Työnantajan mielestä ei tietenkään koskaan saisi sairastaa, tai lapset..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minkkius
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minkkius

Jäsen
20.01.2009
337
0
16
Mä oon ite nyt ollut kuumeessa lauantaista lähtien, nyt vasta jaksoin nousta koneellekin tarkistaan sähköpostit.
Tytölle nousi kuume la-su välisenä yönä, ja hällä on myös edelleenkin.
Soitin terv.keskukseen ja sain siis vielä tän, huomisen ja keskiviikon sairaslomaa.
Soitin pomolle, joka tietysti taas tykkäs!
Sano mulle, että isän kanssa pitää pystyä jakamaan sairaslomat, jos lapsi on sairaana.
Me ollaankin mun miehen kanssa tehty näin, mutta mä olen nyt ite sairaana. Miten helvetissä se on aina niin vaikeeta???? Aina aukoo päätänsä, jos joku on sairaana. Enkä mä ainakaan niin usein ole pois, että pään aukomiseen olis varaa.
Ja mä oikeesti ymmärtäisin, jos mä olisin aina se, joka on lasten kanssa kotona, jos ne on kipeitä, mutta kun en ole, vaan tosiaan miehen kanssa ollaan vuorotellen, jos vaan mahdollista.

Sano mulle vielä, että mun pitäis tulla töihin, jos paranen ennen sairasloman loppua!!! Mä olen kaupassa töissä, eli palveluammatissa, enkä todellakaan mene, etten tartuta muita. Ja mä en halua mitään jälkitauteja, jos en hoida itseeni kunnolla kuntoon!!

Voi vittu, että mua sitten taas vituttaa oikein suuresti. Varmaan ihminen on tahallaan kipeenä!

toi on hyvin tuttua. Itsekin kaupassa töissä eikä meidänkään pomo oikein ymmärrä jos on kipeenä koska kun ei itse koskaa ole kipeä. Muistaa aina mainostaa tätä. Mut jos on kipee niin silloin ei mennä töihin vaan huilataan. Yritetään olla välittämättä tuollaisten pomojen meukaaminen.

Se, mitä sä voit tehdä, on olla "provosoitumatta" tuollaisten pomojen toiminnasta. Eli ihan kylmän viileesi aatteet, että mä oon sairas ja piste, siinähän keuhkoot. Pomot osaa kyllä oikeita kusipäitä, jos niin tahtovat.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
toi on hyvin tuttua. Itsekin kaupassa töissä eikä meidänkään pomo oikein ymmärrä jos on kipeenä koska kun ei itse koskaa ole kipeä. Muistaa aina mainostaa tätä. Mut jos on kipee niin silloin ei mennä töihin vaan huilataan. Yritetään olla välittämättä tuollaisten pomojen meukaaminen.

Mutta meidän pomo on kipee, ja on kipeenä töissä, jaksaa mainostaa aina sitä! Ja lapset ovat sitten aina mummulla, jos ovat kipeinä, koska mieskin on meidän kauppias. Ja tää meidän kauppias on siis nainen.
Alkaa vaan vituttaan tommonen jauhanta. Tulis nyt joku muukin kipeeks töissä, niin huomais, että työntekijätkin on vaan ihmisiä!

"Sano mulle vielä, että mun pitäis tulla töihin, jos paranen ennen sairasloman loppua!!! Mä olen kaupassa töissä, eli palveluammatissa, enkä todellakaan mene, etten tartuta muita. Ja mä en halua mitään jälkitauteja, jos en hoida itseeni kunnolla kuntoon!!"

Voit todeta, että työntekijöiden vakuutus ei muuten ole voimassa jos on lääkärin määräämän sairasloman aikana töissä. Eli kaikki vahingot mitä teet, menee sitten työnantajan pussista jos näin toimisit ja sano, että tulet toki töihin jos saat työmääräyksen kirjallisena jotta on ongelmatilanteessa mahdollista todistaa että kenen on vastuu.. Tämä todettiin kerran omalla työpaikalla kun sairaslomalainen tuli töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Emmi:
Se, mitä sä voit tehdä, on olla "provosoitumatta" tuollaisten pomojen toiminnasta. Eli ihan kylmän viileesi aatteet, että mä oon sairas ja piste, siinähän keuhkoot. Pomot osaa kyllä oikeita kusipäitä, jos niin tahtovat.

Ja kai se on nyt kuitenkin parempi hoitaa itsensä kuntoon, kun mennä kipeenä töihin. Kerran yks työkaveri (ei kyllä ole enään meillä töissä) sai pahan jälkitaudin, kun väkisin oli flunssassa töissä. Eipä siitäkään kuitenkaan pomo oppinut.

Alkuperäinen kirjoittaja Miukkelis:
Mutta meidän pomo on kipee, ja on kipeenä töissä, jaksaa mainostaa aina sitä! Ja lapset ovat sitten aina mummulla, jos ovat kipeinä, koska mieskin on meidän kauppias. Ja tää meidän kauppias on siis nainen.
Alkaa vaan vituttaan tommonen jauhanta. Tulis nyt joku muukin kipeeks töissä, niin huomais, että työntekijätkin on vaan ihmisiä!

Voisithan huomauttaa sille vienosti kun se seuraavan kerran on sairaana töissä että ihmettelitkin jo, mistä lapsesi aina ne pöpöt saavat mutta että täältä töistähän ne saat heille tuliaisiksi...

Alkuperäinen kirjoittaja gh:
"Sano mulle vielä, että mun pitäis tulla töihin, jos paranen ennen sairasloman loppua!!! Mä olen kaupassa töissä, eli palveluammatissa, enkä todellakaan mene, etten tartuta muita. Ja mä en halua mitään jälkitauteja, jos en hoida itseeni kunnolla kuntoon!!"

Voit todeta, että työntekijöiden vakuutus ei muuten ole voimassa jos on lääkärin määräämän sairasloman aikana töissä. Eli kaikki vahingot mitä teet, menee sitten työnantajan pussista jos näin toimisit ja sano, että tulet toki töihin jos saat työmääräyksen kirjallisena jotta on ongelmatilanteessa mahdollista todistaa että kenen on vastuu.. Tämä todettiin kerran omalla työpaikalla kun sairaslomalainen tuli töihin.

Mä tiedän ton, ja luulis pomonkin tietävän, mutta täytyy muistaa sanoa sille, kun/jos tulee joskus sama tilanne uudestaan vastaan.