Työpaikkaan soittaminen ennen hakemuksen laittoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Missä tilanteessa olette soittaneet työpaikkaan ennen hakemuksen laittoa? Ja millainen tuollaisen puhelun tulisi olla sisällöltään? Tietenkään ei voi kysyä asioita, jotka mainittu jo ilmoituksessa. Tarkoitus siis olisi herättää mahdollisesti työnantajan mielenkiintoa ennen hakemuksen laittoa, ko.paikkaan tulee varmasti miljoona hakemusta.

No jos olen halunnut tietää enemmän kyseisen työn sisällöstä. Eli olen halunnut varmistaa jaksanko edes kirjoittaa hakemuksen jos työ ei ole sellainen mikä kiinnostaa minua.

En soittaisi. Nimesi saattaa jäädä mieleen turhana häiritsijänä. Ihmiset ovat usein kiireisiä, ja haluavat valita uuden työntekijän juuri niiden hakemusten perusteella. Toki, jos joku asia on täysin auki (esim. missä työpaikka fyysisesti on tai milloin työ alkaa) niin sitä voi kysyä. Mutta jos ei ole kunnon asiaa, niin en soittaisi, vaan tekisin Hyvän hakemuksen.

Aina pitää soittaa ja osoittaa kiinnostuksensa jos sitä varten on puhelinnumero annettu. Jos taas erikseen ilmoitetaan että ei kiitos puhelintiedusteluja, silloin ei tietenkään soiteta.

Itse olen päässyt työhaastatteluun vaikka en ole etukäteen tehnyt sen kummempia puhelintiedusteluja. Jos on vahva näyttö, koulutusta ja työkokemusta sekä kenties suosittelija tai pari, se voi painaa vaakakupissa enemmän kuin yhteydenotto puhelimitse. Mutta olen kuullut työhönottajista, jotka merkitsevät ylös, kuka hakija on soittanut ja kuka ei. Soittaminen voi kertoa kiinnostuksen määrästä ja aktiivisuudesta.

Esitä fiksuja kysymyksiä työn sisällöstä ja tuo omaa osaamistasi esiin siinä sivussa. Palkkaa ei kannata ihan ensimmäiseksi ruveta tivaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Riippuu tilanteesta:
Itse olen päässyt työhaastatteluun vaikka en ole etukäteen tehnyt sen kummempia puhelintiedusteluja. Jos on vahva näyttö, koulutusta ja työkokemusta sekä kenties suosittelija tai pari, se voi painaa vaakakupissa enemmän kuin yhteydenotto puhelimitse. Mutta olen kuullut työhönottajista, jotka merkitsevät ylös, kuka hakija on soittanut ja kuka ei. Soittaminen voi kertoa kiinnostuksen määrästä ja aktiivisuudesta.

Esitä fiksuja kysymyksiä työn sisällöstä ja tuo omaa osaamistasi esiin siinä sivussa. Palkkaa ei kannata ihan ensimmäiseksi ruveta tivaamaan.

Tottakai haastatteluun voi päästä, jos on tarpeeksi kokemusta ja näyttöjä. Tuohon paikkaan johon itse ajattelin hakea, en kuitenkaan todennäköisesti ole se pätevin hakija. Mutta mielestäni olisi tärkeää saada oman alan kokemusta, ja jostainhan se on aloitettava..

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Toki, jos joku asia on täysin auki (esim. missä työpaikka fyysisesti on tai milloin työ alkaa) niin sitä voi kysyä. Mutta jos ei ole kunnon asiaa, niin en soittaisi, vaan tekisin Hyvän hakemuksen.
Peesi tähän. Soittaa toki voi, mutta pitää olla silloin myös jotain oikeaa asiaa, miksi soittaa.