Työpaikka, mutta jos se ei natsaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yli nelikymppinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yli nelikymppinen

Vieras
Siis mä olen tietty todella tyytyväinen, että mulla on töitä ja jatkuvuus näyttäis ihan hyvältä, vaikka sopimus määräaikainen.

Mutta jouduin muutama kuukausi sitten vaihtamaan työpistettä samassa työpaikassa, ja mä en yksinkertaisesti viihdy uudessa työssäni.

Mä yritän psyykata itseeni uuteen työhön, mutta se sisältää paljon juttuja, joita en paniikkihäiriöisenä voi hoitaa (tai siis hoidan, kun on pakko, mutta se aiheuttaa hirveesti stressiä ja jännistystä).

Ja muutenkin työkuva on niin paljon kattava, että en tiedä, selviydynkö siitä. Liittyen edelliseen vaivaani.

En ole tuolla työpaikassa(siellä entisessä työpisteessäni) ennen kokenut, että v...tuttaa mennä töihin, mutta nyt v...tuttaa joka päivä, kun ei tiedä, mitä kaikkea päivä tuo tullessaan.

En ole kehdannut puhua vaivastani, ku jotenkin ajattelin jopa, että se menee ohi, kun on pakkotilanteita.
Mutta näin ei ole käynyt. Inhoan joka päivä yhä enemmän mennä töihin.

Haluan siis olla töissä, mutta nykyinen työpaikkani tekee mut sairaaksi :(

Työttömyyskö vaihtoehto??? Olis aivan hullua päästää irti melkein vakituisesta työpaikasta. Mutta jos se vakituinen tyopaikkaa stressaa liikaa tuon vaivani takia.......ja ei ole kiva joka ikinen päivä jännätä seuraavaa päivää...

Kokemuksia?

hyvä idea sinänsä, että pakkotilanteissa saattaa oireet lievittyä. Mutta riippuen siitä miten herkkä se paniikki on ilmestymään, niin voi käydä päin vastoin, ja oireet pahenee koska stressi lisääntyy. Ilman apua hyvin todennäköistä vieläpä. Mikset hae lääkitystä siihen?

Kerrot rohkeesti esimiehelles paniikkihäiriöstäs (ilmeisesti sosiaalisten tilanteiden pelko?) ja kerrot, että et tekisi niitä kyseisiä töitä mielelläsi, jos ei auta, hommaa ihan lääkärintodistus asiasta.

Mulla on sosiaalisten tilanteiden pelko ja ois töissä pitäny rueta hoitamaan vähän asiakaspalvelu hommia puhelimitse, jolloin ilmoitin esimiehelle että en pysty sitä hoitamaan, koska saan paniikkikohtauksia tuommosissa tilanteissa..
Mut sehän riippuu sitten ihan esimiehestä käykö töiden vaihto..

Et satu oleen töissä eräässä isossa vuokrafirmassa ja teet siellä töitä mm. puhelinoperaattorille?

Voin kertoa että omalla terveydellä ei kannata leikkiä. Ihan omasta kokemuksesta kerron kun olen päätökseni tehnyt (ja siis sanoutunut irti vakituisesta työstö) ja olo helpottunut, tuntuu kuin iso kivi olisi tippunut harteilta. Muutaman vuoden jaksoin sinnitellä, mutta sitten se kamenlinselkä vaan katkesi. Ja tosiaankin olen onnellisempi ja helpottunut päätöksestäni lähteä, ei työt maailmasta lopu kesken ihan varmasti sitä löytää aina jotain töitä. Isosti tsemppiä päätöksien tekoon! =)

Yhteistyössä