Työnantajasta mutinaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työläinen

Vieras
Pikkasen jyrsii toi kuntatyönantajan toiminta. Aloitin helmikuussa uuden kunnan palveluksessa (entisessä olin 15v) ja toimitin palkkatoimistoon työtodistukset "ikälisien" maksua varten. No pari kuukautta sit odottelin mut palkassa oli vaan pelkkä peruspalkka. Tänään sit soittelin ja kyselin et mites se noitten "ikälisien" maksun kans oikein on niin tää täti alkuun sanoo et juu kun sulla ei oo kertynyt riittävästi palvelusvuosia. Mie siihen sit et kuin niin et kun oon tosiaan ollut edellisessä työpaikassa vuodesta -93 lähtien. No sit rupes koneeltaan kattomaan et missä mättää niin totes vaan et mun palvelussuhdetodistus tästä viimesimmästä (ja pisimmästä) paikasta on merkitty loppuvaksi -96. Olin pyytänyt joskus aikaisemmin ko. todistuksen ja silloin työsuhde oli määräaikainen mut kuiteskin olin toiminut yhtäjaksoisesti sen jälkeenkin. No ei siinä mitään eikun uutta palvelussuhdetodistusta pyytämään, mut ärsyttää vaan tollanen ettei yhtään voida ilmottaa tai kysästä et mites kun tää todistus loppuu silloin ja silloin et onko lisää todistuksia tai että pyydettäisiin toimittamaan "tuoreempi" todistus. Ilmeisesti halusivat pimittää palkkaa jos en olisi itse ruvennut kyselemään asian perään. Työskentelen alalla jolla tällä hetkellä erittäin suuri työvoimapula joten ei olis työnantajalla yhtään varaa "ketkuilla" palkanmaksun eikä muunkaan kanssa.

No musta on toimittu oikein, mistäs ihmeessä siellä palkkatoimistossa tietävät, että olet ollut sen toisen kunnan palveluksessa pidempään, vaikka olisit tehnyt töitä yksityisille.

Eli itse pitää huolehtia 1) että paperit on oikein, kun ne antaa eteenpäin 2) varmistaa vielä palkanmaksun yhteydessä, että saa lisät oikein.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
No musta on toimittu oikein, mistäs ihmeessä siellä palkkatoimistossa tietävät, että olet ollut sen toisen kunnan palveluksessa pidempään, vaikka olisit tehnyt töitä yksityisille.

Eli itse pitää huolehtia 1) että paperit on oikein, kun ne antaa eteenpäin 2) varmistaa vielä palkanmaksun yhteydessä, että saa lisät oikein.

No pointtini oli tässä lähinnä se et vois työnantajakin vähän edes "huolehtia" työntekijöistään eli oisko tuo ollut niin suuri vaiva et olis kysynyt/maininnut siitä viimesimmästä todistuksesta. Siis itse ainakin valisisin työnanatajista sen joka pitää työnantajan puolta esim. palkka-asiassa kuin sen joka yrittää viimeseen asti päästä maksuista mahdollisimman vähällä. Ja tosiaan olen alalla jolla on huutava pula työntekijöistä. Ja kyllä muuten kun niitä papereita palautin oli puhetta olen ollut ko. kunnassa koko ajan töissä.

Yhteistyössä