Työt loppui, noin vaan ykskaks...

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Niin no mä oon kysyny pomolta, että miten voisin lomia pitää. Ja aina vaan sano, että pidä myöhemmin kesällä taisilleen. Ja että jos jää jemmaan ( jos työt loppuu) saat ne rahana. Ja nyt sit en saiskaan...

Tuo kuulostaa niin tutulta :( Ota tosiaan yhteys liittoon ja kysy onko sulla mitään mahdollisuuksia saada painostettua työnantajaa. Yleensä liitot tarjoaa pienet lakineuvot puhelimessa ihan pro bono, sitten jos sulla jotain saumaa on eikä työnantaja kuuntele, otat vaikka oikeusaputoimistoon yhteyttä. Ei yli kolmen viikon lomarahat kuitenkaan mikään ihan pieni summa ole :(

Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Alkuperäinen kirjoittaja luottamusmies:
Alkuperäinen kirjoittaja FBI:
Tän viikon päivät sulle varmaan merkitään lomapäiviksi, mutta jäljelle jäävät lomapäivät pitää sulle maksaa!! Aivan varmasti.
Tosin työnanatajan olis pitäny sua tästä asiasta informoida ajoissa, että sulla ei oo tälle viikolle enää töitä. Ja sopia että tää viikko on lomaa jne.

Ota ihmeessä yhteys liittoon. Heti!

jos soppari on määräaikainen niin sen kummempaa sen loppumisesta ei tarvitse informoida. Siksi kun se vika pv on jo tiedossa.

No jos määräaikasen sopimuksen viimeisellä virallisella työviikolla ei ole enää töitä, niin siitä pitää kertoa. Tosin noista viikkolistoista pitäisi aina kertoa reippaasti etukäteen.

Meillä työvuorolistat tuli vaan kahdeks vkoksi kerrallaan ja päivää ennen listan vaihtumista...

Tätä tapahtuu paljon ja oon itsekin ollut sellaisessa paikassa töissä ja sietänyt sitä. Mutta on se silti laitonta.

Niin on laitonta. Tuolla työpaikassa pomo sanoi työntekijöille, että jos ei kelpaa työvuorot näin, laitetaan pihalle ja otetaan uusi tilalle.

Paitsi et sellaisesta syystä ei voi panna pihalle. Jos joku jaksaisi asiasta taistella, niin aivan varmasti voittaisi. Ikävä kyllä se taistelu ei ole voiton arvoinen asia...

Alkuperäinen kirjoittaja luottamusmies:
Alkuperäinen kirjoittaja FBI:
Tän viikon päivät sulle varmaan merkitään lomapäiviksi, mutta jäljelle jäävät lomapäivät pitää sulle maksaa!! Aivan varmasti.
Tosin työnanatajan olis pitäny sua tästä asiasta informoida ajoissa, että sulla ei oo tälle viikolle enää töitä. Ja sopia että tää viikko on lomaa jne.

Ota ihmeessä yhteys liittoon. Heti!

jos soppari on määräaikainen niin sen kummempaa sen loppumisesta ei tarvitse informoida. Siksi kun se vika pv on jo tiedossa.

No jos määräaikasen sopimuksen viimeisellä virallisella työviikolla ei ole enää töitä, niin siitä pitää kertoa. Tosin noista viikkolistoista pitäisi aina kertoa reippaasti etukäteen.

Meillä työvuorolistat tuli vaan kahdeks vkoksi kerrallaan ja päivää ennen listan vaihtumista...

Tätä tapahtuu paljon ja oon itsekin ollut sellaisessa paikassa töissä ja sietänyt sitä. Mutta on se silti laitonta.

Niin on laitonta. Tuolla työpaikassa pomo sanoi työntekijöille, että jos ei kelpaa työvuorot näin, laitetaan pihalle ja otetaan uusi tilalle.

Siksi etenkin siellä olisi tärkeää järjestäytyä, ja jos on kolme liiton jäsentä niin valita se luottari. Koska siinä vaiheessa se työnantaja saadaan kuriin, jos ei hyvällä juttelemalla niin sit jotenkin muuten ;) :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Voi näitä riittää, mut potkittiin koeajalla pihalle ilman et puhuttiin mitään, löysin työpaikkani mollin sivuilta haussa ja kun pomolta kysyin niin sanoi et joo, näin on käyny, itseasiassa, lähe kotiin, ei tarvita sua enää.
Ikävä kyllä näitä pomoja riittää jotka ei piittää mitään hyvistä tavoista tms..Mutta luulis nyt et sulla kuitenkin on oikeus lomarahoihin, millä alalla olit töissä?

Ravintolapuolella, ruokapalvelussa.

Jos sut jatkossa valittaisi (jonnekin työpaikalle) luottariksi, niin muista että sitä ei voi irtisanoa jos toiminta ei lopu kokonaan ;)

Tämä on siksi että se luottari uskaltaa puuttua asioihin jos on tarvis. Ja jos muita kiustataan, liiton lakimiehet ja -naiset saa ne kummasti puhelinsoitolla kuriin. oikeasti.

Yhteys työsuojelupiiriin, jos ta palkkaa esim. työllistämistuella henkilön niin palkkaaminen ei saa heikentää talossa jo toimivien etuja. Työsuojelupiiri tietää miten toimia kun et kerran liittoon kuulu.

Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:
Yhteys työsuojelupiiriin, jos ta palkkaa esim. työllistämistuella henkilön niin palkkaaminen ei saa heikentää talossa jo toimivien etuja. Työsuojelupiiri tietää miten toimia kun et kerran liittoon kuulu.

Mie olin itekin tuella. Eli ei sikäli "huonontanut" mun asemaa.

Yhteistyössä