työnhaku neuvoja yms...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä itse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä itse

Vieras
eli minun pitäisi joko mennä työharjoitteluun tai sitten etsiä työpaikkaa. olen aikasemmin ollut vain harjoittelussa, oikeissa töissä en koskaan.
kysymyksiä on monia...

millainen on osapäivätyö?
pyydetään laittamaan palkkatoive, mistä ihmeestä tiedän mikä on sopiva summa?
millaisen työpaikkahakemuksen pitää olla?
onko mitään mahdollisuuksia saada työtä jos ei ole sille alalle kokemusta, tarkoitan siis oikeaa työtä en harjoittelua...?

kyselen lisää kunhan muistan...

tes on työehtosopimus eli näet varmaankin netistä sen alan palkan kun googletat vaikka kyseessä olevan liiton nimellä. Osapäivätyö meinaa ettei ole täysiä tunteja on vaikka 6 7,5 h sijaan. Aktiivinen hakija saa tuurilla töitä sieltä mistä haluaa.

Ei minulla ainakaan työharjoittelu millään lailla ole poikennut "oikeista töistä". Paitsi no joo, palkan suhteen kylläkin.

Palkasta: kysele muilta ketkä ovat samalla alalla että mikä olisi kohtuullinen palkkapyyntö.

Työhakemuksia voi googletella netistä, sieltä löytyy hyviä neuvoja. Ei ole mitään yhtä ainoaa oikeaa työhakemusta.

Osapäivätyö ei ole kokopäivätyö. Teet lyhyempää päivää esim. 6 tuntista tai 2 tuntista.

Kokemusta arvostetaan, mutta kyllä työtä saa ilman kokemustakin.

Alkuperäinen kirjoittaja minä itse:
onko osa-aikatyö sama kuin osapäivätyö?
päräjääkö osa-aikatyöstä saatavalla palkalla miten vai pitääkö turvautua myös sossuun?

Kyllä minä ainakin olen pärjännyt, olen ollut osahoidonvapaalla eli palkkani on ollut 80% normaalista, eli lienee syytä miettiä omalla kohdalla ja työstä saatavan palkan kera millä pärjää ja millä ei.

Osa-aikatyö voi esim olla viikonloppuisin vaan. Osapäivätyön taas miellän että se olisi normipäivät (ma-pe) mutta ei kokopäiväisesti.

Sinun pitää kysellä tarkemmin työnantajalta että mitkä työajat ovat.

Riippuu palkasta ja omista menoistasi pärjäätkö palkalla. Jos palkka huono niin voit saada asumitukea kelasta.

Alkuperäinen kirjoittaja minä itse:
mutta voiko saada myös sossusta rahaa jos palkka sen verran pieni?
Sun pitäis mennä työkkärin listoille ja hakea työttömyyskorvausta. Siitä työttömyyskorvauksesta vähennettäis palkka ja loput saisit työttömyyskorvauksena. Tuskin sossusta mitään saisit.