Työn vastaanottaminen ja muutto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

meak

Vieras
Mitäs jos pariskunnasta kumpikin hakee töitä. Toisella on jo vakipaikka, mutta hakee parempaa. Toinen on työttömänä. Toi parempi työ alkaisi elokuussa, ja vaatisi muuttoa niin kauas ettei se toinen voisi enää kulkea siihen työhön johon on nyt hakenut. Se työ mihin tää työtön on hakenut alkaisi kesäkuussa.

Eli jos kaikki menis oikein hyvin niin työtön saisi työn joka alkaisi ennenkuin tää jo töissä oleva tietäisi saako sitä parempaa paikkaa.

Pitäiskö kertoa mahdollisesta tulevasta muutosta jo haastattelussa?
Kumpi olis parempi: irtisanoutua heti kun saa tietää muutosta vai vasta just ennen varsinaista muuttoa?

Kysehän on pohjimmiltaan reiluudesta.

Jos kertoo mahdollisesta muutosta on reilu työnantajaa kohtaan. Jos ei kerro on reilu itselleen, koska silloin varmemmin saa sen paikan jota tarvitsee jos muuttoa ei tulekkaan.

Jos irtisanoo itsensa heti kun tietää muuttavansa on se mukavampi työnantajan kannalta: helpompi ottaa vain yhteyttä siihen joka jäi tässä haussa kakkoseksi, jos taas venyttää irtisanoutumista niin työnantajan täytyy melkein järjestää uusi hakuprosessi.
Tietysti olis kiva jos palkka juoksis muuttoon asti.

Jos työttömällä on vakipaikka tiedossa, niin sitten kannattaa selvittää irtisanomisaika- sen puitteissa sitten irtisanoutuu jos muutto edessä.
Määräaikaista hakiessa kannattaa varmaankin tehdä soppari vain siihen elokuuhun saakka.
Itse olen hakenut töitä vaikka on ollut tiedossa että jossain vaiheessa lähden toiselle paikkakunnalle- sanoin sen, eikä se ollut ongelma. Tein määräaikaista muuttoon saakka.

Jos työttömällä on vakipaikka tiedossa, niin sitten kannattaa selvittää irtisanomisaika- sen puitteissa sitten irtisanoutuu jos muutto edessä.
Määräaikaista hakiessa kannattaa varmaankin tehdä soppari vain siihen elokuuhun saakka.
Itse olen hakenut töitä vaikka on ollut tiedossa että jossain vaiheessa lähden toiselle paikkakunnalle- sanoin sen, eikä se ollut ongelma. Tein määräaikaista muuttoon saakka.

Vakipaikka olis, mutta toi mahdollinen muutto tulis koeajan aikana...

Ja siis kaikista hankalinta on kun se muutto ei ole mitenkään varma.

Yhteistyössä