Aika kinkkinen kysymys teille...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
Olen ollut vuoden töissä ja nyt sitten tuli sellainen juttu, että tarjosivat minulle vuoden sijaisuutta jälleen samaan paikkaan...paikka on aivan ihana, mutta perhesyyt tulee esteeksi siinä miksi en oikein voisi ottaa paikkaa vastaan..kysymyksessä 3-vuorotyö ja perheeseen kuuluu lapsia, myös mies tekee vuorotyötä jne...

Mutta siis...jos en ota sopimusta ja jään työttömäksi kuinka pitkän karenssin saan? Pääsenkö sitten liitonpäiville? Ja työkkäri jos tarjoaa minulle tuollaista 3-vuorotyötä niin joudunko ottamaan sen vastaan vaikken periaatteessa pystyisi vai saanko sitten karenssin?

Onko sulla ollut tuo edelline määräaikainen sopimus?

Voi olla, että olen väärässä, mutta jos sulla on ollut määräaikaisuus, niin ei kai siinä sitten mene karenssia. Määräaikainen loppuu kun se loppuu, eikä kai uutta sijaisuutta ole pakko hyväksyä.

Kertokaa jos olen väärässä???

Alkuperäinen kirjoittaja Väärässäkö?:

Voi olla, että olen väärässä, mutta jos sulla on ollut määräaikaisuus, niin ei kai siinä sitten mene karenssia. Määräaikainen loppuu kun se loppuu, eikä kai uutta sijaisuutta ole pakko hyväksyä.

Mun tädille kävi niin, että hänelle tarjottiin vakituista sopimusta heti perään kun määräaikainen loppuu. Täti ei ottanu sitä vastaan, perusteena se, että työ olis ollu Tampereella ja asuu Kajaanissa. Ei menny läpi, ja sai 3 kk karenssin.

Mun äiti oli määräaikaisessa työssä kesällä ja hänen karenssiaika oli edellisestä vakituisesta työstä, josta itse irtisanoutui. Eli tästä määräaikaisesta ei tullut uutta karenssia.

Mutta tosiaan työkkärissä varmaan tietävät parhaiten.

Toivottavasti saat asiat järjestymään.

Nimimerkki väärässäkö... toi äitisi tarina saa hieman uskomaan, että voisi niin hyvästi asiat järjestyä että voisin jäädä tuosta nyt pois ja etsiä uutta sitten..Hmm...mutta tosiaan täytyy varmaan soittaa työkkäriin ja kysyä..miten asiat menee..

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Väärässäkö?:

Mun tädille kävi niin, että hänelle tarjottiin vakituista sopimusta heti perään kun määräaikainen loppuu. Täti ei ottanu sitä vastaan, perusteena se, että työ olis ollu Tampereella ja asuu Kajaanissa. Ei menny läpi, ja sai 3 kk karenssin.

Ei muuten voi pitää paikkaansa!Kyllä on tätis sulle pajunköyttä syöttänyt.Ei ole pakko ottaa vastaan työtä joka on noin kaukana kotoa!