Työpaikan lomapullakäytäntö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiilarihöttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hiilarihöttö

Vieras
Olen vasta tänä vuonna tutustunut tällaiseen käytäntöön ja kyllä IHMETTELEN! Työpaikan taukohuoneen pöytä notkuu herkkuja lähestulkoon päivittäin, kun lomalle lähtijä sekä lomalta palaaja tuovat "lomapullaa" duuniin! Eikä siinä vielä mitään, mutta kun sitä herkkua tuodaan myös muista syistä, kuten viikonloppuna tehdyltä Viron päiväristeilyltä, silloin kun joku kotiseutupaikkakunnan urheilujoukkue voittaa mestaruuden jne.! Ja puhumattakaan syntymä- ja nimipäivistä. Anteeksi, mut tää tapa on mun mielestä ihan hullu silloin, kun se johtaa siihen että niitä herkkuja oikeasti on tarjolla useampana päivänä kuin niitä ei ole! Ei ihme että persiit leviää.. Itse en ole tottunut vetämään herkkuja päivittäin ja olen se sniidu joka harvoin maistaa noita pullia. Muhun sokeri vaikuttaa koukuttavasti joten parempi et herkuttelee vaan muutaman kerran viikossa (yleensä viikonloppuna, tulee tehtyä itse jotain hyvää ja usein kyläiltyä tai käytyä kahvilassa).

Taidat olla hoitoalalla töissä? Pahimmat herkkutakahuoneet on ollut minulla juurikin hoitoalan työpaikoissa. Siinä saa olla tiukkana kun joka päivä ruokapöydässä suklaata ym.

No jokainen aikuinen voi itse päättää, syökö herkkuja vai ei. Pulla töissä silloin tällöin ei myöskään lihota ketään, jos ruokailutottumukset ovat muuten kunnossa. Meillä herkutellaan töissä usein ja normaalipainoisia ollaan.

Ja aina kun töihin vie jotain eukot voivottelee että ei kyllä pitäs ottaa mutta kun näyttää niin hyvältä ja sit kiskotaan kaksin käsin ihan kun eivät ois ennen pullaa saaneet.

Ohhoh. Kylläpä joku taas osaa vetää herneen sieraimeen omituisesta asiasta.

Meillä ostetaan herkkuja kahvihuoneeseen just silloin kun tekee mieli ostaa. Ei tarvi olla synttärit tai mitään. Välillä esimies tuo leipomosta pullat ja munkit, välillä taas työntekijä tuo lähikaupasta kahvimaidon kanssa piparipaketin tai vastaavaa.

Miten tuo voi oikeasti olla jollekin ongelma? Älä syö jos et halua niitä syödä, mutta anna muiden olla ja tehdä mitä lystäävät.

Niin, ja meidän työpaikalla ei taida olla yhtään kunnon ylipainoista, ehkä yksi tai kaksi pyylevää, mutta veikkaan ettei kahvipöydän herkut ole heille se syy lihomiseen.

Hoitoalallapa hyvinkin ;) Jaahas, että se on siis joku yleinen juttu tällä alalla?

Tämä ei ole mulle ONGELMA, enkä ole tässä vetämässä hernettä nekkuun asiasta, vaan kuten ihan viestini alussa kirjoitin, IHMETTELEN asiaa. Oon ollut kyllä työpaikoissa joissa tuodaan silloin tällöin herkkuja kahvipöytään, mutta ei näin massiivisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Hiilarihöttöä;30033388:
Jaahas, että se on siis joku yleinen juttu tällä alalla?

Itse olen raksa-alalla, ja joskus kaupassa työskennelleenä voin sanoa että siellä vasta sitä leivonnaista olikin. Paikallinen leipomo lahjoi ihan urakalla meitä työntekijöitä :D
Ja niissä suunnittelutoimistoissa missä olen pyörinyt, niin pipareita ja keksejä on AINA työntekijöiden kahvipöydässä. Eli en usko että on pelkästään hoitoalan "ongelma".

Mä oon ihmetelly samaa, ja hoitoalalla kanssa osittain. Varsinkin kesällä jatkuvasti jotain. Ei haittaa, ei rasita, mutta on se jollain tavalla hassua, että ihmiset ihmettelee, jos sinä yhtenä aamuna viikosta ei olekaan kahvin kanssa jotain herkkua.

Minä lihoin 10kg, kun aloitin työt hoitoalalla. Ennen olin fyysisesti rasittavammassa työssä, josta siirryin lähes istumatyöhön. Se toki vaikutti osaltaan, mutta kyllä oli kahvihuoneen herkuillakin osansa. Siinä vaiheessa, kun piti alkaa tilailemaan isompia työvaatteita koin herätyksen. Nyt olen pudottanut nuo liikakilot ja istun suu supussa kahvihuoneessa! :)

Ja aina kun töihin vie jotain eukot voivottelee että ei kyllä pitäs ottaa mutta kun näyttää niin hyvältä ja sit kiskotaan kaksin käsin ihan kun eivät ois ennen pullaa saaneet.

:D Ihana vastaus. Hohotan täällä kurkku suorana päivän hauskimmasta vastauksesta. Miksi joku kerää lasten suusta-juttuja, kun vois kerätä palstalaisen suusta-juttuja :D

Vastaus on aivan totta, mutta iski niin hyvin tähän ketjuun. Kiitos Bitch!

• Tykkää
Reactions: Bitch
Yritän tokeentua Bitchin vastauksesta, mutta hytkyn vielä tässä kirjoittaessani vastinetta, että on sitä lomapullaintoa miesvoittoisillakin työpaikoilla. Joskus ollessani edellisessä ammatissani pelkkien miesten seassa, niin tiesin aina koska herrat ovat herkkujen äärellä; osasto oli aivan hiljainen ja sieltä ne sitten kahvihuoneesta löytyivät ostamansa kakun/jätskin/ pullakasan/viineireiden /jne ääressä. Syy herkutteluun oli usein veemäiset asiakkaat, tyhmät pomot, sataa vettä, lähdetään lomalle, masentaa paluu lomalta, tuli hyvät kaupat/sopimus yms. Osalla oli myös viineripitkoja ja karkkipusseja työhuoneissaan, joita ne sitten työsivät kitusiinsa kun nyt vaan piti herkutella.

Mielenilmauksena sokerihöttöpommeille vien aina hedelmiä, jos jotain olen viedäkseni.
Tekevät nekin yllättävän hyvin kauppansa tai ainakin jää itselle enemmän. ;)

Yhteistyössä