Miten te kokopäivätyössä olevat raaskitte olla erossa n. 1,5-vuotiaista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
jos on noin huono omatunto, niin sitten voi olla menemättä töihin.
tai tehdä osapäivää.
tai sitten mennä töihin ja markkinoida sen tarhan lapselle positiivisena.

elämä ei ole vaikeaa.

Niin, sitähän minä tässä mietinkin että menenkö töihin vai ei. Työpaikka olisi erittäin mieluinen, mutta mitään pakkoa töihin ei ole.

Pessi: siis mitä?? saat kht:n ja olet osa-aikaisesti töissä? missä lapset sitten ovat jos ei hoidossa sillä aikaa kun olet töissä? vai hoitaako niitä joku tuttu jolle annat osan kht.sta?

Alkuperäinen kirjoittaja ah:
jos on noin huono omatunto, niin sitten voi olla menemättä töihin.
tai tehdä osapäivää.
tai sitten mennä töihin ja markkinoida sen tarhan lapselle positiivisena.

elämä ei ole vaikeaa.

Niin, sitähän minä tässä mietinkin että menenkö töihin vai ei. Työpaikka olisi erittäin mieluinen, mutta mitään pakkoa töihin ei ole.

olethan sinä muutakin kuin äiti. tosille äitiys riittää elämäntehtäväksi (ja hyvä niin) ja toisille ei. itse olen ehdottomasti parhaimmillani lasten kanssa, kun saan käydä töissä.

olethan sinä muutakin kuin äiti. tosille äitiys riittää elämäntehtäväksi (ja hyvä niin) ja toisille ei. itse olen ehdottomasti parhaimmillani lasten kanssa, kun saan käydä töissä.

Ai että jos en NYT mene töihin niin luulet minun olevan kotona aina?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pessi: siis mitä?? saat kht:n ja olet osa-aikaisesti töissä? missä lapset sitten ovat jos ei hoidossa sillä aikaa kun olet töissä? vai hoitaako niitä joku tuttu jolle annat osan kht.sta?

Minä menen töihin kun mies pääsee töistä. Isänsä kanssa siis mun työajat.

Alkuperäinen kirjoittaja ah':

mene sitten töihin ensi vuonna. tee päätös ja elä sen mukaan. helppoa kuin heinänteko.

Ymmärrän kyllä ihan täysin ap:n aloituksen,samojen mietteiden kanssa painiskelen itsekin. Tammikuussa pitäisi aloittaa työt(poika silloin 1v5kk)ja ihan hirveältä tuntuu nyt ajatus päivän mittaisesta erosta.Ja 4n äiti,kyllä, minä ainakin koen olevani paras mahdollinen hoitaja pojalle. En ainoa oikea,mutta paras.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:

Minä taas en rupea enää ilta- ja viikonloppu töitä tekemään. Sain niistä opiskeluaikana tarpeeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ah':

mene sitten töihin ensi vuonna. tee päätös ja elä sen mukaan. helppoa kuin heinänteko.

Paitsi että ensi vuonna tuskin saan tällaista työtä ja sitten joudun tyytymään huonompaa.
Kun tietäis etukäteen, että onko tämä vain alkuahdistusta vai kadunko hoitoon laittoa suunnilleen koko ikäni...
Ei ole minulle helppoa.

1 v 8 kk on jo oikein hyvän ikäinen menemään hoitoon! Meillä nuorempi oli viime syksynä 1 v 2 kk kun hoidon aloitti ja tosi hyvin on viihtynyt! Äidille se hankalampaa oli. Illassa ehtii kuitenkin yllättävän paljon ja onhan viikonloput vapaina!

Minulle tarjottiin kokoaikatyötä kun lapseni oli vasta reilu puolivuotias. Otin työn vastaan ja aloitin työt vasta kun lapsi oli n. 1v.6kk. Ihan ok méni kaikki. Lapset viihtyivät hyvin hoidossa ja minä voin paremmin kun oli välillä muutakin ajateltavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ah:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:

Minä taas en rupea enää ilta- ja viikonloppu töitä tekemään. Sain niistä opiskeluaikana tarpeeksi.

No se on taas sun valintasi :)
Mä vaihdoin vakkarityöni (9-17) tällaiseen järjestelyyn, sopii meidän perheelle paremmin tällä hetkellä.

Jospa tekisit alkuun viakka lyhyempää päivää. Ei siis osa-aikaista vaan vaikka 6h/vrk. Näillä talousnäkymillä tarttuisin kyllä mielekkääseen työtarjoukseen. Ja näppituntumalla voin sanoa, että moni 1.5-vuotias sopeutuu hoitoon paremmin kuin 2.5-vuotias.

4:n äiti ihmettelee, miksi ajatus on kamala?

Jos lapsi osaisi kertoa, HÄNESTÄ ajatus on kamala, ei siinä äidin mielipidettä tarvitse kysyä. Lapsia ei muuten tarvitse alkaa kouluttaa työelämää varten 2-vuotiaana. Ja jos tarvii, silloin on yhteiskunnassa vikaa ja se pitää heti muuttaa.

Yhteistyössä