Työkkärin karenssi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "daa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

"daa"

Vieras
Olen yrittänyt googletella , mitä tapahtuu, jos en ota tarjottua työtä vastaan, mutta laihoin tuloksin... Osaisko joku täällä kertoa?
Tilanne siis seuraava: Olen ollut saman työnantajan palveluksessa nyt pian 3 vuotta, sopimuksia ollut 2 määräaikaista( ensimmäinen oli ekat 2v ja viimeinen ollut pian vuoden). Nyt olisi työt loppumassa elokuun loppuun, mutta työnantaja tarjoaa jatkoa sopimukselle toisessa työpisteessä, täysin eri työ ja työajat, myös todella huono työilmapiiri olisi tässä tulevassa paikassa :-( Työajat olisi myös hankala sopeuttaa lasten kouluun ja hoitoon, mieheni tekee epäsäännöllistä reissutyötä. En ole koulutettu uuteen työhön, enkä siihen suoraan sanottuna haluaisikaan, mutta en myöskään halua työkkärin 3kk:n(?) karenssia! Miten toimin? Onko pakko ottaa vastaan tarjottu työ?
Kiitos jo etukäteen, jos joku viitsii vastailla :-)

eihän se työkkäri tiedä että sulle on tarjottu tollasta työtä. Sanot vaan että ei kiitos, saat määräaikaisesta työstäsi työtodistuksen missä' lukee että kyseessä ollut määräaikainen työ. Ei ne ala joka firmalta maailmassa kysymään, onko joku tarjonnut kenties työtä sulle.

jos sulla on määräaikainen työ sun ei trvii jatkaa joset halua. Ei tuu karensseja tai muuta, et vain ota tyät vastaan aj silä siisti. työkkäriEI ole sua pakottanut täihin,jotne karnsiakaan ei tule

[QUOTE="Vieras";26860860]Työkkäri ei saa tietää tarjotusta työstä jossei työnantaja erikseen ilmoita työkkäriin että tälle tyypille n tarjottu työtä. Jos työkkäri osoittaa sulle työpaikan että mee haastatteluun, saat työn, etkä ota sitä vastaan niin sitten tulee karenssi.[/QUOTE]

Niin, jollei ilmoita. Minä ainakin pomon asemassa kettuuntuisin, jos sluiba kieltäytyisi tarjotusta työstä.

älä ilmota työkkäriin hyvä nainen että kieltäydyit duunistasi. Jos vanhasta paikasta annetaan fudut niin sitten se on asia sillä selvä. Nykyiseen paikkaan olet joskus hakenutkin, miksi pitäs mennä johki perse osastolle.

Jollei se huono osasto satu olemaan esim. juuri se osasto jonka äijiä olet pannut yksitellen eikä muuta negatiivista. Se on oma lokasi

[QUOTE="Vieras";26860860]Työkkäri ei saa tietää tarjotusta työstä jossei työnantaja erikseen ilmoita työkkäriin että tälle tyypille n tarjottu työtä.[/QUOTE]

Itseasiassa työkkäri saattaa kyllä kysyä työnantajalta, mikä on ollut syynä siihen että määräaikaista sopimusta ei ole jatkettu, varsinkin jos niitä on ollut peräkkäin enemmän kuin yksi.

Itseasiassa työkkäri saattaa kyllä kysyä työnantajalta, mikä on ollut syynä siihen että määräaikaista sopimusta ei ole jatkettu, varsinkin jos niitä on ollut peräkkäin enemmän kuin yksi.

Kysyköön, silti ei se ei kenenkään ole pakko otaa työtä vastaan. Syksihän työntekijä voi sanoa henkilökohtaiset syyt. Aina silloin jos TYÖKKÄRI on osoitanut sulle työn tulee karenssi, jos et ota tyätä vastaan, muulloi tyån tekeminen on ihan vapaaehtoista.
Tiedänpä että henkilö on itse haknut täihin yktee paikkaan ja sitten ilmoittanut tyäkkäriin että sai täitä. Kuitenkin tuli katumapäälle, eikä halunnutkaan ottaa tytä vastaan nin ei tullut karenssia, koska henkilö oli ITSE hakenut työtä.

