työpaikalle vauvan näyttäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jaiks"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jaiks"

Vieras
kuinka pitkään olit työpaikalla kun kävit näyttämässä vauvaa, imetitkö silloin? Minkä ikäinen vauvasi oli?

menossa tänään töihin näyttämään vauvaa ja jostain syystä tilanne jännittää...en tiiä ehkä sit sitä et jos se huutaa kovasti tai tulee jotain muuta ongelmaa vaikka tuttuja tyyppejähän ne siel on..

Kävin ekan kerran kun vauva oli pari kuukautinen. Ajoitin visiitin niin, että ei tarvinnut imettää sinä aikana. Olin muistaakseni käymässä pari tuntia.

Älä jännitä liikaa - varmasti työkavereillasi on kiva nähdä sinua pitkästä aikaa ja myös vauvasi ensimmäistä kertaa. Tsemppiä!

Lapsi oli 2 kk ja pidin sen turvakaukalossa siellä töissä (jo ihan influenssan ja muidenkin vuoksi). En imettänyt enkä kertonut etten imetä. Ärsytti muiden imetysutelut. Maitoa ei vaan tullut.

Lapsen olisin saanut hiljaiseksi tutilla. Mut ei se muutenkaan siellä alkanut riehua. Ihan alkuun muistan kyllä pelänneeni jo ihan vaunulenkkiä jos vauva olisi alkanut itkeä hysteerisesti tms.

Ihme stressaamista, parempi olla liikkumatta vauvan kanssa mihinkään jos on noin vaikeeta. miksei sitä vauvaa voi syöttää siellä työpaikalla? entäs sitten jos se huutaa, vauvat tekee sitä.

Kävin jotain papereita viemässä muistaakseni... Vauva tais olla 1-2 kk ikäinen. Imettäminen ei ole koskaan ollu mulle mikään ongelma, imetän missä tahansa. Pidän (ehkä turhan optimistisesti) itsestäänselvänä, että aikuiset ihmiset osaavat suhtautua vauvan ruokailuun ihan normaalisti.

Mä en ymmärrä miksi siellä työpaikalla pitäisi viipyä pitkään? Jos tulee vaikka ruokatunnin maissa kun muillakin on taukoa, niin siinä 30-45 min on ihan riittävästi. Kaikki kun ei halua/voi keskeyttää työtään tunniksi-pariksi ihan vaan jutellakseen. ;)

Mä muistan kyllä kuinka arasteli alkuun liikkua vauvan kanssa, että ihan ok se on kaikkea miettiä :)

Mut joku ruokatunti, puolituntia tai noin niin menis varmaan imettämättä.... Ja ymmärrän että jos vaikka ois miehiä paikalla, imettäminen vois tuntua puolin ja toisin oudolta.

Ja äkkiä sitä sitten oppii kulkemaan ja erilaisissa tilanteissa vauvaa rauhoittelemaan.

[QUOTE="vieras";23417214]Ihme stressaamista, parempi olla liikkumatta vauvan kanssa mihinkään jos on noin vaikeeta. miksei sitä vauvaa voi syöttää siellä työpaikalla? entäs sitten jos se huutaa, vauvat tekee sitä.[/QUOTE]

Aika moni äiti nyt vaan on aluksi epävarma vauvan kanssa. Varsinkin kun niitä vinoon katsojiakin ikävä kyllä aina joskus on. Olet ehkä itse unohtanut ne ajat tai sitten olet ollut niitä aina varmoja ja täydellisiä lastenkasvattajia, jotka eivät voi ymmärtää toisten epävarmuuksia.

Ap:lle: samoja juttuja aikoinaan mietin minäkin, mutta ajoitin tosiaan niin, ettei tarvinnut imettää (se kun ei oikein sovi työpaikalle, kun intiimiä paikkaa vaikea löytää). Vierailu kesti ehkä n. puol tuntia - 45 min. Ihan riittävä aika. Turha sitä pientä vauvaakaan on rasittaa pidemmällä vierailulla (on se vauvalle rasittavaa, kun kymmenen naista pyörii ympärillä ja lässyttää kilpaa).

Tähtäsin itseni kahvitauon aikaan töihin. Join työkamujen kanssa kahvit. Meni vartin verran, kyllä siinä ajassa ne ehti sen vauvan jo nähdä. Meillä on vähän sellanen työ, ettei siellä voi koko päivää kenenkään lapsia ihmetellä ja ihailla.

Mä en kanssa ymmärrä miksi ne lapset pitää raahata TYÖPAIKALLE NÄYTILLE?!

Sitten työkavereiden pitää teeskennellä kiinnostunutta ja lässyttää sille vauvalle...

veittekö työpaikalle jotain tuliaisia, syömistä tms. kun menitten sinne vauvan kanssa? minulla myös sama homma edessä ja pähkäilen että pitääkö sinne jotain tuoda....siis muuta kuin vauva näytille..

minua ainakin työkaverit on pyytäneet kovasti että tuo se vauva nyt näytille...en menisi jos eivät pyytäisi. mikään hinku minulla ei ole töihin vauvaa viemään, mutta en jaksa ainaista kyselyä kun soittavat ja meilaavat asiasta.

