Työt "pelottaa"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apina"

Vieras
Tää on kyllä hieman typerä ongelma, mutta kysäisenpä olisiko kellään neuvoja. Olen työskennellyt muutamassa eri työpaikassa ja niissä on sujunut hyvin, olen hoitanut työni kunnolla ja saanut hyvää palautetta. Mutta joka kerta kun menen uuteen työpaikkaan, tai vaikka johonkin tuttuun työpaikkaan pitkästä aikaa (vaikka edes puolen vuoden tauon jälkeen), mua jännittää ja ahdistaa ihan järkyttävästi. Nyt olen viimeksi ollut töissä puolitoista vuotta sitten (jäin äitiyslomalle , sitä ennen opiskelin ja tein töitä välillä. ennen äitiyslomaa muutaman kuukauden pätkän olin töissä).

Ajattelin että voisin mennä välillä töihin tekemään jotain sijaisuuksia esimerkiksi viikonloppuisin, vielä en tahdo siis ihan kokoaikaisesti mennä töihin mutta tuolleen pikku hiljaa. Löysin jopa mielenkiintoisen työpaikan jota voisin hakea ja jonka hyvin todennäköisesti saisinkin. Mutta kun mua ahdistaa. Ihan mahassa kouraisee kun ajattelenkin töihin menemistä ja tiedän että kun tulisi aika mennä töihin, viimeistään edellisenä iltana stressaisin, jyrsisin kynteni olemattomiksi ja mahani menisi ihan kipeäksi ja sekaisin.

Mistä tämmönen voi johtua? Kuitenkin sitten lopulta mä totun aika nopeasti uusiin työpaikkoihin mutta tuo alku on aina niin hirveää... Onko muilla samanlaista vai oonko ainut nössö? Mikä auttaa?

Olen samanlainen. Olen hyvä, reipas, oma-alotteinen jne... Saan hyvää palautetta ja olen kuulemm mahtava työkaveri, mutta pelkään tajuttoman paljon työpaikan vaihtamista. Siis pelkästään talon sisällä tapahtuva liikku, silloinhan tehtävä jonkin verran muuttuu, työkaverit muuttuu jne. Se on kauheaa, vaikka tiedän selviäväni.

Ainahan se uuteen työpaikkaan meno jännittää tai vanhaankin takas jos on ollu poissa pidempään, toisia enempi ja toisia vähempi. Älä välitä siitä jännityksestä,kyllä se ohi menee ihan niinkun itsekkin oot huomannu.

ajattele positiivisesti =) :
Kun työsi tuntuu raskaalta ja tylsältä ja olet juuri vaipumassa masennukseen
eikä mikään suju niin kuin pitäisi, tee näin:

Kun lähdet töistä, käy ostamassa apteekista Johnson & Johnson -merkkinen
peräaukkokuumemittari. Avaa pakkaus ja lue käyttöohje.

Sieltä löydät lauseen '...jokainen kuumemittari on henkilökohtaisesti
testattu tehtaallamme' ('..varje termometer har testats personligen i vår
fabrik').

Sulje nyt silmäsi ja toista ääneen vähintään viisi kertaa: 'olen onnellinen,
että en työskentele Johnson & Johnson:in tehtaalla laadunvalvontaosastolla,
olen onnellinen, että en työskentele Johnson & Johnson:in tehtaalla
laadunvalvontaosastolla...'

Hymyile ja muista, että aina on olemassa töitä, jotka ovat huonompia kuin
omasi!

No hyvä että olen ihan normaali (ainakin tän asian suhteen :D). Tää ihme hermostuneisuus vaan on tässä nyt jarrutellut mua kun yritän saada haettua jotain töitä.. En saa aikaiseksi jätettyä hakemusta ja musta tuntuu että sitten kun olen jättänyt sen, niin jotenkin alan "katua" koko hommaa, stressaan sitten jokaista saapuvaa sähköpostia/puhelua jne... Huoh.

Yhteistyössä