Työkkärin infossa kuultua:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huppaloora
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

huppaloora

Aktiivinen jäsen
29.11.2005
2 762
1
36
"Mikäli saat työhönosoituksen työssäkäyntialueelle niin vaikkei sinulla olisi autoa eikä ajokorttia ja julkisilla et töihin pääse niin saat karenssin koska ainahan voit muuttaa kyseiselle paikkakunnalle". Hilpeää... :D Ja osa-aikatöitähän ei saa hakea -ei edes sanoa että nekin kävisivät hyvin.. (kun ajattelin että lastenhoidon takia olisi varteenotettava vaihtoehto...) Noo, jos töitä saan niin varmaan pitää ottaa lainaa että on varaa käydä töissä.. (kun kaikkia kuluja laskeskelin..) :whistle:

Juu, työkkäri on ihan mestari näissä. Mulle lätkästiin 3kk karenssi, koska olin muuttanut takaisin Suomeen ja irtisanoutunut maastamuuton vuoksi työstäni, ei kuulemma ollut perusteita irtisanoutua, vaikka mies ja lapset muutti Suomeen.... :( Ois pitänyt itse jäädä sinne töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja marjusca:
Moikka! Kuulostaa mielenkiintoiselta... aika köh, kamalia tätiä teidän työkkärissä.
Tämä olikin setä
:D Juu, ei minulla ole mitään työntekoa vastaan mutta jotenkin sitä vain miettii että ei kauhean kiva olisi noita naperoita höykkyyttää paikasta toiseen :/ ja varsinkin se syksy kun jos miehen kans molemmat ponkaistaan aamuvuoroon 6.30 niin tuleva ekaluokkalainen on omillaan yksin kotona 09 asti jolloin koulu alkaa.. ei ole aamupäivähoitoa täällä.. Ja molempien ollessa iltavuorossa jää 1,5 tuntia silloinkin aikaa olla ip-kerhon jälkeen yksin kotona.. Joten siksi sitä osa-aikaista haaveilin.. Mutta katellaan, enpähän ole ainoa tässä maassa joka näitä miettii.

Alkuperäinen kirjoittaja KolmeKertaa:
Juu, työkkäri on ihan mestari näissä. Mulle lätkästiin 3kk karenssi, koska olin muuttanut takaisin Suomeen ja irtisanoutunut maastamuuton vuoksi työstäni, ei kuulemma ollut perusteita irtisanoutua, vaikka mies ja lapset muutti Suomeen.... :( Ois pitänyt itse jäädä sinne töihin.

Tä! Oikeesti siitä olis pitäny valittaa. Jos muuttaa puolison työnperässä se on hyväksyttävä syy irtisanoutua. Minulle ei tullut karenssia, kun irtisanouduin ja muutin miehen kanssa 200km päähän, kun mies sai vakityön. Kirjallisen selvityksen siitä sai kyllä sepustella ja vakuutella ja perustella.

Onhan toi karua settiä, mutta jos irtisanoutuu ihan itse ja omasta halusta, niin karenssi on minusta ihan oikeutettu, vaikkei se yhtään kivaa olekaan. Kun on niitäkin, jotka irtisanotaan vasten tahtoaan...

hyvä tuuri.Pääsin yhdelle työntekijälle joka oli ollu kaverillani.Tosi ymmärtäväinen.Kerran unohdin ilmoittautua kun olin kurssilla,neljä päivää myöhästyin, ei tullu karenssia! Toisen kerran tää sama työntekijä unohti imoittaa KELALLE,että on oikeus työmarkkinatukeen,korvaukset myöhästy 4 päivää.

