsuojeluyhdistykseen vapaaehtoistöihin
- menisin kerran viikossa läheiseen vanhusten palvelutaloon viemään mummoja ja pappoja ulos, lukemaan heille päivän lehdet tai kuuntelemaan tarinoita sotavuosista
- kirjoittaisin kirjan
- alkaisin opiskella tähtitiedettä
- jatkaisin espanjanopintoja
- hoitaisin puutarhaa
- kiertelisin kaupungilla katsomassa nähtävyyksiä
- piirtäisin ja maalaisin
- ompelisin ja neuloisin
- päivittäisn kotisivujani
- rakentaisin vihdoinkin sen hemmetin nukkekodin
- lukisin kirjoja
- katsoisin telkkaria

Tossa nyt alkuun jotain

Mä pelkään jääväni pian työttömäksi, työsopimus loppuu, muttei mitään tietoa uudesta työpaikasta. Olen valmistumassakin, joten ei totaalisesti mitään tekemistä.

Olen ajatellut mennä jonnekin vapaaehtoistöihin, ellen onnistu löytämään pian töitä. Vapaaehtoistyötä on paljon muutakin kuin seuranpitäminen vanhuksille tms. (mikä ei ole oikein mun juttu). Esim. auttava puhelin kiinnostaisi minua, ja löytöeläintalolla auttaminen, sekä spr:llä kerääminen. Noista jälkimmäiset ainakin semmoisia, ettei varmaan vaadi niin paljon sitoutumista (yritän kuitenkin löytää töitä koko ajan, enkä voi sitoutua siihen että jaksaisin työn ohella tehdä enää vapaaehtoistyötä kuin hyvin satunnaisesti).

Sit ajattelin alkaa treenailla tuossa kaupungin salilla, kausikortti sinne ei maksa paljoa mitään ja työttömänä siellä olis mahdollisuus käydä hiljaisempaan aikaan.

Ja lukea läpi kirjaston tarjonnan.

Yritän nyt keksiä kauheasti kaikkea kivaa siltä varalta etten saakaan töitä aikoihin, jotenkin tuntuu, että jos teen niin, kohtalo heittää sen työpaikan eteeni todennäköisemmin :D

Yhteistyössä