Työpaikan vaihdosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua tarvitseva!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apua tarvitseva!

Vieras
Osaisiko kukaan auttaa, kun en löydä mistään vastausta enkä kuulu liittoon :( Tämän jälkeen varmasti liityn. Kyse Pamin tes:sta.

Voinko aloittaa uudessa työssä, kun olen samaan aikaan vanhempainvapaalla vanhasta työpaikasta? Ja sitten kun vanhempainvapaani on loppunut,, kauanko minun pitää olla vielä vanhassa työpaikassani ennen kun voin irtisanoutua, jotten joudu korvaamaan työnantajalle takaisin niitä 3 ensimmäisen äitiyslomakuukauden maksamia rahoja?

Liity ytk:hon heti. On edullinen ja saat korvausta kun oot ollu siellä sen 10kk? en muista kuinka kauan täytyy, kun oon ite ollu aina johonkin työttömyyskassaan jäsen. Et sä menetä kuin lomaltapaluu rahat.

En tiedä. Mutta veikkaisin, että siihen ei ole mitään määrättyä aikarajaa. Luulisin että riittää, että palaat töihin ja vaikka irtisanoudut samantien. Mutta en siis todellakaan ole varma vaan arvailen

[QUOTE="typykkä";23179990]Liity ytk:hon heti. On edullinen ja saat korvausta kun oot ollu siellä sen 10kk? en muista kuinka kauan täytyy, kun oon ite ollu aina johonkin työttömyyskassaan jäsen. Et sä menetä kuin lomaltapaluu rahat.[/QUOTE]

Kyllä meillä ainakin on ehtona niille äitiysloman korvauksille se, että palaa samaan työpaikkaan.

[QUOTE="typykkä";23179990]Liity ytk:hon heti. On edullinen ja saat korvausta kun oot ollu siellä sen 10kk? en muista kuinka kauan täytyy, kun oon ite ollu aina johonkin työttömyyskassaan jäsen. Et sä menetä kuin lomaltapaluu rahat.[/QUOTE]

ytk:sta ei saa lakiapua. Liity siihen pamiin jos kerran pamin työehtosopimus sulla on. Eli liity liittoon niin ei tarvi arvailla :)

Joo, tessissä lukee että pitää palata, mutta niin... Tietääkö kukaan tuohon, että voinko aloittaa uudessa työpaikassa ollessani toisesta vanhempainvapaalla?

Liittoon liittyisin heti jos pystyisin, mutta kun vanhempainvapaalla ei pysty.

[QUOTE="vieras";23180114]Höpö höpö! t. asioista jotakin hieman enemmän tietävä.[/QUOTE]

Jaa no juurikin tuli sieltä kirje että voit ottaa lakiavun ja maksaa 17e vuosi.

Yhteistyössä