Työnhaku raskausaikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kleopatra84:
Joo, olen lähihoitaja ja haen töitä koko ajan, ei todellakaan mistään oo saanu ees määräaikaisia sijaisuuksia..

Kuinka pitkällä sun raskaus on? Oletko joutunu olemaan paljon sairaslomalla tms.?

Itelläki tuo tulee ajankohtaseks kun ensi kuussa aletaan yrittämään esikoista.
Itse olen siis myös lähihoitaja ja tehnyt määräaikasia sijaisuuksia.

En ole yhtään ollut saikulla.. Tällä hetkellä rv 18, mutta heti kun kuulevat esim puhelimitse tai haastattelussa että raskaana niin "aijaa, no me vielä haastattelemme muita ja otamme yhteyttä" ja siittä sanovat että kun tulee poissaoloja saikun tai neuvolakäyntien takia yms raskaana oleville..

Ennen raskautta kyllä kelpasin joka paikkaan töihin, oikein itse sai työpaikkansa valita..

Alkuperäinen kirjoittaja kleopatra84:
En ole yhtään ollut saikulla.. Tällä hetkellä rv 18, mutta heti kun kuulevat esim puhelimitse tai haastattelussa että raskaana niin "aijaa, no me vielä haastattelemme muita ja otamme yhteyttä" ja siittä sanovat että kun tulee poissaoloja saikun tai neuvolakäyntien takia yms raskaana oleville..

Ennen raskautta kyllä kelpasin joka paikkaan töihin, oikein itse sai työpaikkansa valita..

Kerropa liittoon noista työpaikoista. Ovat varmasti kiinnostuneita.

Mulla on raskaus vasta niin alussa, että ei vielä näy. Mutta mitä sitten sanoa haastattelutilanteessa, kun kysytään lapsentekosuunnitelmista? Mä en nimittäin ainakaan kehtaisi olla sanomatta, että btw jään sitten 7 kk päästä äippälomalle.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla on raskaus vasta niin alussa, että ei vielä näy. Mutta mitä sitten sanoa haastattelutilanteessa, kun kysytään lapsentekosuunnitelmista? Mä en nimittäin ainakaan kehtaisi olla sanomatta, että btw jään sitten 7 kk päästä äippälomalle.

Miten olisi "On laitonta kysyä näistä asioista työhaastattelussa"?

työnantajahan ei lain mukaan saa haastattelussa kysyä lastentekosuunnitelmista joten voi sanoa, etten halua periaatteenkaan vuoksi tähän vastata, koska ei ole laillinen kysymys

Alkuperäinen kirjoittaja sh:

Miten olisi "On laitonta kysyä näistä asioista työhaastattelussa"?

No ei ne ota kyllä sittenkään töihin jos noin vastaa

No sittenhän ei ainakaan tule valituksi, jos alkaa mahdolliselle tulevalle esimiehelle sanomaan vastaan, että ei aio vastata lapsentekokysymyksiin tai että on laitonta kysyä sellaisia. Jos mä itse olisin valitsemassa työntekijää, en todellakaan valitsisi sellaista, joka alkaa jo haastattelutilanteessa hankalaksi. Ja itse en ole ainakaan koskaan ollut haastattelussa, jossa sitä ei olisi kysytty.

Eikös hoitajat olleetkaan niitä jämäköitä naisia, jotka olivat valmiit jättämään keskoset kuolemaan että saavat lisää palkaa? Uhottiin että mennään vaikka Norjaan, ja hoitaja saa aina töitä tässä maassa! Sitten samat naiset ei edes uskalla sanoa mitään vaikka työnantajat tekevät räikeitä laittomuuksia toistuvasti! Väännän rautalangasta: olkaa yhteydessä luottamusmieheen tai liittoon. Teitä kyykytetään tasan tarkkaan niin kauan kun annatte sen tapahtua.

Hain virkaan raskaana ollessani 9v sitten,ja sain viran,vaikka en päässyt aloittamaan työtäni viran alkaessa.Mutta kun oli jo suullisesti "kahvipöytäkeskustelussa" "luvattu" seuraava avautuva virka mulle,niin eipä sitä kyl peruttu.Ja virka on edelleen.Ja olen sitä virkaa tehnyt 2,5 vuotta (muuten olen ollut kotona kasvattamassa omia lapsia)

Alkuperäinen kirjoittaja Sh:
Eikös hoitajat olleetkaan niitä jämäköitä naisia, jotka olivat valmiit jättämään keskoset kuolemaan että saavat lisää palkaa? Uhottiin että mennään vaikka Norjaan, ja hoitaja saa aina töitä tässä maassa! Sitten samat naiset ei edes uskalla sanoa mitään vaikka työnantajat tekevät räikeitä laittomuuksia toistuvasti! Väännän rautalangasta: olkaa yhteydessä luottamusmieheen tai liittoon. Teitä kyykytetään tasan tarkkaan niin kauan kun annatte sen tapahtua.

Mä en itse ole mikään sairaanhoitaja enkä lähihoitaja enkä mikään muukaan hoitaja enkä kuulu liittoonkaan. Ja pienellä paikkakunnalla ei kannata tehdä mitään oikeusjuttua, koska sitten ei ainakaan saa mistään töitä =(

mieluummin kyykkyyn kun työttömäksi... näin se vaan suomessa menee...

Mä en itse ole mikään sairaanhoitaja enkä lähihoitaja enkä mikään muukaan hoitaja enkä kuulu liittoonkaan. Ja pienellä paikkakunnalla ei kannata tehdä mitään oikeusjuttua, koska sitten ei ainakaan saa mistään töitä =(

sori, mä sekotin sut toiseen. Kukaan ei mistään oikeusjutusta puhunutkaan. Voithan sä sanoo että jossain vaiheessa perheen perustaminen on ajankohtaista. Et olis ensimmäinen nainen joka ei ookaan ihan heti huomannut olevansa raskaana.