Mä otin kerran yhden sijaisuuden vastaan. Sain työn muuta kautta, en työkkäristä.Työn lähestyessä loppuaan pomo sanoi tekevänsä mulle vielä uuden sopimuksen. Itse en ollut halukas ja hän myös tiesi sen. He eivät kuulemma saisi siihen muuta työntekijää. Kieltäydyin edelleen. Kusipäinen pomo sanoi ilmoittavansa työkkäriin, jos kieltäydyn vastaanottamasta työtä, joten oli pakko mennä. Että terveisiä vaan sillekin assholelle jos itsensä tästä tunnistaa.

[QUOTE="jeps";26863330]Mä otin kerran yhden sijaisuuden vastaan. Sain työn muuta kautta, en työkkäristä.Työn lähestyessä loppuaan pomo sanoi tekevänsä mulle vielä uuden sopimuksen. Itse en ollut halukas ja hän myös tiesi sen. He eivät kuulemma saisi siihen muuta työntekijää. Kieltäydyin edelleen. Kusipäinen pomo sanoi ilmoittavansa työkkäriin, jos kieltäydyn vastaanottamasta työtä, joten oli pakko mennä. Että terveisiä vaan sillekin assholelle jos itsensä tästä tunnistaa.[/QUOTE]

sai työnantaja sit sut uskomaan että saa sule karenssin. Ei se mene ihen noin. koska työ ei olut TYÖKKÄRIN kautta, sun ei oliis ollut pakko jatkaa työsopimusta.

sai työnantaja sit sut uskomaan että saa sule karenssin. Ei se mene ihen noin. koska työ ei olut TYÖKKÄRIN kautta, sun ei oliis ollut pakko jatkaa työsopimusta.

Niin, olin ennen sitä sijaisuutta työkkärin työnhakijana. Samoin sen jälkeen muutaman viikon, ennen kuin uusi työsuhde alkoi. En viitsinyt kuitenkaan ottaa riskiä, että olisi 3kk karenssi tullut. Kun hän suoraan sanoi, että ilmoittaa työkkäriin sitten..

[QUOTE="jeps";26863372]Niin, olin ennen sitä sijaisuutta työkkärin työnhakijana. Samoin sen jälkeen muutaman viikon, ennen kuin uusi työsuhde alkoi. En viitsinyt kuitenkaan ottaa riskiä, että olisi 3kk karenssi tullut. Kun hän suoraan sanoi, että ilmoittaa työkkäriin sitten..[/QUOTE]

ei se olis vaikuttanut mitän. jokainen saa ITSE päättää mihin töihin hakee, mutta jos TYÖKKÄRI käskee hakemaan ja ei ota työtä vastaan tulee karenssi. Edellenkin tässä tilanteessa työnantja vain peloitteli ja hänen sanomisella EI olisi olut mitään painoa, koska tyäntekijän ei oel pakko tehdä kui vain se määräaikinen työ mikä on ensin lkuvattu.

Itseasiassa kysyin tuota kerran kerran jälkeenpäin työkkäristä ja sanoivat, että kaikki tarjottu työ pitäisi ottaa vastaan, jos ei ole todella pätevää syytä kieltäytyä.

[QUOTE="jeps";26863481]Itseasiassa kysyin tuota kerran kerran jälkeenpäin työkkäristä ja sanoivat, että kaikki tarjottu työ pitäisi ottaa vastaan, jos ei ole todella pätevää syytä kieltäytyä.[/QUOTE]

Juu pitäis, utt karenssiin se ei oikeuta jos ei TYÖKÄRI ole tyätä määränyt etkä ota vastan. Voithan sä ittekin hake atypaika ja sit huomaat etei de olekaan sun paika j et ota tytät vastan, siloinkan ei tuu karenssia.

Yhteistyössä