työpaikalla toisten haukkuminen, selän takana puhuminen jne..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työntekijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työntekijä

Vieras
Onko muilla kokemusta vastaavasta? miten olette toimineet? oletteko olleet välittämättä vai miten? eli työpaikallani puhutaan pahaa muista. tulee mieleen puhutaanko minustakin kun en ole paikalla tms. Haukutaan avoimesti toisten toimintatapoja, luonnetta, jopa ulkonäköä. Itse en ole lähtenyt mukaan moiseen. Eikö aikuiset osaa käyttäytyä? mikä ajaa tähän?
lisäksi jos joku ei lähde mukaan tähän juoruiluun, katsotaan kieroon. Itse en ole kokenut tarvetta lähteä siihen. Olen siis porukan "outo lintu". Ei ole kiva kuunnella kun siellä nauretaan ja ilkutaan toisten asioille. Mihin tästä voi valittaa? pomolle? kaikki pelkäävät työpaikan puolesta.

Ehkä voi jossain kohtaa mainita pomolle että sellaista esiintyy. Että ilmapiiriä ei ainakaan paranna se. Meillä samaa mut pomo mukana.. huoh. Pieni duunipaikka, kiva kuunnella kun poissaolevaa dissataan, ei nyt sentään ulkonäöstä mutta sanomisista, menemisistä ja tulemisista. Voi sitten arvailla mitä itsestä puhutaan. :D Kaikista en ole kuullu puhuttavan mutta en kuvittele etteikö voisi olla mahdollista että itsekin joutuu juoruilun ja kommentoinnin kohteeksi.. Ihme hommaa on.

Kyllä kuulostaa tutulta!Meillä myös heti haukutaan ja arvostellaan sitä,joka selkänsä kääntää ja poistuu paikalta!
Itse en moiseen ole lähtenyt mukaan ja voin vain arvailla,mitä minusta puhutaan.

Onneksi ei kuulosta tutulta ja kerronpa syyn siihen. Meillä on työpaikalla sellainen kirjoitettu yhteistyösopimus, jossa tuollaiset asiat kielletään ja ne käännetäään ns. positiivisiksi "puhumme asioista suoraan sen henkilön kanssa, jota asia koskee" jne...

Kun tulee uusi työnhakija, pomo juttelee näistä asioista hakijan kanssa ja jos hän ei voi sitoutua niihin sopimuksessa oleviin asioihin, ei saa meitä töitä. Tuollainen sopimus parantaa kummasti työpaikan ilmapiiriä ja kaikki pyrkivät omalta osaltaan siihen että selän takana ei puhuta jne... joka vaikuttaa myös siihen ettei myöskään oman selän takana puhuta pahaa.

Itse en enää menisi sellaiseen työpaikkaan, jossa käyttäydytään tuolla tavalla, kuin murrosikäiset tytöt!
Onnea on omistaa hyvä työpaikka!

Yhteistyössä