Työstä ja siitä puhumisesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nih!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nih!

Vieras
Tällaista olen monasti miettinyt että jos on vaikka juristi, niin on ok valittaa joskus etä "kyllä oli paska päivä töissä tänään" tai jos on vaikka bussikuski niin on ok joskus valittaa että "kyllä oli vittumaisia matkustajia tänään" mutta auta armias jos lastenhoitaja erehtyy sanomaan että "tänään oli kyllä niin paska päivä töissä" niin miksi kaikki hyökkää kimppuun sanoen "vaihda alaa, et sovi alalle" jne...

koska vaikka lastenhoitaja on työssä lasten kanssa, on lastenhoito hänelle silti vain TYÖ joka kyllä joskus vituttaa ja rankasti.

Alkuperäinen kirjoittaja mum84:
Itse olen asiakaspalvelija eikä tulisi mieleenkään todeta että olipas vittumaisia asiakkaita tänään. Ilman niitä minulla ei olisi töitä.

höpö höpö! JOKAINEN joka on töissä asiakaspalvelussa vihaa joskus koko ihmiskuntaa. Turha tulla väittämään muuta.

Itse olen asiakaspalvelija eikä tulisi mieleenkään todeta että olipas vittumaisia asiakkaita tänään. Ilman niitä minulla ei olisi töitä.

Ohhoh! Ilmeisesti todella tykkäät työstäsi tai sitten sulla ei oikeasti ole niitä veemäisä aisakkaita. :D Itselläni ainakin asiakaspalvelutyössä välillä tuntui että asiakas on synonyymi sanalle idiootti. :kieh:

Riippuu niin ihmisistä ja siitä, mitä kukakin ajattelee yksinään tai ääneen.. Ja jos joku ei ajattele yksinäänkään, niin ei välttämättä kykene ymmärtämään, että se ei vaikuta ihmisen toimintaa vaikka oliskin paskapäivä. Ei se mitään ruusuilla tanssimista ole joka hetki lasten kanssa kotonakaan, mutta en silti vaihtaisi lasten kotihoitoa mihinkään muuhun.

Kai jokainen tajuaa kuitenkin, jos joku on tosi veemäinen vaikka asiakaspalvelussa, mutta onko se sitten sitä, että kielletään itseään sitä edes ajattelemasta, ettei vaan olisi huono työntekijä..?

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Riippuu niin ihmisistä ja siitä, mitä kukakin ajattelee yksinään tai ääneen.. Ja jos joku ei ajattele yksinäänkään, niin ei välttämättä kykene ymmärtämään, että se ei vaikuta ihmisen toimintaa vaikka oliskin paskapäivä. Ei se mitään ruusuilla tanssimista ole joka hetki lasten kanssa kotonakaan, mutta en silti vaihtaisi lasten kotihoitoa mihinkään muuhun.

Kai jokainen tajuaa kuitenkin, jos joku on tosi veemäinen vaikka asiakaspalvelussa, mutta onko se sitten sitä, että kielletään itseään sitä edes ajattelemasta, ettei vaan olisi huono työntekijä..?

No niinpä, automaattisesti ajatellaan että jos lh valittaa työstään, niin hän heti on siellä päiväkodissa laiminlyömässä lapsia ja hoitamassa heitä huonosti.

Hyvä se on kotona tokaista, niin siippa tietää, mistä kenkä puristaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:

Hyvä se on kotona tokaista, niin siippa tietää, mistä kenkä puristaa.

Olen samassa työpaikassa mieheni kanssa, mieheni siis työparini.

on kyll työnantaja aivopessy :D toi kommenttihan tulee suoraan toimitusjohtajalta....

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:

Ohhoh! Ilmeisesti todella tykkäät työstäsi tai sitten sulla ei oikeasti ole niitä veemäisä aisakkaita. :D Itselläni ainakin asiakaspalvelutyössä välillä tuntui että asiakas on synonyymi sanalle idiootti. :kieh:

Tykkään todella paljon (meillä on yli 20 vuotta vanha perheyritys). Jotkut asiakkaat ovat haastavampia kuin toiset, joillakin on ihan selkeästi tarvetta purkaa pahaa päiväänsä vieraisiin ihmisiin, kuten esimerkiksi minuun, mutta osaan todellakin jättää sellaisen omaan arvoonsa enkä jaksa jäädä märehtimään sellaista enkä ajattele että "voi vittu mikä idiootti" koska en sen muutaman minuutin perusteella voi sitä ihmistä tuntea.

