työpaikkanimittelyä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vanha kurppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vanha kurppa

Vieras
No niin. Uusia aiheita on oltu vailla. Tässä tulee yksi.
Olen vastikään aloittanut uudessa työpisteessä ja onhan mielenkiintoinen akkalauma.

Jokossamme on yksi nuori/nuorehko ??? nainen, kuulemma on kuitenkin jo ? 35 v. Käytös ei ainakaan ole ikätasoista. Kirkuu, huutaa, riitelee, haukkuu, nimittelee, polkee jalkaa, uhkailee, meinaa käydä päälle. Ei ole vielä käynyt, mutta on uhkaava.

Riita saattaa tulla ihan mistä vaan, ongelma on se ettei hänen kanssaan voi keskustella ainakin jo on eri mieltä, hän menettää malttinsa heti ja edessä on käytäviä ravisuttava meteli.

Kaikkia itseään vanhenpia hän nimittelee tosi törkeästi. Vanha harppu ja senkin vanha kurppa, paska ämmä. ja niin edelleen.

Minuakin on varmasti nimitellyt mutta ei ole huutanut sitä vielä suoraan silmilleni.
Mies tuumasi kun tämän päivän näytelmästä ja työkaverin nimittelystä kerroin, että siinä olisi paikka kunnianloukkaussyytteelle. Tulisi kalliiksi ko. naiselle.
Kommentteja. Ajatuksia.
:x

Mitäs mieltä teidän pomo on asiasta? Meinaan auttaisko, jos menisitte koko muu työporukka yhteistuumin pomon juttusille ja sanoisitte, että tää yksi pilaa koko työpaikan hengen. Tai sitte työsuojeluvaltuutetun juttusille ja sanoisitte, että se on työpaikka-kiusaaja... Tapahtuiskohan sitten jotain.

Yhtäkaikki, mitä pitemmälle te tuota kestätte, niin sitä vaikeampaa siihen on puuttua. Meinaan, että sitten kun te joskus sanotte sille jotain, niin se vetoaa siihen, että ei sen käytöksestä ole koskaan ennenkään valitettu...

Nyt kun olet vielä uusi firmassa, niin voisi olla hyvä sauma läjäyttää sille kesken kahvitauon ja kaikkien ihmisten edessä suoraan päin naamaa, että minä en sitten muuten kuuntele tuollaista haukkumista ja kiukuttelua yhtään. Jos siitä syntyy kohtaus ja sananvaihtoa, niin voitpa huomata, että ehkä muutama muukin sun tympääntynyt työkaverisi tulee sun puolelle tuossa kiistassa.

Ongelma on kestänyt vähintään vuoden, käsittääkseni kauemminkin. Lähempi esimies ja ylin johto tietää asiasta. Juuri tänään iso pomo talutti hänet sinne omaan työhuoneeseensa.
Minun ei tarvitse edes sanoa mitään kahvihuoneessa, hän itse on vetänyt kohtauksia työpaikkakokouksessa. Menetti malttinsa, huusi "inhokilleen" että saisit sinäkin nostaa sen paksun p'*e*r*s-eesi penkistä ylös tai jotain vastaava..
esimiestä oli paikalla.
Napakalla otteella, joka pitäisi sisällään varotuksen (kirjallisen) ei ole tehty. En tiedä miksi, onko onnistunut kietomaan ylimmän esimiehen pikkusormensa ympärille.

Tämä riitapukari itse on sitä mieltä, että hän on työpaikkakiusauksen uhri ja vie asian jos jonnekin taholle kuulemma. :laugh:

Kaikki voivat todistaa ettei ne muut ole häntä kiusaamassa, asiasta sanovat asiallisesti, mutta hän järjestää siitä riidan.

Nyt hän kyllä yritti puhua, mutta minä olin tuohtunut, koska hän puuttui semmoiseen minun työasiaan, mikä ei hänelle kuulu: hän on järjestämässä minun työtehtäväni uudelleen !!! eikä vain minun, vaan muutaman muunkin.

Minulle hän ei suoraan siis ole mitään törkeää sanonut, muille kyllä. Suurin osa tietää, esimies tietää, mitään ei tehdä.

Meille on tulossa uusi esimies, en usko että tilanne muuttuu, en usko että tämäkään esimies mitään tekee asian suhteen.

Minä kyllä kuvittelisin, että pomon on uskottava, jos te koko työporukka marssitte hänen huoneeseensa ja sanotte, että nyt saa tämä peli loppua! Varsinkin sitten kun tämä uusi pomo tulee, niin hänen on ehkä helpompikin vielä puuttua asiaan, jos te sanotte hänelle, että vanha pomo oli niin nahjus ettei tehnyt mitään.

Yhtä kaikki, olen sitä mieltä, että tuollaista "lasta" ei tarvitse työoloissa sietää. Lyötte vaan kovan kovaa vasten sille pomolle ja sanotte, että muutos on tultava ja piste. (Uhatkaa vaikka koko lauma irtisanoutua, jos muutosta ei tule. Luulisi, että mieluummin asettaa yhden akan ruotuun kuin alkaa etsiä n kappaletta uusia työntekijöitä.)

Ajattelin kyllä ,että tällä henkilöllä
on vakavia mielenterveys ongelmia. Viipymättä ohjattava työterveyslääkärille.
Työpaikalla väkivallalla uhkaukset eivät ole lapsellisuutta vaan oireita aivan muusta.
Vaatikaa yhdessä muiden työtekijöiden kassa työnjohdolta toimenpiteet asian korjaamiseksi.

niitä riittää jokapaikkaan noita omasta mielestään täydellisiä työntekijöitä, jotka sitten pilaavat muuten hyvän työpaikan hengen. se on vaan kumma ettei niitä saa millään kuriin. Onko teillä tdp-kokouksia? eli työpaikkademokratiakokouksia. niissä voisitte ottaa porukalla puheeksi asian, niin että pomotkin ymmärtäis, että asialle on todellakin jotakin tehtävä. Inhottava on lähteä sellaiseen työpaikkaan, jossa on joku pilaamassa viihtyvyyttä. eikä sellaisessa paikassa työnteostakaan pitemmän päälle tule mitään.

Yhteistyössä