työn merkitys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja S`´d
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Väline ansaita. Työ tuo myös säännöllisyyden elämään, näytän kouluikäisille lapsilleni ryhdikästä esimerkkiä. Kiireen ja kokeiden korjauksen haluaisin pois työstäni. En haluaisi arvostella lapsia ja laittaa heitä paremmuusjärjestykseen.

Kyllä mulle työ on osa identiteettiä. Pois jättäisin kaiken sen mikä rajoittaa omaa luovuuttani ja tapaani tehdä työtä, niinkuin esim. työpaikan taloudelliset resurssit, kiireen, urautuneet työtoverit.

Paikka, missä hermot lepää ja rahaa ansaitaan-varsinkin tuo hermoparantola on parasta!!

Palkka on tällä alalla peffasta ja lisääkin sais tulla, mutta ajatuskin kotona löhöämisestä koko katras ympärillä...EI IKUNA!

mulle työ merkitsee rahan ansaitsemista... ja valitettavasti välillä myös aikuiskontakteja, koska tämä yhteiskunta ajaa meitä ihmisiä sinne töihin, ja siellä siis me "kaikki" olemme :D

Alkuperäinen kirjoittaja S`´d:
Itseisarvo,välinearvo, epäarvo? Mistä pidät eniten työssäsi? Jos saisit poistaa yhden asian työstäsi mikä se olisi

En pidä työstäni. Onneksi loppuu kesällä. Ehdin paremmin siivota ja tehdä ruokaa, kuin ostaa valmisruokaa. Olen todella helppottunut kun pääsen töistä pois.

Luova ihminen löytää luovuudelleen ilmaisukeinoja ja tekemistä ja työtä kotonakin.
Ja hyvän itsekurin omaava ihminen säilytää rutiinit ja rytmin ja säännöllisyyden ihan itse, ilman ulkoista pakkoakin.
Hyvän itsetunnon omaava ihminen pitää itseään tärkeänä ja arvokkaana ilman työtäkin.

elikäs siis rahan takia minä etsin töitä. valitettavasti oikeita palkkatöitä on hyvin vähän, kun työvoimaa maapallolla on niin runsaasti ja kaikkea on kaikilla jo liikaa.

Yhteistyössä