'Työpaikkakiusatut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Help
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Help

Vieras
Hei! Te jotka olette kokeneet työpaikkakiusausta töissä. Oletteko jaksaneet puolustaa itseänne ja saaneet apua ongelmaan? Onko hyviä käytännön vinkkejä miten pitäisi toimia, tietenkin jokaisen tapaus on omanlaisensa... Nyt tarvisi jotain kannustavaa kaiken tämän muun kiireen keskelle.

Mua kiusasi ekassa työpaikassani pomoni,kutsui mua silloisella sukunimelläni,kun se oli väriä tarkoittava ja sanoin sille,että mulla on nimikin,niin ei se sitä kuunnellut.Tuo sai mut sitten vaihtamaan sukunimeni,kun aina oltiin haukkumassa mua väriin liittyvän sukunimeni takia.
Onneksi ei olla enään.
Työpaikkakiusaaminen on todella vaiettu asia,siitä pitäisi puhua enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja täällä yksi kiusattu:
juuri tällä hetkellä myrskyn silmässä... eikä ole yhtään kivaa...

Sama juttu, tilanne ollut päällä jo kesästä lähtien ja vituttaa (pomo yrittää hiillostaa pihalle mm. kiusaamisella).

Ehdin jo kesän aikana katella muita työpaikkoja, mutta nyt harmittaa kun ei uskalla hakea mitään kun on niin epävakaat ajat...ja juridisesti se mulkku ei voi pistää mua pihallekaan. Ottaa vaan henkisen hyvinvoinnin päälle toi sen piilovittuilu-selän takana muille paskanjauhamis-väsyttämistaktiikka.

Mä vuosia sitten valitin pomoni kiusaamisesta,kun kutsui mua sukunimellä koko ajan,eikä mun etunimellä ja kun asialle ei tehty mitään niin vaihdoin sitten työpaikkaa Yle:lle jossa olin 8vuotta työssä.
Työpaikkakiusaaminen on vaiettu asia ja siitä pitäisi ehdottomasti puhua enemmän,sillä monille jää siitä pysyviä pelkoja aivan kuten koulukiusaamisesta ja monesti nämä koulukiusaajat ovat työpaikalla kiusaajia työelämässä.

Totta toi koulukiusaaja-juttu.
Mun pomo on kovan tason herraisoherra-johtaja eräässä suuren tason yrityksessä jota kaikki kumartaa.

Olen ajatellut, että vittu kestän vaikka hampaat irvessä sen vittumaisia vihjailuja, seläntakana sättimistä, puhelimessa minusta pahaa puhumisen (kunnes huomaa et "oho, olinkin vieressä") yms. johon osastomme perseennuolijat lähtevät tottakai mukaan, ainoastaan sen aikaa kun pahin taloudellinen taantuma suomen maassa menee ohi (mulla kuitenkin turvattu työpaikka tos vitun läävässä pomosta huolimatta) - sen jälkeen ovet kyl paukkuu ja sillat palaa ;-)

Oletteko valittaneet te muut työpaikkakiusaamisesta minnekkään,jos niin minne?
Mä valitin vuosia sitten oman alani liittoon ja työpaikkani luottamusmiehelle,mutta koska kiusaaja oli oma pomoni,niin painoivat sen villaisella eli asiaan ei puututtu lainkaan,mikä oli musta väärin.Jos työpaikkakiusaamiseen ei puututa niin se aiheuttaa huonon ilmapiirin työpaikalle,tiedän sen itse.
Mä koin työpaikkakiusaamista 80-luvun lopulla ja lähdin heti saman vuoden syksyllä uuteen työpaikkaan.
Kannattaa hakea keskusteluapua että pääsee työpaikkakiusaamisen yli,ettei tule mitään pelkoja mennä enään työhön.

Yhteistyössä