TYÖKKÄRIASIAA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
Kuopus täyttää ensiviikolla 3-vuotta joten saan nyt vikan kotihoidontuen ja jään työttömäksi, olen raskaana viikkoja nyt 23. Saanko työttömyyskorvausta normaalisti heti kotihoidontuen jälkeen vai tuleeko tässä joku karenssi. Äippäloman alkuun on vajaa kakskuukautta aikaa. Tuskin saan töitä tälle ajalle enkä niitä edes pystyisi tekemään koska mulla on ollut paljon ongelmia tässä raskaudessa ja on esim. liikuntakielto, ei sais oikeastaan mitään tehdäkään.
Mut onko jollakin kokemusta että saanko nyt tältä parilta kuukaudelta korvauksia vai tuleeko karenssi?

Alkuperäinen kirjoittaja Verokarhu:
7 päivää on omavastuuaika sitten saat rahaa, kannattaa kuitenkin hankkia lääkärintodistus sille varalle että ajattelemattomat työkkärintädit laittavat sinulle työhönosoituksen.

Ei kuitenkaan pidempi kun 7 päivää...... joku kun mua jo pelotteli 6 viikon karensilla.

Mitenkäs sitten kun mulla ei ole ammatillista koulutusta, eikös silläkin ole vaikutusta tohon karenssiin, jäin esikoisesta äitiyslomalle 5-vuotta sitten ja sitten tulikin kuopus eli oon ollu kotona 5-vuotta..... töissä olin kyllä ennen äippälomalle jäämistä.

Yhteistyössä