Miten niin et saa hakea osa-aikatöitä? Kyllä sä niitä voit ihan vapaasti hakea ja jos paikan saat, ilmoitat vaan työkkäriin, että työpaikka on löytynyt etkä tarvitse enää työttömyyspäivärahaa. Kyllä Suomessa osa-aikatyön tekeminen on ihan sallittua eikä sitä työkkäri voi kieltää.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Miten niin et saa hakea osa-aikatöitä? Kyllä sä niitä voit ihan vapaasti hakea ja jos paikan saat, ilmoitat vaan työkkäriin, että työpaikka on löytynyt etkä tarvitse enää työttömyyspäivärahaa. Kyllä Suomessa osa-aikatyön tekeminen on ihan sallittua eikä sitä työkkäri voi kieltää.
Periaatteessa saa hakea niitäkin MUTTA työnhakijana on sitouduttava vastaanottamaan kokoaikainen työpaikka -pelkkää osa-aikatyötä ei voi hakea. Ja työnhakijana taas on pakko olla saadakseen työmarkkinatukea tai päivärahaa.. Tosin kaikki tukityöpaikathan on sitten niitä 5h päivässä paikkoja josta jo päätäni ajattelin aukoa. :whistle: Ja kunhan tuossa nyt tuo 180 päivää mahdollisesti täyttyy jolloin puolison tulot eivät vaikuta niin voi olla että käy niinkuin ystävälle joka sai sen jälkeen tukea ruhtinaallisen 1,45?/päivä miinus verot tietenkin.. :D

Ei se työkkäri teille töitä hanki, itse ne on löydettävä! Tuskimpa työkkäristä vittuillaan, jos itse oma-aloitteisesti löytää työpaikan ja ottaa sen vastaan. Ei kai sitä ole kielletty?! Näinkö ihmisistä tehdään passiivisia...

Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Periaatteessa saa hakea niitäkin MUTTA työnhakijana on sitouduttava vastaanottamaan kokoaikainen työpaikka -pelkkää osa-aikatyötä ei voi hakea. Ja työnhakijana taas on pakko olla saadakseen työmarkkinatukea tai päivärahaa.. Tosin kaikki tukityöpaikathan on sitten niitä 5h päivässä paikkoja josta jo päätäni ajattelin aukoa. :whistle: Ja kunhan tuossa nyt tuo 180 päivää mahdollisesti täyttyy jolloin puolison tulot eivät vaikuta niin voi olla että käy niinkuin ystävälle joka sai sen jälkeen tukea ruhtinaallisen 1,45?/päivä miinus verot tietenkin.. :D
Totta varmaan, mutta kun sä jostain sen osa-aikapaikan löydät, sen jälkeenhän sä et enää ole työnhakija vaan voit heittää hellät hyvästit koko työkkärille. Eli alat aktiivisesti hakemaan osa-aikapaikkaa, niitä on varmaan helpompi saada kuin kokopäiväisiä. Riippuu tietysti alasta, miltä töitä haet.

Totta varmaan, mutta kun sä jostain sen osa-aikapaikan löydät, sen jälkeenhän sä et enää ole työnhakija vaan voit heittää hellät hyvästit koko työkkärille.

Paitsi, jos haluaa saada esim. liiton korvauksia osa-aikaisuuden lisäksi... Silloin on edelleen oltava työkkärin asiakas ja näennäisesti haettava kokoaikatyötä... Pehvasta on, tiedetään!

Alkuperäinen kirjoittaja +:
Paitsi, jos haluaa saada esim. liiton korvauksia osa-aikaisuuden lisäksi... Silloin on edelleen oltava työkkärin asiakas ja näennäisesti haettava kokoaikatyötä... Pehvasta on, tiedetään!
Oukei, mä en noista korvauksista osaa sanoa mitään. Kun olen tehnyt osa-aikatöitä, olen saanut siitä palkan, mutta en mitään korvauksia.

Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Totta varmaan, mutta kun sä jostain sen osa-aikapaikan löydät, sen jälkeenhän sä et enää ole työnhakija vaan voit heittää hellät hyvästit koko työkkärille. Eli alat aktiivisesti hakemaan osa-aikapaikkaa, niitä on varmaan helpompi saada kuin kokopäiväisiä. Riippuu tietysti alasta, miltä töitä haet.
No minun "alalla" pitäisi olla aika hyvin töitä tarjolla. Pitää alkaa kysellä että millä aikataululla paikkoja vapautuu. Tiedän nimittäin että siellä on parikin osa-aikaeläkkeelle jäämässä -se vain että kotona en ala näitä töitä tehdä. =)

Yhteistyössä