Työmatkan pituus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Soluttautuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Soluttautuja

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
8 058
1
36
Hakisitko työtä johon olisi matkaa 45 km / suunta? Joo tiedän, ei ole kamalan paljon, mutta kun on tottunut, että työmatka on 12 km ja aikaa siihen menee 15-20 min, niin tuo 45 km tuntuu aika paljolta :ashamed: Paikka tuntuisi houkuttelevalta ja mielenkiintoiselta, mutta kävisikö liian raskaaksi :/

Onko sielä miten ruuhkaista? Täällä maalla tuo 70km menee nopeesti, on jo tottunut. Saat matkan aikana nollattua ajatukset töistä ja valmiina kotijuttuihin. Raskaammalle musta tuntui aikoinaan kulkea 5km suuntaansa ilman autoa (kuljetin myös lapsen hoitoon).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko sielä miten ruuhkaista? Täällä maalla tuo 70km menee nopeesti, on jo tottunut. Saat matkan aikana nollattua ajatukset töistä ja valmiina kotijuttuihin. Raskaammalle musta tuntui aikoinaan kulkea 5km suuntaansa ilman autoa (kuljetin myös lapsen hoitoon).

Ei oo ruuhkaista, mutta ois sellanen pikkutie, jossa varsinkin talvella menis lähemmäs tunti suuntaansa. Eli aamulla ois klo 7 lähtö ja illalla ois sitten klo 17 kotona.

Riippuu reitistä, ruuhkista ja tuohon kuluvasta ajasta. Jos rauhassa ruuhkitta saa ajella, ei tuohon kulu kuin puoli tuntia. Aika monella esim. pk-seudulla kuluu se tai paljon kauemminkin työmatkaan. Toki koko juttu riippuu omasta elämäntilanteesta myös. Uudellamaalla itse ajelin vuosia yli 60 km työmatkaa ruuhkissa, sitten halusimme siitä oravanpyörästä pois ja muutimme takaisin kotiseudulle - no täällä työpaikka löytyi melkein 90 km:n päästä kotoa, ja nyt muutamme lähemmäs työpaikkaani arjen helpottamiseksi. Kunhan talonrakennus saadaan valmiiksi, työmatkaa tulee olemaan nykyiseen työpaikkaani 53 km ja omalla kohdallani se on sopiva matka.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuohan kuulostaa ihan hyvälle!

No jaa.. kai mie oon sitten liian hyvälle tottunut :D Mutta jos mulla ois tollanen työmatka, niin aamulla ois herätys heti viiden jälkeen ja kotihommille jäis vielä vähemmän aikaa. Ja näillä bensan hinnoilla liksa sais olla aika hyvä, että jäis muutakin käteen, kuin työssä käymisen ilo :/