Tykkään todella paljon (meillä on yli 20 vuotta vanha perheyritys). Jotkut asiakkaat ovat haastavampia kuin toiset, joillakin on ihan selkeästi tarvetta purkaa pahaa päiväänsä vieraisiin ihmisiin, kuten esimerkiksi minuun, mutta osaan todellakin jättää sellaisen omaan arvoonsa enkä jaksa jäädä märehtimään sellaista enkä ajattele että "voi vittu mikä idiootti" koska en sen muutaman minuutin perusteella voi sitä ihmistä tuntea.

Mutta silloin kun noita muutaman minuutin kurjia kohtaamisia tulee koko päivä, ei se voi olla vaikuttamatta mielialaan. Varsinkin kun soppaan lisätään kiire.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:

Mutta silloin kun noita muutaman minuutin kurjia kohtaamisia tulee koko päivä, ei se voi olla vaikuttamatta mielialaan. Varsinkin kun soppaan lisätään kiire.

No kyllä varmaan vaikuttaa mielialaan jos suurin osa päivän asiakkaista on kurjalla tuulella.

Mulla oli kerran mies joka tilas itselleen ja vierailleen kahvit. Kun tuli laskun aika, alkoi kauhea papatus siitä miten kallista meitin kahvi oli. Lopuksi mies sanoi: "nyt minä maksan tämän laskun ja kiitokseksi siitä sinä tuot meille uudet kahvit!" Vieraat istui naamat punaisina. En vienyt uusia kahveja.

JA sit nää iänikuiset perseestä kourijat tai nää "kuis paljo sun hintas on?"- kyselijät.......

kyllä mua töissä pännii, työt ei sinänsä muutu tilanteen mukaan. no joskus on emoyhtiön kanssa lievää kädenvääntöä. Ei ole yhtään asiakaspalvelua.
Mutta se, mikä sitten ottaa pattiin, niin se, että kuinka paljon sitä pystyy ITSE tekemään virheitä. Ja kun kaikki tekemäsi dokumentoidaan, ja virheet vielä erikseen tunnustetaan, niin se käy luonnon päälle.

Ymmärsin kyllä ap:n pointin. Niin se taitaa vähän olla.

Alkuperäinen kirjoittaja pöh!:

höpö höpö! JOKAINEN joka on töissä asiakaspalvelussa vihaa joskus koko ihmiskuntaa. Turha tulla väittämään muuta.

Näin on. Paitsi et on kai niitä sellaisia ihmisiä olemassa, jotka eivät uskalla ajatellakaan mitään väärää jos joku kuulee ajatuksetkin...?

Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Alkuperäinen kirjoittaja pöh!:

Näin on. Paitsi et on kai niitä sellaisia ihmisiä olemassa, jotka eivät uskalla ajatellakaan mitään väärää jos joku kuulee ajatuksetkin...?

No en kyllä vihaa niitä hankalimpiakaan asiakkaita. Tällä paikkakunnalla on aika kova kilpailu ja monta saman alan yritystä, joten en todellakaan ajattele että voi vittu kun tuokin asiakas nyt pääti valita asiointipaikakseen tämän meidän firman. Että älkääpäs tulko väittämään että näette toisten pään sisälle, ei kaikki ihmiset ole samanlaisia ja tunne ja ajattele samalla tavoin :D

Niin ja ap:n juttuun vielä, että kyllä musta ihan jokaisessa työssä ja työstä saisi puhua että olipa rankka päivä, jos kerran oli. Meitä on niin joka lähtöön, toiset on tasaisempia luonteita, joiden päivät on lähes samankaltaisia, kenties yhtä hyviä, sitten on meitä, joilla fiilikset aaltoilee, jolloin variaatioita löytyy ja paljon.

Yhteistyössä