[QUOTE="maiju";23417395]veittekö työpaikalle jotain tuliaisia, syömistä tms. kun menitten sinne vauvan kanssa? minulla myös sama homma edessä ja pähkäilen että pitääkö sinne jotain tuoda....siis muuta kuin vauva näytille..[/QUOTE]

No se nyt on vähintä, että viet jotain herkkuja (täytekakku mielellään) siitä hyvästä, että joutuvat esittämään olevansa kiinnostuneita sinappikoneestasi.

[QUOTE="maiju";23417409]minua ainakin työkaverit on pyytäneet kovasti että tuo se vauva nyt näytille...en menisi jos eivät pyytäisi. mikään hinku minulla ei ole töihin vauvaa viemään, mutta en jaksa ainaista kyselyä kun soittavat ja meilaavat asiasta.[/QUOTE]

No ne sanoo siksi vaan, kun se on tapana, eikä sinun kanssa enää ole oikein mitään muuta puhumistakaan, kun et enää ole töissä. Ei ne oikeasti tarkoita sitä...

Vauva tais olla 4kk. Imetin, yhden työkaverin huoneessa. Missään kahvihuoneessa en olis halunnut sitä tehdä. En vieny mitään, mun mielestä se oli niitten homma tarjota mulle pullat ja kahvit:)

miks teidän ihmisten pitää olla ilkeitä. Meita ihmisiä on kaikenlaisia. Toiset haluaa vielä työpäikalle ja toiset ei. Toisilla on sellainen työpaikka mikä on myös muutakin kuin vaan työtä. Ne ihmiset on tullut läheisiksi ja haluaa niitäkin nähdä. Kuitenkaan ei niin läheisiä välttämättä, että kotiinsa kutsuisi. Ja kiva on lähteä pois kotoa. Itse käväsin työpäikalla kun olin sattumalta käymässä siinä lähellä kaupassa niin ajattelin pyörähtää. Kävin myös äitiyslomalla ennen lapsen syntymää työpaikalla kahvilla. Siksi että halusin nähdä niitä ihmisiä. Ja meillä ainakin työkaverit pyysivät, että tule sitten lapsen kanssa käymään. Miks ei? mitä pahaa siinä sitten on? En tajua kun kaikesta pitää valittaa ja löytää ongelmaa ja aiheuttaa toisille pahaa mieltä negatiivisilla kommenteillaan.

Niin ja kävin ostaan leipomosta jonkun piirakan nopeesti. Muuten olisin leiponut ehkä jotain. Ja vain siksi että tykkään leipoa ja vein muutenkin töihin sillontällön kahvipullaa/leivonnaisia.

Aika moni äiti nyt vaan on aluksi epävarma vauvan kanssa. Varsinkin kun niitä vinoon katsojiakin ikävä kyllä aina joskus on. Olet ehkä itse unohtanut ne ajat tai sitten olet ollut niitä aina varmoja ja täydellisiä lastenkasvattajia, jotka eivät voi ymmärtää toisten epävarmuuksia.

Ap:lle: samoja juttuja aikoinaan mietin minäkin, mutta ajoitin tosiaan niin, ettei tarvinnut imettää (se kun ei oikein sovi työpaikalle, kun intiimiä paikkaa vaikea löytää). Vierailu kesti ehkä n. puol tuntia - 45 min. Ihan riittävä aika. Turha sitä pientä vauvaakaan on rasittaa pidemmällä vierailulla (on se vauvalle rasittavaa, kun kymmenen naista pyörii ympärillä ja lässyttää kilpaa).

Heh, en mä ole täydellinen, kaukana siitä :) en vaan ymmärrä mikä siinä vauvan kanssa liikkumisessa on niin haastavaa? Helppohan pienen vauvan kanssa on kulkea, nukkuu, syö tai ihmettelee maailmaa. jos itkee niin sitten vaihdetaan kuiviin/ annetaan ruokaa tai yritetään sylitellä.
kauhean rankaksi menee elämä jos tuollaisia ihan perusjuttuja alkaa pelkäämään. Pitäähän sitä kaupassakin käydä jne. kaikilla ei ole autoa koko ajan käytössä, joten kauppareisuun, matkoineenkin saa aikaa kulumaan ja vauvalle saattaa tulla nälkä.

ja toi imettäminen, kai nyt jokapaikassa on joku rauhallisempi paikka missä voi imettää? ihan vaikka vaan joku nurkka, kahvitila, pukukaapit... ei sitä tarvii kenenkään näppikselle istua imettämään, sitten joku huivi yms. niin saa vauva rauhaa ja äiti paikkansa piiloon.

[QUOTE="maiju";23417597]entäs jos lapsi nukkuu niin oletteko sitä herätelleet ??[/QUOTE]

En ole herättänyt. Vauvaa on kyllä saanut katsella vaikka nukkuukin, eikä tarvitse kuiskailla :) Saattaa herätä itsestäänkin.

[QUOTE="maiju";23417597]entäs jos lapsi nukkuu niin oletteko sitä herätelleet ??[/QUOTE]

En missään nimessä. Ei vauva ole olemassa muita viihdyttääkseen. Nukkunut aina oman rytminsä mukaisesti. Mutta en siis ole myöskään ollut hipihiljaa ja paikoillani lapsen nukkuessa vaan olen elänyt normaalia elämää. Jos vauva äänistä päättelee, että olisi kiva herätä, niin sitten on herännyt :)

Yhteistyössä