Työnhausta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työt aloittava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työt aloittava

Vieras
Tietääkö joku onko mulla velvollisuus palata hoitovapaalta samaan työpaikkaan mistä jäin äitiyslomalle?
Lapsen päivähoito alkaa syksyllä jolloin mullakin luonnollisesti työt alkaisi niin kannattaako tai voiko jo nyt hakea työpaikkaa syksyksi?
Ja kannattaako laittaa työhakemukseen mitään hoitovapaasta ja lapsesta? Entäs siitä että lapsen isä pystyy myös olemaan kotona lapsen ollessa kipeänä?
Ottaako kukaan töihin pienten lasten äitiä joka on ollut 3v kotona ja jonka lapsi aloittaa päivähoidon ja tulee varmasti sairastamaan?

Ja siis olen ihan kassatyötä kaupassa tehnyt ja vastaavaa haenkin, en vaan haluaisi palata takaisin sinne mistä lähdin monistakin syistä mitä en viitsi nyt tähän mainita. Olin kyseisessä paikassa töissä n. 3v ennen äitiyslomaa.

Jos sulla on vanhaan työpaikkaasi voimassa oleva (vakituinen) työsopimus, niin pitää palata sinne. Voit toki irtisanoutuakin sieltä vaikka vielä hoitovapaan aikana.

Ottaa varmasti töihin, haet vaan ahkerasti.

Jos sulla on vanhaan työpaikkaasi voimassa oleva (vakituinen) työsopimus, niin pitää palata sinne. Voit toki irtisanoutuakin sieltä vaikka vielä hoitovapaan aikana.

Ottaa varmasti töihin, haet vaan ahkerasti.

Mites kun sieltä on maksettu äitiysloman aikana kertyneet lomapäivät jo mulle niin joudunko sit jotain takas makselee? Ja siis jos vaikka tänään irtisanoutuisin niin laskettaisko se irtisanomisaika tästä päivästä vai pitäiskö mun mennä siksi irtisanomisajaksi syksyllä vielä töihin? En nyt ajatellut siis ihan heti kyllä irtisanoutua koska jos muuta työtä ei tule niin pakko palata.

[QUOTE="aloittaja";23807793]Mites kun sieltä on maksettu äitiysloman aikana kertyneet lomapäivät jo mulle niin joudunko sit jotain takas makselee? Ja siis jos vaikka tänään irtisanoutuisin niin laskettaisko se irtisanomisaika tästä päivästä vai pitäiskö mun mennä siksi irtisanomisajaksi syksyllä vielä töihin? En nyt ajatellut siis ihan heti kyllä irtisanoutua koska jos muuta työtä ei tule niin pakko palata.[/QUOTE]

Päivän pitää olla töissä tai voivat vaatia lomarahoja takasin maksuun.

Mites toi uuden työn hakeminen näin etukäteen? 3kk aikaisemmin kun pystyn aloittaa. Kannattaako? En vaan haluis jättää viime tippaan mut kiinnostuuko työnantajat kun ei voi heti aloittaa?

Yhteistyössä